Miten niin 18v ei olisi aikuinen?

Vierailija

Olen 18v omillaan asuva osa-aika työtä tekevä yliopisto-opiskelija. Kaltaisiani löytyy vielä yli 25-vuotiastakin. Silti ikäisiäni tälläkin palstalla pidetään aivottomina pikkutyttöinä ja tenuina. Mistä moinen suhtautuminen? 

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska kahdeksantpistavuotiaat ovat enemmän lapsia kuin aikuisia. Riippuen ihmisestä. T. Pian täysi-ikäinen

Osaatko perustella? Mielestäni itsestään huolehtiva ihminen on aikuinen eikä lapsi. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kahdeksantpistavuotiaat ovat enemmän lapsia kuin aikuisia. Riippuen ihmisestä. T. Pian täysi-ikäinen

Osaatko perustella? Mielestäni itsestään huolehtiva ihminen on aikuinen eikä lapsi. Ap

Nimenomaan itsestään huolehiva. Monet juuri täysi-ikäistyneet ovat tekojensa puolesta ihan lapsia. Välinoitämättömyyttä,kiukuttelua,keskellä viikkoa ryyppäämistä... and the list goes on and on. t. sama

Vierailija

Kolmevuotta sitten olit vasta 15. Ite olen nyt 24 ja kyllä eroa 18-vuotiaaseen itseeni on paljonkin. Jotain 21-vuotiasta vois suunnilleen pitää aikusena. Velikin aikuistu huomattavasti siinä 21-vuotiaana.

Vierailija

Täysi-ikäinen ja aikuinen on ihan eri asioita. Ap on minun mielestäni myös aikuinen, koska hän hoitaa omat asiansa itse. Oma lapseni, kotona asuva 18-vuotias on kyllä täysi-ikäinen, mutta aikuiseksi en häntä miellä. Aikuistuminen alkaa sitten, kun hän muuttaa opintojen vuoksi pois kotoa. Tämä huomasin esikoisen kohdalla.

Vierailija

Voi ap, olet vielä niin nuori ja viaton! Ehkä jo viiden vuoden päästä huomaat asian. Olet juuri ja juuri aikuinen iältäsi, aavistuksen yli 17 vuotias. Vaikka olet viaton vielä kysymystesi kanssa, niin älä ole hölmö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, olet vielä niin nuori ja viaton! Ehkä jo viiden vuoden päästä huomaat asian. Olet juuri ja juuri aikuinen iältäsi, aavistuksen yli 17 vuotias. Vaikka olet viaton vielä kysymystesi kanssa, niin älä ole hölmö.

Mikä tekee minusta hölmön? :D
Ihmettelin vain asiaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee minusta hölmön? :D
Ihmettelin vain asiaa.

Ap

Vierailija

Itse oli 18 vuotiaana aikuinen ja tiesin kaikesta kaiken.

25 vuotiaana olin jo vanha ja odotin että elämä on ohi kun täyttää 30v.

Nyt viisikymppisenä naurattaa miten lapsi silloin olikaan. Kaikki oli mustavalkoista ja uskoi vakaasti tietävänsa asiat. Elokuvatähtihän minustakin piti tulla tai ainakin joku poptähti...

Vierailija

Aivojesi etuotsalohkon kehitys on vielä kesken. Joskus 15 vuoden päästä vasta esim. impulssikontrollisi alkaa olla aikuisen tasolla.

Jos katsotaan muita maita, muualla täysi-ikäisyyden raja on korkeammalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aivojesi etuotsalohkon kehitys on vielä kesken. Joskus 15 vuoden päästä vasta esim. impulssikontrollisi alkaa olla aikuisen tasolla.

Jos katsotaan muita maita, muualla täysi-ikäisyyden raja on korkeammalla.

sorisori, siis viiden vuoden päästä tarkoitin, ei 15 vuoden päästä

typo.

Vierailija

Kyllähän kuka vaan saa päättää mitä on. Minulle kyllä tulee kylmät väreet aina jos joku selittää kuinka aikuinen on ollut lapsesta lähtien. siinä on valtion aivopesu onnistunut.

Toisaalta pidän kaikkia työttömiä lapsina , koska eivät elätä itseään vaan saavat viikkorahaa kuin mukulat. 

Vierailija

Monet 18-vuotiaat tulevat toimeen omillaan ja täten ovat aikuisia. Henkinen kypsyys onkin sitten eri asia. Silloin luulee olevansa paljon fiksumpi ja kokeneempi, mitä on. Tietysti tasossa on eroja, mutta en usko että kukaan tuossa iässä on vielä ihan "henkisesti aikuinen". Minua kehuttiin silloin kypsäksi, mutta nyt kun miettii taaksepäin niin hyvä jumala, olin ihan teini verrattuna nykyiseen. :D Opetan välillä lukiossa, ja sielläkin selkeästi huomaa vielä niiden 18-19-vuotiaiden teini-ikäisyyden.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat