Joku koulutus, joka ei varmasti työllistä?

Vierailija

Tällainen pitäisi löytää, koska muuten tuskin enää pääsen takaisin kelan rahoille. Koulutuksen pitää siis olla sellainen, johon pääsee kelan rahoilla, mutta joka ei varmasti työllistä, sillä töihin en halua mennä. Sekin olisi suotavaa, että päivät ovat lyhyitä ja tunneilla voi säätää omiaan niin paljon kuin tykkää.

Tuollaisen avulla voisi päästä taas pysyvästi takaisin kelan rahoille, kun on todistanut työkkärin tädeille "työmotivaationsa".

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Datanomi tai joku graafinen ala

Eka vaihtoehto on jo käytetty tästä syystä. Graafisen alan opintoja työkkäri tuskin suostuu kustantamaan.

Vierailija

Vaatetusala. Vaatetusompelija/pukuompelija/artesaani. Loruile vaikka suunnittelevasi ompelimon perustamista ja tule koulutuksen aikana toisini ajatuksiin. Ulkopuoliselle tällä koulutuksella ei työllisty, edes vaatekauppoihin ei huolita.

Vierailija

Media-assistentti, haet johonkin oikein pieneen kouluun niin saat koulutuspaikan. Säädät omiasi ja teet rimaa hipoen kurssit. Töitä ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Media-assistentti, haet johonkin oikein pieneen kouluun niin saat koulutuspaikan. Säädät omiasi ja teet rimaa hipoen kurssit. Töitä ei ole.

Mutta kun pitäisi päästä työmarkkinatulle ja saada siihen vielä ylläpitokorvaus päälle. Opintuelle opiskeluun nyt ei kannata vaihtaa sossun rahoilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kustantaako Kela enemmän kuin yhden koulutuksen?

Ei ole kustantanut vielä yhtäkään, joten tämän ei pitäisi olla ongelma.

Martta

Kulttuurisihteeri?

No, oikeasti. Vois olla mukavampi elämä, jos kokisi itsensä tarpeelliseksi ja tekisi työtä, josta tulee onnelliseksi. Mutta, mikä minä olen sanomaan.

Vierailija

Oletko trolli yksinkertainen?

(kompa, tietenkin on)

Mutta muille asiaa miettiville tiedoksi, että jos tukikuukausia on mahdollista saada, niin työkkäri ei maksa opiskelua. Työkkäri ei myöskään maksa opiskelua, joka johtaa ei-työllistävään tutkintoon.

Jos siis haluaa kelan rahoille sossun tuilta, ja saada vielä ylläpitokorvaukset päälle, niin kannattaa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja mennä työkokeiluun. Sitä voi tehdä minimissään 4h päivässä, eli pääsee myös helpommalla kuin opinnoissa, joiden etenmistä kela seuraa tarkasti vaikka rahoitusmuotona olisi työmarkkintuki. Ei pitäisi olla vaikeaa perustella, miksi kelkasta tippuneelle amisdatanomille ei löydy töitä, varsinkin nyt kun on insinöörejäkin hakemassa samoja työpaikkoja.

Vierailija

Merkonomiopiskeluissa vaan päivät ovat pitkiä, useampia kahdeksan tunnin päiviä viikossa. Joku 4-5 tuntia /päivä alkaa olla ihan maksimi.

Vierailija

Omaehtoisessa opiskelussa on se homma että haluttu ala pitää hyväksyttää työkkärillä. Jos työkkäri katsoo, ettei ala edistä työllistämistä, ei Kela maksa maksa työmarkkinatukea opiskelujen aikana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos siis haluaa kelan rahoille sossun tuilta, ja saada vielä ylläpitokorvaukset päälle, niin kannattaa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja mennä työkokeiluun. Sitä voi tehdä minimissään 4h päivässä, eli pääsee myös helpommalla kuin opinnoissa, joiden etenmistä kela seuraa tarkasti vaikka rahoitusmuotona olisi työmarkkintuki.

En pääse noihin enää, olin niissä monta vuotta. Eikä työkkäri kyllä ikinä suostunut neljän tunnin päivään vaan siellä oli pakko olla rasittavan pitkiä seitsemän tunnin päiviä ja siinä sitten meni koko päivä hukkaan.

Vierailija

Mä en ymmärrä. Millä rahoilla opiskelet? Sossun, kelan - ei sano mulle mitään. Ja voiko työkkärin rahoilla opiskella?. mulla on vaityö, josta ei ikinä jää työttömäksi ja ei jaksa enää. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat