Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako Suomessa pitää apinaa lemmikkinä?

Vierailija

http://www.keltainenporssi.fi/search/lemmikkielaimet/kissat/saatavilla-u...

Tällaiseen ilmoitukseen törmäsin kun etsin kissanmyynti-ilmoituksia. Itselläni on sellainen mielikuva ettei apinat ole Suomessa sallittuja lemmikkieläimiä mutta mikä mahtaa tilanne oikeasti olla luvallisuuden kanssa?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

"Ja ottaa napsahtaa mukaasi" Tarkoitettiinkohan tuossa että: Takes naps with you? Hyvät naurut sai ainakin! :D

oranki

Olen nähnyt tuollaisia ilmoitusia  jo vuosia sitten keltaisessapörssissä.

Laitoin "myyjälle" sähköpostia, jossa kyselin milloin apinaa voisi tulla katsomaan. Innolla odotan minkälainen selitys ja rahanpyyntöviesti sieltä tulee :)

Vierailija

Eikö tuo pitäisi ilmoittaa jonnekin? Ei taida ihan laillista olla ja jos ei oikeasti myy salakuljetettua eläintä vaan huijaa vain rahat niin ei sekään laillista ole.

Vierailija

Toi Keltainen Pörssi on täynnä näitä google-kääntäjällä väkerrettyjä lemmikkieläinten myynti-ilmoituksia. Hinnat poikkeuksetta murto-osan siitä, mitä saman rodun lemmikki oikeasti maksaa. Veikkaan että nää on kaikki joko pentutehtailijoita tai sitten sitä eläintä ei edes ole olemassa vaan huijataan rahat hyväuskoisilta ostajilta. Toi apinailmoitus on mulle uusi tuttavuus mutta ohmettelen sitä, joka tuohon lankeaa tai ylipäätään mihinkään näihin vastaaviin ilmoituksiin.

Oranki

Tällaisen vastauksen sain apinan kyselyviestiini:)

Hei, Kiitos postin ja kiinnostuksesi kohtaan minun ihana vauvoja.
Alexader & Lucy ovat kaksi apinoita käytettävissä lemmikkieläinten ystäville ja
Christian kodeissa .Alexander on uros ja Lucy on naispuolinen. He ovat
hyvä osakkuusyrityksen lasten kanssa ja muut talo pitää lemmikkejä myös helppo
oppia. He tulevat niiden oikeaksi todistetut terveystodistus
eläinlääkärin tarkastus leikkiä lelut, ruokinta valikosta grooming harja ja
huopa koska emme tarvitsemaan lisävarusteita, kun ne ovat
mennyt uusiin koteihinsa. Vahvistaakseen apinoita (t) meiltä olet
vastattava kysymyksiin alla,
-Oletko Käyttää lemmikkejä?
-Oletko Varma, että aiotte huolehtia mitään minun vauvoja?
-Anna Lyhyt kuvaus about your Ympäristö?
-Onko Sinulla eläinlääkäri lääkäri?
-Haluatko Mies vai nainen?
-Missä Sinä tarkalleen ottaen sijaitsee?
Syy pyydämme nämä kysymykset on olla varma meidän apinan (t) tulee
osaksi lemmikkieläinten rakastava perhe, jossa hän / hän on hemmotellaan paljon
rakkaus ja hellyys. Me vastata mitään sähköpostia, jos henkilö ei
ei vastaa kysymyksiin edellä, koska olemme huolissamme tyypistä
koti meidän pennut ovat menossa into.I'm annetaan ne pois, koska olen
lähetyssaarnaaja ja huoneisto minulle annettu, vuokranantaja ei hyväksy
lemmikki. Enemmän-niin, koska minun erittäin tiukka ja kiireinen aikataulu, jotka tekevät minut
viettää vähemmän tai ei lainkaan aikaa pikku enkeleitä. Olen perustuu Salt
Lake City, UT. Satuin lähettää mainoksen minun luottokortti ja se
kirjoitettiin koko todetaan.
Jos et elää omalla alueella, voin järjestää apina (t)
kuljetetaan kotiisi kautta luotettava ja pätevä lemmikkieläinten kuljetus
palvelu. Se maksaa 300euros sekä kuljetusta ja hyväksyminen maksu. Odotan
sinun vastauksesi.

oranki

Täytyy huomenna runoilla jotain, ja keksiä mahdollisimman paljon kysymyksiä, katsotaan mitä lurjus vastaa.

ainiin, sinne oli ilmestynyt myös ilmoitus myytävästä TIIKERINpennusta :D

Vierailija

Mulle tuli samantyyppinen vastaus yhdestä kissasta kun huvikseni laitoin kyselyä menemään. Myynnissä oli siis rotukissan pentu naurettavan halvalla. Tiesin ilmoituksen olevan joko pentutehtailijan tai jonkin huijarin tekele, enkä todellakaan tuollaisilta lemmikkiä osta. Kiinnosti vain tietää mitä uteluihin vastataan. Kyseinen kissa on ollut myynnissä jo pidemmän aikaa mutta kissa se vaan pysyy aina vain saman ikäisenä. Ilmoitus vanhenee, kissa ei. Missä lie naftaliinissa säilötään kun ei yhden ainoaa viikkoakaan tai kuukautta tule kissalle lisää ikää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täytyy huomenna runoilla jotain, ja keksiä mahdollisimman paljon kysymyksiä, katsotaan mitä lurjus vastaa.

ainiin, sinne oli ilmestynyt myös ilmoitus myytävästä TIIKERINpennusta :D

No eikö olisikin vähän hienoa omistaa ihan oikea tiikeri.😁 Olis jotain muuta kuin joku tavallisen tylsä koira tai kissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mun exän uus ainakin pitää apinaa lemmikkinään! Eli kai se ihan laillista on.

Se on laitonta Suomessa.

Vierailija

"ympäristökeskukseen tulee välillä kyselyjä ihmisiltä, jotka haluaisivat hankkia apinan lemmikikseen.

Myöskään apinaa ei saa pitää kotieläimenä. Kaikenlaisia villityksiä sitä on liikkeellä, Helmisaari toteaa."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338926903.html

"Apinan pitäminen lemmikkinä on kielletty laissa"

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194877630346/artikkeli/ottaisitko+lemmikiksi+haisunaadan+moni+on+ottanut+vaikka+se+on+kiellettya.html

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun exän uus ainakin pitää apinaa lemmikkinään! Eli kai se ihan laillista on.

Se on laitonta Suomessa.

Tuota yhtä lajia saa pitää, ei se karvattomana silloin pienenä edes selviytyisi luonnossa ja isompana se on aika suloinen välillä. Mulla on yks aikuinen apina ja kaks pikkuapinaa.
-ohis.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat