Mulla on kammo facebookiin

Vierailija

En ole taaskaan avannut sivua melkein kuukauteen. En tiedä mikä siinä tarkalleen ottaen ahdistaa. Jotenkin en halua tietää, mitä ihmiset sanoo siellä. Mikähän mulla on?

Kommentit (10)

Vierailija

Hassua. Mulla on vähän sama. Eniten mua ahdistaa itse laittaa jotain sinne. Tuntee itsensä ihan pelleksi. Että minä, aikuinen ihminen olen jossain facebookissa jakamassa jotain, jota toiset aikuiset ihmiset sitten likettaa. Joskus en kehtaa häpeältäni mennä sinne viikkoihin.

Vierailija

Mä olen vähän samanmoinen. Olen ajatellut, että on vaan luonnotonta saada niin paljon tietoa kavereista ja tutuista. Toiset ovat somessa kuin kalat vedessä.. Kai me muut ollaan sitten enemmän sitä lankapuhelin riittää -heimoa. 

Vierailija

Et halua tietää mitä muut kirjoittelevat vai sinua ei vain kiinnosta?

Kavereina paljon sellaisia ihmisiä, joiden kanssa et oikeasti ole kaveri?

Vierailija

Mulle tuli faceen kammo kun sain sen kautta loparit ja tiedon, että eräs kaveri on kuollut. Sain jonkun trauman siitä saapuneiden viestien kuvasta. Älkää pliis lähettäkö ikäviä uutisia siellä, sen pitäisi olla hauskaa ajanvietettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et halua tietää mitä muut kirjoittelevat vai sinua ei vain kiinnosta?

Kavereina paljon sellaisia ihmisiä, joiden kanssa et oikeasti ole kaveri?

en ole ap, mutta vastaan silti. Eli kiinnostaa, mutta olen huomannut että fb on useille sellasta julkisivun luomista. Oikeat kuulumiset voivat olla ihan erilaisia. Ne oikeat kiinnostaa, mutta ei jonkun ala-aste kaverin tänään syömä ruoka-annos.

Vierailija

Minua ärsyttää se, miten täydellisen kuvan toisten ihmisten asioista saa siellä. Lähinnä seuraan söpöjä eläimiä, meemejä ja ammattijuttuja. 

Vierailija

Tiedän oikein hyvin tuon tunteen, että saa ihmisistä liikaa tietoa Facebookissa. Häivyinkin sieltä pois muutama vuosi sitten. Viimeinen niitti oli serkkuni valitukset julkisesti kipeän vaimonsa pihtaamisesta varsin törkein sanankääntein. Muutenkin monet ihmiset tuntuivat siellä ihan erilaisilta kuin mitä olin oppinut heidät tuntemaan.

Vierailija

Mua ahdistaa olla palvelun orja kun on muutenkin kiire ja lapset ja mies vaatii ja huutaa taustalla, siivota pitäis ja deadline painaa päälle. jos joskus pääsen kameran kanssa luontoon kävelylle, niin ihan viimeksi tulee mieleen lenkin jälkeen alkaa lataamaan ja muokkaamaan kuvia facebookiin ja kirjoittamaan päivitystä.

Päivitystä sitten vahtisin hulluna sen varalta, onko joku kommentoinut. Sitten vastaisin niihin kieli poskella koko illan. Ei kiitos. Kauhee vaiva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiedän oikein hyvin tuon tunteen, että saa ihmisistä liikaa tietoa Facebookissa. Häivyinkin sieltä pois muutama vuosi sitten. Viimeinen niitti oli serkkuni valitukset julkisesti kipeän vaimonsa pihtaamisesta varsin törkein sanankääntein. Muutenkin monet ihmiset tuntuivat siellä ihan erilaisilta kuin mitä olin oppinut heidät tuntemaan.

tuttu tunne. Muutaman kerran harmittanut suorastaan huomata, että joku kivana pidetty ihminen haukkuu vaikka jonkun tosi-tv-esiintyjän tarpeettoman törkeästi (white trash, luuseri). 

Koko ajatus siitä, että tollanen vihapuhe on facessa mukamas ihan normaalia ja sallittua, on inhottava. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat