Miten teette kaalisoppaa?

Vierailija

Mitä "erikoisia" aineksia laitatte? 

Meidän kaalisoppaan tulee mukaan aina purkillinen vakoisia papuja ja vähän tomaattia, joko murskana tai pyreenä. Yrttinä pääasiassa meiramia. Ei pottuja. 

Tädin mielestä kaalisoppaan kuuluu tilli, ja mummin salainen ase oli annospussillinen ketsuppia jota varten minun piti käydä mäkkärissä syömässä koska ketsuppia ei mummin kaapista muuten löytynyt. :D

Kommentit (2)

ExoPol
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Vierailija kirjoitti:

Mitä "erikoisia" aineksia laitatte? 

Meidän kaalisoppaan tulee mukaan aina purkillinen vakoisia papuja ja vähän tomaattia, joko murskana tai pyreenä. Yrttinä pääasiassa meiramia. Ei pottuja. 

Tädin mielestä kaalisoppaan kuuluu tilli, ja mummin salainen ase oli annospussillinen ketsuppia jota varten minun piti käydä mäkkärissä syömässä koska ketsuppia ei mummin kaapista muuten löytynyt. :D

No minä ruskistan jauhelihan valurautapadassa ja lisään ruskistetun jauhelihan joukkoon kaali- ja sipulisuikaleet. Kuullotan hieman.

Perään reilusti lihalientä ja tetra tomaattimurskaa. Ehkä vähän myös chiliä.

Ei todellakaan perinteinen kaalisopan resepti tämäkään, mutta herkkua meillä.

Vierailija

Laitatko Kakkonen nautaa vai sikaa? Minusta kaalisoppaan sopii vain possu, nyt pilkoin ja ruskistin kahden kyljyksen lihat ohuina viipaleina pakkasen aarteista. 

Tuoksuu muuten aika mahtavalle, tuolla porisee hiljalleen 10l kattilallinen... :)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat