Mitä lapsuudessasi kiellettyä teet nyt hyvällä omalla tunnolla?
Itse syön juustoa suoraan paketista, en käytä sitä leivän päällä. Lapsuudenkodissa oli ehdottoman kiellettyä.
Saatan olla koko päivän sisällä, lapsuudessa pakotettiin ulos joka päivä.
Kommentit (60)
Nukun, jos huvittaa. Kotona piti herätä aina viimeistään klo 9. Syön karkkia ihan minä päivänä huvittaa. En mene vapaapäivänä välttämättä ulkoilemaan, jos ei huvita. Katson televisiota sängyssä, syön Joskus olohuoneessa. Puhun tunteistani avokilleni sen sijaan että joutuisin piilottamaan/tukahduttamaan ne. Saan syödä välipalaa jos on nälkä... Hohhoi mitähän vielä... Saan käydä yöllä wcssä, jopa vetää sen. Voin käydä aamulla suihkussa.
Toisinaan laitan leivälle sekä juustoa että leikkelettä ja syön välipaloja hyvällä omallatunnolla. Kumpikin oli lapsena ehdottomasti kiellettyä. Syön myös hedelmiä ihan niin paljon kuin mieli tekee. Lapsena hedelmiä oli harvoin, ja niitä sai syödä vain yhden päivässä, koska olivat kalliita. Muutenkin ruokaa säännösteltiin todella tarkkaan, ja siitä oli myöhemmin vähällä seurata syömishäiriö. Nyt syön mitä, minkä verran ja milloin haluan.
En osta halvinta, mitä löytyy, vaan syön mistä tykkään. Kotona meillä oli kaikki aina halvinta (muukin kuin ruoka), vaikka olisin toivonut yhtä ainoaa asiaa joulu/syntymäpäivälahjaksi, sain siitä jonkun kopion. Nyt ostan sellaisia vaatteita/asioita mistä pidän ja syön sellaista ruokaa mistä tykkään. En ole rikas, mutta toistaiseksi en ole mennyt tällä tavalla konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Tanssin, käyn joskus (aika harvoin) baareissa, kuuntelen rockia hevimusiikkia. Teen kotitöitä sunnuntaisin, joulupäivänä ja pitkänäperjantaina. Terveisiä tiukasti uskovaisesta perheestä. Ahdistavaako? Kyllä oli. Eli toisin sanoen, nautin elämästä.
Tuli mieleen vielä lisää. Sheivaan ja meikkaan. Teininä tilattiin postimyynnistä meikit kaverin osoitteeseen, no säästettiinpä postikuluista, onnistuin jotenkin meikkaamaan salaa. Kotona isä ja äiti avasivat nimelläni tulleet Yves Rocherin paketit ja katsoivat, mitä siinä on, etten vaan meikkejä tilaa. Maalla en voinut ainoasta osuuskaupasta ostaa, joku olisi kertonut vanhemmille, kun isä oli siellä töissä.
Laitan leivän päälle sekä juustoa että leikkelettä.
Syön olohuoneessa telkkaria katsellessa tai työpöydällä tietokoneen ääressä. Nostan jalat sohvapöydälle jos sattuu huvittamaan.
Oon oma itseni, enkä varo kaikkea tekemistäni. Ihan naurettavaa etten uskaltanut joskus käydä yöllä vessassa ettei isä herää ja suutu.
Huh. Kauheasti kaikenlaisia pikkusääntöjä teillä on ollut.
VEDÄN KALJAA JA RUNKKAAN. Kotona sai aina satinkutia jos wc:ssä hais runkkukullihiki
Nauran, hypin, pelleilen ja juoksen ympäri asuntoa koirieni kanssa.
Täällä voi nostaa jalat olkkarissa pöydälle
Laitan puoli kuppia jauhetta, kun teen kaakaota. Kaakaon pitää olla niin paksua, että lusikka seisoo. Lapsena sai laittaa vain kaksi teelusikallista. Ei maistunut miltään, tuskin väriä tuli.
Löhöilen
Syön mitä sattuu
Noudatan epäsäännöllistä vrk-rytmiä
En pidä kiinni ruoka-ajoista
Olen siivoamatta
Suhtaudun ihmisiin kuin nämä olisivat kilo paskaa, ainakin mielessäni ja nautin siitä
Olen tekemättä mitään (hyödyllistä)
Sanon vastaan lähimmälleni
En tee pihatöitä, vaikka niin kuuluu (meillä ei ollut pihaa, mutta jos olisi ollut, sitä olisi kuulunut hoitaa työllä ja vaivalla)
Arvostelen muiden valintoja
Jätän arkistoimatta paperit
jne jne jne
Voitelen näkkärin reikäseltä puolelta ja kattelen telkkaria pimeessä.
Uskallan olla oma itseni, uskallan näyttää tunteeni ja kieltäytyä, jos en jotain tahdo. Vanhempani eivät kylläkään kieltäneet minua, vaan narsistisiskoni
olen vaan sisällä ja luen ja dataan, en mene ulos ollenkaan kunnes on pakko. viikonloput luuhaan sisällä
katson telkkarista kaiken mitä haluan ja netflixistä myös
kuuntelen sitä musiikkia mitä haluan
syön milloin haluan ja mitä haluan. minäkin syön suoraan paketista ruokaa jääkaapin ovi auki, ja mm. juustoa leikkaan veitsellä ison palan enkä höylällä siivuta. syön myös joskus vessassa
pukeudun miten haluan
nukun niin pitkään kuin haluan
Istun jalat harallaan ("tytöt ei saa istua niin")
piereskelen (minun pieruista valitettiin, siis että oma huoneeni haisee kun olin piereskellyt, ja veljet ja isä pierivät ympäri taloa)
en käytä alushousuja
en petaa sänkyä
en silitä koskaan mitään
en tee miehelle koskaan eväitä
Harmi kun meillä kotona ei ollut mikään kiellettyä. Nyt ei ole hupia aikuisena. Viimeksi kun näin äidin (eläkkeellä jo), rehvastelin että aion kokeilla kannabista. Eikös vaan äiti ollut jo ehtinyt poltella ensin. Prkl noita 70-luvun vapaita kasvattajia.
No yksi asia meillä oli kiellettyä ja se oli, ettei hiusharjaa saanut tuoda keittiöön. Tuota tapaa en ole rikkonut aikuisiälläkään. Ihmettelen ihmisiä, jotka laskee sukat tai alkkarit käsistään pöydälle, tai hiusharjan.
- Nukun silloin kun huvittaa
- Valvon silloin kun huvittaa
- Syon sohvalla
- Syon mita huvittaa
- Teen kotityot silloin kun silta tuntuu
Ja muutenkin teen mita huvittaa vapaalla ollessani ilman, etta jollain on mielipidetta asiaan... Lapsena odotin omilleni muuttoa innolla!
Syön karkkia muutenkin kuin viikonloppuna. Mutta kaikista eniten shoppailen, jopa ongelmaksi asti. Äitini osti hyvin harvoin minulle uusia vaatteita, köyhiä ei oltu mutta pihejä kyllä. Sitten kun sain työpaikan niin johan alkoi shoppailu.