Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua ei kiinnosta lähteä kotoa pois ellei ole pakko tai "pakko"?

Vierailija

Minulle on siis kehkeytynyt "ongelma" vapaa-ajalle. Käyn siis töissä 5 päivää viikossa. Kaksi päivää on siis vapaana, lauantai ja sunnuntai mutta ne kuluvat yleensä sängyllä retkottaen puhelin kädessä. Ei vaan huvita tehdä mitään. En näe mitään syitä lähteä kotoa. En välitä ihmisistä, oikesstaan inhoan ihmisiä. En kaikkia mutta yleisesti ottaen. En myöskään saa oikein mitään ulkona liikkumisesta, paitsi jos olen jonkun seurassa. Yksin minua ei hubvita tehdä oikesstaan mitään muuta kuin hoitaa "pakolliset" jutut eli kaupoissa käynnit yms.
Niihinkin lähtö on on vaikeaa.
Minulla on usein olo ettei elämässä ole mitään järkeä, että ihan sama vaikka kuolisi. En tunne olevani masrntunut, ehkä vain jotenkin turtunut. Tuntuu ettei elämällä ole minulle juurikaan annettavaa. Olen ollut jo vuosia yksinäinen, omasta tahdostani ilman yhtäkään ystävää. Ihmisten kanssa oleminen on minulle raskasta ja jos joudun olemaan heidän kanssaan, minulla on suuri tarve saada olla yksin. Yksin oleminen ei ole raskasta. Se on ihanaa. Pidän hiljaisuudesta. En kuuntele juurikaan musiikkia enkä pidä tv:tä taustalla metelöimässä. Yksin on helppo hengittää. Tykkään pitää ikkunaa auki ja olla ikkunan läheisyydessä. Kuunnella linnunlaulua ja tuntea ihana tuulenvire. Ihanaa kun kukaan ei ole vierellä höpisemässä turhia. En voi sietää turhaa puhumista. Arkipäiväisistä asioista en jaksa keskustella.
Tunnen itseni nykyään niin henkisesti kehittyneeksi ja seesteiseksi. Sellaiseksi olen muuttunut tänä aikana kun olen saanut olla omissa oloissani. Nuorempana olin menevä ja sain niistä touhuista tarpeekseni. Nyt haluan vain olla. Rauhassa. Yksin. Pahimpia on maanantait kun joudun taas ihmisten pariin, vieläpä niiden samojen naamojen, joiden omistajista en niin kamalasti välitä.
En tiedä oliko tässä kirjoituksessa päätä tai häntää, mutta helpotti. Vielä enemmän helpottaa, jos saisin teidän ajatuksianne tästä ja ehkä vastauksen otsikossa esitettyyn kysymykseen.

Kommentit (9)

Vierailija

Ei kai yksinolossa ole mitään huolestuttavaa, jos ei itse siitä kärsi? Vaikuttaa kuitenkin siltä, että olet jotenkin ajautunut yksinoloon ja olet ahdistunut?

Vierailija

Ei voi olla totta, kirjoitit juuri täsmälleen minun ajatukseni. Olen ajatellut, että niin kauan kuin tämä olo jatkuu, minun ei ole mikään pakko lähteä minnekään. Nautin näistä hiljaisista hetkistä, kun saa vain olla itsekseen. Tiedostan silti senkin, että eihän tämä normaalia ole eikä välttämättä edes tee minulle hyvää.

Vierailija

Ei siinä ole mitään vikaa, jos haluaa olla vain kotona.

Itsekin määritän itseni ns. puolierakoksi. Viihdyn vapaa-aikana kotona, joko yksikseni tai miehen kanssa. Monesti vapaalla suunnittelen käyväni jossain, mutta sitten en vaan haluakaan. Kavereita on ja heillä toisinaan käyn, mutta aika harvakseltaan.

En ole masentunut tai mitenkään ns. elämään pettynyt, minä vain viihdyn kotona. Ihmiset on niin erilaisia, eikä tämä ole mitenkään "väärä" tapa olla ja elää, niin kauan tietty kun ei ole kyse mistään avaran tilan kammosta tai masennuksesta.

Vierailija

Ja kolmonen lisää, että minäkään en juuri koskaan musiikkia kuuntele. Tv:tä saatan joskus illalla pitää päällä taustaäänenä, mutta nyt en edes muista milloin olisin musiikkia kuunnellut.

Vierailija

Olet introvertti ja erakko. Ei siinä ole mitään väärää, eikä sinulla ole ongelmaa, ellet tee ongelmaa siitä että "eikö kaikkien pitäisi olla sellaisia, että..".

Saat elää elämäsi ihan kuten haluat.

ps. olen samanlainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksin oleminen ei ole raskasta.

Ei kai sitten mitään ongelmaakaan ole. Kuvittelet korkeintaan mielessäsi sosiaalisen pakon mennä ulos, vaikkei siellä ulkona ole ketään, joka sinua kaipaisi.

Vierailija

Ehkä toi on sun tapa ladata akut, tulevalle viikolle. Ihmiset vaatii nykyään itseltään liikaa. Nauti hiljasista rennoista viikonlopuista, äläkä tee niistä ongelmaa. Tsemppiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat