vahditko 2v lapsia?

Vierailija

Olen aina katsonut lasteniperään ja huolehtinut, etteivät loukkaa itseään tms. Toki joskus vahinkoja sattuu mutta pääasiassa olen sitä mieltä että alle 3v lapset tulee pääasiassa pitää näköetäisyydellä. Olen kuitenkin hämmentynyt että ystäväni eivät niin tee. Kun kyläillään porukalla niin 1-3v lapset leikkivät keskenään lastenhuoneessa ja minä olen ainoa joka siellä käy vahtimassa. Muut menevät silloin kun kuuluu iso itku... mielestäni noin pienet tatvitsevat aikuista siihen että leikit sujuvat ja kaikki viihtyvät. Mitä mieltä muut?

Kommentit (8)

Vierailija

Mä pidän kanssa aina 2-vuotiaan näköetäisyydellä. Tuon ikäiselle kun vielä tulee hyviä ideoita, kuten laittaa leluja suuhun tai piirtää kyläpaikan seinään, niin en kyllä jättäis missään tapauksessa :/ jos suuhun menee pieni esine, niin se voi olla sekunneista kiinni että meneekö henki ja toinen lapsi ei riitä vahtijaksi.

Vierailija

Kotona ollessa mun 2,5 vuotias saa leikkiä omassa huoneessaan ovi auki yksin niin paljon kun haluaa, käyn kokoajan tarkistamassa etenkin jos ei kuulu puhetta tms. Jos ollaan kylässä tai jos meillä on joku lapsikaveri niin yritän pitää näköetäisyyden lähes kokoajan. Ulkona ollessa todellakin olen vieressä ihan kokoajan vaikka vain pihassa oltaisiin, näin aijon tehdä vähintään 4 vuotiaaksi asti. Kutsukaa ylihysteeriseksi mutta tällähetkellä tuntuu siltä että lapsen päästäiain omaan pihaan yksin ehkä aikaisintaan 5,5 vuotiaana. Mun yks kaveri on just tällanen että ei vahi lapsiaan yhtään. Paikka ku paikka ni yksin ne lapset leikkii. Lapset on 3 ja alle 1. O_o

Vierailija

Saa olla toisessa huoneessa ihan vapaasti ja kylässäkin muiden lasten kanssa näköyhteyden ulkopuolella. 

Onko tällaiset aloitukset totta? Siis joku ei päästä silmistään parivuotiasta? Meillä käy itse veskissäkin. Kylässä sen suhteen vähän katson, että varmasti muistaa huuhdella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän kanssa aina 2-vuotiaan näköetäisyydellä. Tuon ikäiselle kun vielä tulee hyviä ideoita, kuten laittaa leluja suuhun tai piirtää kyläpaikan seinään, niin en kyllä jättäis missään tapauksessa :/ jos suuhun menee pieni esine, niin se voi olla sekunneista kiinni että meneekö henki ja toinen lapsi ei riitä vahtijaksi.

Kaksivuotias laittaa leluja suuhun?

No ensinnäkin, mitä sitten, jos laittaa lelun suuhun? Mutta kyllä tuollainen oraalinen toiminta normaalilla kaksivuotiaalla on ohitettu jo aikoja sitten. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sekunneista se aina on kiinni meneekö henki. Oli ikä ihan mikä tahansa. 

Mutta voi tuollakin tavoin elämänsä elää -- ainainen huoli niskassa. Meillä lapset ovat aina saaneet olla vapaasati ja ystäväpiirissänikin.

Kukaan ei ole kuollut, muutta sen sijaan tiedän pari ylisuojeltua tapausta. Toinen teki itsemurhan (ei ollut äiti vahtimassa päihteiden käyttöä) ja toinen kuoli onnettomuudessa. Ehkä siksi, ettei koskaan ollut tullut omaa arviointikykyä tilanteiden suhteen. Vietiin käsikynkässä kouluun vielä tokallakin. Aina kuskattu autolla ja uimarannelle kavereiden kanssa pääsi about 12-vuotiaana. 

Vierailija

Mullakin enempi huoli siitä mitä ne muut lapset keksii tehdä, ottaako kädestä, töniikö...eikä kukaan aikunen ole opastamassa pelisääntöjä . Siksi vahdin ja puutun muiden lasten tekemisiin kun se uhkaa omia lapsiani. -ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat