Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään toivoa päästä kilpailemaan taitoluistelussa?

Vierailija

Harrastin lapsena ja nuorena mm. kilpatanssia sekä joukkuevoimistelua. Haaveilin pitkään luistelusta, mutta jostain syystä se ei ikinä valikoitunut lajikseni. Näin reilu parikymppisenä päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni, siitä huolimatta että kaikki toitottivat kuinka turhaa on aloittaa mitään tässä iässä. En kuvittele pääseväni huipulle, mutta onko olemassa mitään aikuisten harrastesarjaa? Jos, niin millä nimellä ja mitä niissä tulee keskimäärin osata?

Olen nyt käynyt yhdeksän kertaa luistelemassa ja en osaa mitään erikoista. Osaan kahden jalan piruetin siten että pyörin nopeasti ja aika pitkään, tasapaino ja koordinaatiokyky ovat hyvät. Vaa'assa saan jalan melkein spagaattiin, olen aika notkea. Valssihyppy onnistuu sulavasti ja takaperin luistelu (backward crossroads, mikä on suomenkielinen termi?) Opettajan mukaan luistelu on kuitenkin "sulavaa ja luontevan näköistä." Onko realistista päästä aikuisten harrastekisoihin esim. 5 vuoden kuluttua? Mitä hyppyjä tulisi osata?

Olen ihan koukussa tähän lajiin ja sen toteuttaminen tuntuu hyvin vapauttavalta. Luonteeltani olen kunnianhimoinen, olen kolmessa edellisessä lajissa kilpaillut SM-tasolla mutta vain yhdessä niistä senioritasolla.

Kommentit (5)

Vierailija

meidän luisteluseurassa jotkut aikuiset kilpailevat. Kysy valmentajaltasi lisää tietoa, luulisi että hän osaa neuvoa eteenpäin.

Vierailija

Siis. Tokihan aikuiset voi kilpailla, en tiedä missä asut mutta ainakin tyttäreni luisteluseurassa Oulussa on taitoluistelukoulua aikuisillekin vaihtelevasti.

Vierailija

Todellakin on mahdollista päästä harrastekisoihin. Riippuu vähän missä päin suomea asustelet ja minkälainen on seurasi jossa harjoittelet. Osalla seuroja on ihan ISU-arvioinnilla kilpailevia aikuisia, jolle tasolle kyllä kuvailemasi perusteella sinulla on hyvät mahdollisuudet muutamankin vuoden ahkeralla harjoittelulla päästä. Kysy tosiaan valmentajaltaan lisätietoja ja googleta aikuisluistelua. Mahdollisuudet on mihin vaan harrastetasolla. Luistelu on hieno harrastus, ja aiemmat lajisi ovat oikein sopivia pohjia luisteluun.

Vierailija

Kiitos asiallisista vastauksista :) Meinasin ensin kysyä valmentajalta heti alkuun, mutta ajattelin että ihan yhdeksän kerran jälkeen ei ole kovin ajankohtaista.. ;) Täytyy selvitellä mahdollisuuksia liiton sivuilta ja olla jossain vaiheessa valmentajaan yhteydessä asian tiimoilta. Lisää vastauksia saa mielellään kirjoittaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat