Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei osaa enää käytöstapoja? Ohareita, ei vastata puhelimeen jne.

Kyllästynyt

Onko muut törmänneet tähän ilmiöön? Itse olen sekä työni puolesta, että vapaa-ajalla saanut huomata, että tietty osa tästä kansasta ei vaan osaa. 

Pakko sanoa, etten ihmettele työttömyyttä ja saamattomuutta ja luottotiedottomuutta nyt, kun olen työni puolesta joutunut kohtaamaan ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä siitä miten asioita hoidetaan. Ja nämä ihmiset ovat 20-40-vuotiaita, käytöstavat aivan hukassa. Ei vastata puhelimeen, ei osata tervehtiä, ei katsota silmiin, kiroillaan tavallisessa puhekielessä jne. 

Ja sama, kun vuokraan siskoni asuntoa eteenpäin: 4/5 hakijasta on luottotiedoton! Moni lähettää huonosti kirjoitetun viestin jossa ollaan kiinnostuneita, mutta paikalle ei tule ketään. Mitä ihmettä oikeasti? Ja kun joku on ilmestynyt paikalle, hänellä ei niitä luottotietoja ja sossu takaa ja blaablaa. 

Joko olen elänyt jossain kuplassa tähän astisen elämäni tai sitten tämä on joku oikeasti menetetty sukupolvi (johon ikäni puolesta kuulun itsekin). 

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

A) eikö luottotiedoton saisi etsiä asuntoa?
B) eikö soskun maksama raha kelpaa?

C) eikö 90-luvulla kiroiltu?

D) onko puhelimen ääressä pakko olla? Ei oltu lankapuhelimen ääressäkään.

Ei sen puoleen, en minäkään kiroil, mutta silti en nyt ihan allekirjoita tuota, että jokin olisi oleellisesti muuttunut.

Vierailija

Olen huomannut. Suuresti ärsyttää, kun itse elää edelleen aikaa jolloin esim ei ollut somea ja älypuhelimia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Suuresti ärsyttää, kun itse elää edelleen aikaa jolloin esim ei ollut somea ja älypuhelimia.

Tuota, keskustelupalsta on somea sekin.

Vierailija

Itseänikin kyllä välillä järkyttää joidenkin oman ikäisteni (~20) totaalinen avuttomuus ja käytöstapojen puute työelämässä. Juurikin tuo että ei vastata puhelimeen, työhaastatteluihin mennään myöhässä / jätetään menemättä ilman ilmoitusta, vaaditaan heti ekassa duunissa 2500€/kk palkkaa, ei suostuta tekemään "paskahommia", ollaan töistä pois esim. krapulan takia tai kun ei huvita mennä ja tästäkään ei aina ilmoiteta pomolle yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä tiiät mitä tarkotan!Näitä nyt on ollut paljon pitempään kun face,twitter,insta, yms. Ihan eri asia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä tiiät mitä tarkotan!Näitä nyt on ollut paljon pitempään kun face,twitter,insta, yms. Ihan eri asia

No en itse asiassa tiedä. Facebook on ollut olemassa about 10 vuotta ja sillä oli myös vastaavia edeltäjiä kuten Myspace ja galtsu, joten koska ajattelit tunnustaa nämä normaaliksi osaksi arkielämää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en itse asiassa tiedä. Facebook on ollut olemassa about 10 vuotta ja sillä oli myös vastaavia edeltäjiä kuten Myspace ja galtsu, joten koska ajattelit tunnustaa nämä normaaliksi osaksi arkielämää?

En ajatellut tunnustaa niitä koskaan osaksi normaalia arkeani. 

Ap

Vierailija kirjoitti:

A) eikö luottotiedoton saisi etsiä asuntoa?
B) eikö soskun maksama raha kelpaa?

C) eikö 90-luvulla kiroiltu?

D) onko puhelimen ääressä pakko olla? Ei oltu lankapuhelimen ääressäkään.

Ei sen puoleen, en minäkään kiroil, mutta silti en nyt ihan allekirjoita tuota, että jokin olisi oleellisesti muuttunut.

A) Saa etsiä, mutta siinä vaiheessa kun on tehnyt ensin oharit, sitten lähettää tällaisen viestin: "millon sit asun toa voi tulla kattoo?", ja kun kerrot että seuraava näyttö on silloin ja silloin, etkä saa enää mitään vastausta, niin kyllä sen huomaa että ei ole luottotiedoton omasta syystään. 

B) Sossun maksamassa rahassa on se huono puoli, että se ei ole henkilön omaa rahaa. Jos oma raha on kiinni jossakin materiassa, siitä tunnetusti pitää tällöin paremman huolen. Totta kai on myös kunnollisia sossun asiakkaita, mutta mistä sen voi päätellä jos henkilö ei koskaan saavu edes paikalle? 

C) 90-luvulla varmasti kiroiltiin. Olin itse silloin teini-ikäinen. Koulussa opo ohjasi, että esim. tet-harjoittelupaikkaa soitettaessa esitellään itsensä ensin, ja haastatteluun mennään ajoissa, siististi pukeutuneena ja siellä käyttäydytään asiallisesti. 

D) Kukaan ei pakota olemaan puhelimen ääressä 24/7 (vaikka aika moni näyttää olevan, mitä katukuvaa katsoo). Mutta jos on kysynyt työharjoittelupaikkaa tai asuntoa, olisi mukava vastata näihin viesteihin jonkin ajan kuluessa. Se kuuluu niihin käytöstapoihin. 

Ja sinulle joka sanoit, että privaattipuhelimeen ei tarvitse vastata, työpuhelimeen kyllä. Kuinka monella luottotiedottomalla sossun asiakkaalla kuvittelet olevan sellaisen ihmeen kuin työpuhelin? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut tunnustaa niitä koskaan osaksi normaalia arkeani. 

Ja lisäänpä vielä että olen ihan varma että some aika kuolee, ja te palaatte ruotuun parin kymmenen vuoden sisällä - tulee kärsimään pahan inflaation. Eli ei mun tarvi ees siirtyä höpönlöpöön.

Vierailija

AP kuulosta vähän diivalta ja näköjään tässä eniten hiertää se ettet saa ihmisiä kontrollisi alle. Minuahan ei määräillä, käyttäydyn kuten minulle itse sopii ja vastaan puhelimeen kun sille päälle satun. Olen luonnonlapsi ja sehän saa suorittajat näkemään punaista, koska heidän sydämessään asuu kateus vapaita ihmisiä kohtaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

AP kuulosta vähän diivalta ja näköjään tässä eniten hiertää se ettet saa ihmisiä kontrollisi alle. Minuahan ei määräillä, käyttäydyn kuten minulle itse sopii ja vastaan puhelimeen kun sille päälle satun. Olen luonnonlapsi ja sehän saa suorittajat näkemään punaista, koska heidän sydämessään asuu kateus vapaita ihmisiä kohtaan.

Jos ihminen on luonnonlapsi, niin olkoot. Mutta jos luonnonlapsi ei osaa hoitaa asioitaan, voi tulla eteen tilanne tässä kavalassa maailmassa, että saa ihan todella toteuttaa itseään, sekä työttömänä että asunnottomana. 

Sitten on turha itkeä suorittajille, kun apua ei heru. 

Rakenna vaikka maja, ja asu siellä - ilman nettiä. Katsotaan, miten luonnollinen olet. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kukaan yksityinen ei halua luonnonlasta vuokralaiseksi, asunto muistuttaa hetken kuluttua metsittynyttä kaatopaikkaa. Kaikki siivousrutiinit ja roskienviennit kun pvat niin alistavia ja sitovia rutiineja...

Vierailija

Vierailija 11:44

Tunnen yhden jo 60-vuotiaan "luonnonlapsen", jolla ei ole mitään käsitystä mistään normaalista ajankäytöstä.  Hän tulee ja menee kuten hänelle itselleen sopii, vastaa puhelimeen ja viesteihin, jos viitsii. Aina myöhässä joka paikasta. Arvatkaa millainen tämä ihminen on työkaverina. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat