Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teiniäni pilkataan kun minulla ei ole varaa merkkituotteisiin

Vierailija

Koulussa häntä kutsutaan nimellä köyhä-*Kaisa kun hän käy koulussa minun pyörälläni (maastopyörä) niin pilkataan kun ei ole jopo kun kaikilla muilla on. Tyttö on itse sanonut että maastopyörä on parempi polkea kuin se hikinen jopo mikä nyt on niin väkisin muotia vaikka on paska polkea. Koska tuo lapsellisuus menee ohi?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Missä tällaista on? Me olemme varmasti öö superköyhiä eikä meidän lapsia noin ole kiusattu. 

Maailmassa.

Vierailija

Saas nähdä miten meiän lapsia pilkataan, mua on jo pilkattu täälläkin juntiksi wt äidiksi joka pukee itsensä ja lapset kuin 80-luvulla :(

Vierailija

Jos lapsi itse sanoo että maastopyörä on parempi polkea kuin muotijopo, ollaan oikealla tiellä. Nyt vaan pitää toivoa, että lapsi uskaltaa seistä jaloillaan myös kaveripaineen edessä ja sanoa saman, plus muut järkeenkäyvät syyt elämänvalinnoissanne. 

Meillä on potentiaalinen superkiusauksen uhri, usein maata vaihtanut, aina alussa kielitaidoton ulkkarilapsi, joka on persoonallisuutensa avulla seilannut nämä tiukat paikat läpi sujuvasti. On vielä aika hiljainen luonne, ei mikään estraadin tähti, mutta silti ei ole koskaan joutunut pahemman kiusaamisen uhriksi.

Veikkaan, että hänen tyyni tapansa selittää asiat kavereille on vaikuttanut asiaan suuresti... "ei, en osta karkkia nyt koska meidän perheessä karkkia syödään vain lauantaisin" "en pääse nyt, meillä kouluiltoina ollaan kotona klo..." "joo, puhun äidin kanssa vierasta kieltä, 1234 on suomeksi..." jne, jne. 

Paitsi kielen ja kulttuurin kanssa, meillä ollaan muutenkin vähän "erilaisia" :D Ei liiemmin katsota telkkaria, ei ole pelikoneita... minulla aikuisenakin on joskus vaikea sopeutua yhteisööni jossa kaikki puhuvat eilisillan telkkariohjelmasta, mutta olen oppinut sosiaaliset keinot tulla hyväksytyksi porukkaan vaikken olisikaan mukana yksityiskohdissa. 

Vierailija

Ei mun lasta mistään pilkata, vaikka ei olla varakkaita. Pöyräilee mun Ainottarella. 

Jostain muusta nyt tulee koko juttu? Henkinen köyhyys ja huono itsetunto vaivaa?

Vierailija

Tuollaista on varmaan Porvoossa. Tämä on se sama provoilija loukkaavasta tyylistään päätelle, jolta on myös ketjut "kaveri juotti mulle alkoholia salaa, vaikka olen raskaana" kaveri tunnusti rakastavansa miestäni, ja hän on kaasoni" ja "emme kestä enää lapsiamme" (kaksi muka ylivilliä sekopäätä lasta) sekä "teini varastaa rahaa kotona, kasvatan siis omatunnotonta lasta".

Sama kaava, joku, jota kiusataan tai jonka käytös on jotenkin aivan tolkutonta.

Vierailija

Status ei tuu rahasta. Voi olla luokan suosituin ja todella cool vaikka köyhä. Lapsesi on joko huumorintajuton, yksoikoinen, tosikko, hieman yksinkertainen tai tekee asioista ison nron. Tilanne tuskin muuttuu, vaikka ostaisit merkkituotteita. 

T. Ope

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Osta yksi tai kaksi merkkituotetta ja loput kirpparilta. Se riittää.

Just... sun neuvo on siis lähteä myötäilemään tätä kulttuuria ja mielistelemään ikään kuin muita. "hei mullakin on merkkilaukku"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mitä olet noin kyöhä?

No toiset on köyhiä, jotkut yksinkertaisia.

no ainakin minulla on varaa ostaa lapsilleni merkkituotteita toisin kun teillä sossupummeilla

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat