Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tilaat vielä lehtiä kotiisi?

Vierailija

Webissä sekä tabletissa nykyään kaikki. Miksi tuhlata luontoa sekä paperia tilaamalla lehden kotiisi?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Olen ollut kuukauden tietokonelakossa. Tein vain välttämättömät asioinnit koneella. Huomasin keskittymiskykyni paranevan, niskajumit helpottivat, rentoutuminen on todellisempaa mitä nettiä selatessa, silmät eivät olleet enää väsyneet/ärtyneet ja kerkesin tehdä asioita paremmin kotona. Olen tietokoneella liikaa muutenkin erilaisissa someyhteisöissä jne. Menet lukemaa yhden uutisen ja pian huomaat lukevasi kymmenettä ja aivan eri sivulta. Päätin vähentää pysyvästi, koska huomasin sillä todellisia terveysvaikutuksia itseeni. Voin kokonaisvaltaisesti paljon paremmin.

Joku voisi nyt sanoa miksi en vain lue tiettyä uutista ja laita konetta kiinni...niin kukin voi koittaa kuinka kauan tämä asia pysyy mielessä kun sivusilmällä näet 10 muuta mielenkiintoista otsikkoa ja yksi otsikko muistuttaa toisesta sivusta millä olit ajatellut käydä.

mitä luontoon tulee käyn kirjastossa. Lehtiä en juurikaan tilaa.

Vierailija

Koska kännykästä tai tabletista on niin helkutin hankala lukea. Jatkuvasti saa olla zoomaamassa, sivun latautumista saa välillä odottaa minuuttikaupalla, ja lehtien kännykkäapsit vielä tunkevat ylimääräisiä mainoksia väliin. Eikä vieläkään ole keksitty sellaista näyttöä, jolta lukeminen ei rasittaisi silmiä. Yksi lehti meille tulee sähköisenä, sekin vain ja ainoastaan koska lauantain lehti tulisi muuten vasta maanantaina.

Vierailija

Mä haluan myös kirjani ihan oikeina kirjoina kuten lehdetkin oikeina lehtinä. Mulle ne on paljon enemmän kuin lehtiä tai kirjoja jotka luetaan kerran ja sitten deletoidaan tabletilta.

Vierailija

Siitä on varmaan 10 vuotta, kun meille tuli viimeksi joku tilattu lehti kotiin ja sekin oli lapsen kummin tilaama lahjalehti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska kännykästä tai tabletista on niin helkutin hankala lukea. Jatkuvasti saa olla zoomaamassa, sivun latautumista saa välillä odottaa minuuttikaupalla, ja lehtien kännykkäapsit vielä tunkevat ylimääräisiä mainoksia väliin. Eikä vieläkään ole keksitty sellaista näyttöä, jolta lukeminen ei rasittaisi silmiä. Yksi lehti meille tulee sähköisenä, sekin vain ja ainoastaan koska lauantain lehti tulisi muuten vasta maanantaina.

Kaikki lehdissä olevat uutiset on jo eilen luettu netissä.

Vierailija

Koska en omista sellaista laitetta, jolla lukea lehtiä vaikkapa mökillä. Tai no, on tämä läppäri mutta se ei paljoa hyödytä paikassa, jossa ei ole sähköä. Samaisesta syystä ostan myöskin kirjat ihan kirjoina. Niissä on oma tunnelmansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä uutista et oo näköjään kuitenkaan tainnut netistä lukea: kaikki lehdet eivät sisällä uutisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä lauantain lehdessä on ihan muut asiat tärkeitä kuin ne uutiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisuutisista ei puoletkaan näy netissä.

Vierailija

Lehti on nopeampi lukea paperisena. Heti näkee jutun pituuden ja tulee luettua juttuja, joita ei avaisikaan. Lehti on kiva ottaa mukaan bussiin, ja teen illalla kotimatkalla aina sudokun. Paperista lukeminen on miellyttäämpää ja siitä jää myös näkömuisti. Minulla on kyllä myös Hesarin verkkolukuoikeudet, ja luen uutisia sieltäkin. Taustottavammat artikkelit mielummin paperisesta. Ja tänään käytin paperilehtiä kun maalaisin seiniä:-).

Vierailija

paperiversion (oli sitten lehti tai kirja) selailu ja lukeminen on minulle totaalista rentoutumista, samanlaista ei koe näytöltä lukiessa. Vietän näytön edessä työni puolesta paljon aikaa, vapaa-ajalla haluan säästää silmiäni ja päästä hetkeksi irti somesta. tekniikasta jne. Tabletin kanssa lukiessa se some olisi yhden hipaisun päässä.

Toisekseen kirjan kanssa ei ole niin väliä, jos se tippuu laiturilta mereen tai riippumatosta maahan (mitä usein tapahtuu, kun nukahdan kesken kaiken). 

Uutiset luen netistä, paperiversiona luen kaunokirjallisuutta ja lehdistä eri aihepiirien lehtiä (sisustus, kirjallisuus, SK perjantaisin työpäivän jälkeen). Tuo SK on muuten kumma juttu, miten sen kanssa viikonloppu alkaa: käteen lasi viiniä, lehti kouraan ja lukemaan. Samaa fiilistä ja irrottautumista ei tulisi, jos lukisin viikottaisen SK:n tabletin kanssa.

Vierailija

Kai tämä on tottumus ja ehkä vähän ikäkysymys. Minusta kaikki jutut on helpompi lukea netistä kuin lehdestä, aamukahvillakin mielummin selailen uutiset läppäriltä tai tabletilta, kun levittelen lehteä pöydälle, mutta vanhemmat työkaverit tulostelee jopa sähköpostejaan paperille ennen lukemista. Samoin jos löytävät mielenkiintoisen artikkelin, niin se tulostetaan paperille, eikä suinkaan linkata sähköpostiin.

Vierailija

Nro 12, ihanaa SK-fiilistelyä :) tunnistin itseni; mulle tuli vuosikaudet lahjatilauksena SK, hintahan on tosi suolanen ( en ite raaskis maksaa...) ja siinä on kyllä sellainen lehti, jonka aina luin lähes kannesta kanteen. Ensin selasin läpi ja sit syvennyin juttuihin. Lopuksi piilosana ( sitä on ikävä).
Muut kutsuu sitä Suomen Kuivalehdeksi mut mä nautin sen tasokkaasta journalismista, ja en tod ole mikään älykkö ;)
Näyttöpäätteellä työskentely/ ahkera oleskelu huonontaa mulla näköä tosi paljon!!! Kun tein päätetyötä 8 h/ vrk pari vuotta, mun näkö heikkeni molemmissa silmissä yli 2 diop.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat