Mitä työtä teet opiskelujesi ohella

Vierailija

Ja montako tuntia keskimäärin viikossa? Haluaisin löytää töitä kun aloin opiskelemaan ja huomasin, että aika tiukkaa on opiskelijaelämä ainakin Helsingissä. Minulla ei ole edes talvitakkiin tai kenkiin ylimääräistä laittaa, joten vähän olisi pakko nyt joku lisätulo keksiä. Minnekköhän pääsisi suht helposti töihin? Kaupassa olen ollut parina kesänä kesätöissä, mutta siinä se.

Kommentit (7)

Vierailija

Ite olin eräässä kirjakaupassa osa-aikaisena. Oikein mukava työ ja tunteja oli vaihtelevasti, viikossa 7-30 kaudesta riippuen. Joten kivasti ylimääräistä tuli opintotuen lisäksi.

Vierailija

Opettajan sijaisuuksia, avustajan sijaisuuksia, ohjaajan töitä vammaisten kanssa. Kaupassa keikkoja. Paljon öitä ja viikonloppuja asuntoloissa. Messuilla myymässä millon mitäkin, blokkaan baarissa, käyn tuttujen juhlissa tarjoilemassa. Siivoomassa olen ollut myös. Kaks korkeakoulututkintoaja onhan tässä mennyt 10 vuotta. Mut jos ei oo pappa betalar niin eihän sitä pärjää. Taistelen sitä vastaan, että vain rikkaat voisivat opiskella.

Vierailija

Siivous, lastenhoito yksityisille perheille, kaupan kassa/kioskimyyjä ymv., grillin myyjä, siinäpä taitaa olla yleisimmät missä hommissa opiskelukavereita on. Kannattaa miettiä tietysti, olisiko mitään oman alan läheltä liippaavaa jossain tarjolla. Opiskelijoita myös otetaan aika mielellään osa-aikatöihin, joten laita reippaasti hakemuksia vaikka et usko pääseväsi johonkin hommaan. Kysele opiskelukavereilta yms. ovatko kuulleet minkään paikan olevan auki! Tuosta kaupasta (eli myyntityöstä) on myös apua hakiessa.

Vierailija

Postissa, mutta siitä on jo aikaa. Nykyisin taitaa postinlajittelu olla niin automatisoitu, ettei työntekijöitä ei tarvita kuten ennen. Voisit kuitenkin yrittää kysyä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat