Mitä teen kun mikään ehkäisy ei sovi?

Vierailija

Hei. Olen sinkku tällä hetkellä. Nainen 28v. Takana kahden vuoden parisuhde ja muutamia kevyempiä suhteita. Olen huomannut, että mikään ehkäisy ei oikein sovi minulle: Kondomeista tulee kirvelyä ja kutinaa, e-pillereistä turpoan ja mielialani heittelee ja joskus kuukautiset tulevat milloin sattuu vaikka söisin pillereitä. Useampia merkkejä kokeillut. Kuparikierukka aiheutti vuotoja ja hormonikierukka aknen. Nyt harkitsen ehkäisykapselia, mutta sekin epäilyttää koska siitäkin erittyy hormoneja. Kondomia tietty pakko käyttää irtosuhteissa, mutta ei se hyvältä tunnu.

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla sama, mutta mä olen vakituisessa parisuhteessa. Parhaillaan kokeilen eri e-pillerimerkkejä ja aloin vuotamaan ennen edellisten lopettamista ja nyt kun aloitin uudet, niin vuoto jatkuu. 

Todella kivaa, kun puoleen vuoteen ainoa meno ja mulla on menkat, mutta niin vaihtelevat etten pärjää pikkuhousunsuojilla ja tamponi on taas liikaa. Vituttaa aivan sairaasti!

Olen harkinnut jopa kohdunpoistoa, mutta sitä ei hevillä tehdä. 

insinööri

Ne lateksittomat kondomit nyt alkuun.

Jos nekään ei käy (tai miksei muutenkin), seksitekniikat, joihin ei kuulu yhdyntää.

Ja jos ei (enää) halua lapsia niin sitten piuhat poikki.

Kätevintä noin yleisesti olisi tietenkin, että miehet nuorena tekisivät kunnon spermapankkitalletuksen, ja sitten piuhat poikki. Ei ehkäisyongelmia, ei ei-toivottuja isyyksiä kun nainen väittää ehkäisyn olevan kunnossa. Sitten kun halutaan lasta niin pankkiin asioille.

Vierailija

Mulle ei käy netistä tilatut muka allergisoimattomat dildotkaan. Ainoastaan lasi ei aiheuta kirvelyäi. En ole kokeillut lateksittomia kumeja kun ne ovat niin kalliita. Lapsia ei ole. Olen teettänyt 3 raskaudenkeskeytystä. Sinkkuna tämä vielä menee mutta mietin että jos vielä joskus seurustelen niin mitä teen. Joskus vituttaa ja ahdistaa.

Vierailija

Voisikohan sinulla olla joku tulehdus tai bakteeritasapainon häiriö? Ne ovat joskus hyvinkin vähäoireisia tai oireilevat juuri tuolla mainitsemallasi tavalla. Jos on limakalvot kunnossa eikä ole lateksiallergiaa, normikumin pitäisi käydä, jos ei muuten niin liukkarin kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat