Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks tulee krapula?!

Vierailija

Sitä tekis mieli aina välillä ottaa kuppia, mut ongelmana on et seuraavat 3 yötä ei oikeestaan nukuta ollenkaan. Hyvä asia siis, etten voi alkoholisoitua, koska krapulassa ei todellakaan tee mieli mitään korjaussarjoja vedellä. Miks nyt tulee näin pahoja krapuloita? Alle kolmikymppisenä ei tullut mitään.

Kommentit (12)

Vierailija

En minäkään voisi alkoholisoitua. Ikäkin sen varmaan tekee. Et siis ole enää ihan nuori... Itse olen niin tehokkaasti vieroittunut viinin lipittelystä, että heti kun otan askeleenkin kohti Alkoa kauppareissulla, niin saman tien palaan mielikuvissani viimeisimmän, eli nyt jo kuukausien takaisen kesäillan kuviin ja tunnelmiin, ja sitten mä kipitänkin vaan suoraan autolle. Kätevää, vai mitä. Siis yksi katsekin kohti sitä putiikkia ja se ajatus punaviinistä herkkujen kanssa, niin saman tien alkaa filmi pyöriä ja se on ei.

Mähän voisin alkaa teille palstan kirjaville viinisiepoille sun muille lipittelijöille joksikin juomatottumuskoutsaajaksi, jos siis haluatte tulla raivoraittiiksi kuten mä. :D

Vierailija

Krapula tulee siksi, että alkoholi on hermomyrkky, ja elimistö kärsii siitä, että se altistetaan hermomyrkylle.

Vierailija

Joillekin vissiin sitten noin käy iän myötä. Itselläni päinvastoin. Nuorena ja opiskelijana oli surkea viinapää, ja jo 3-4 isoa kaljaa johti siihen että seuraavan päivän tärisin vessan lattialla maailman surkeimmassa olossa, oksennellen vähän väliä. Nykyisin moiset määrät ei heilauta mihinkään. Jos nyt yli 10 juon, niin voi vähän päätä särkeä aamulla, ja siihen auttaa särkylääke, tai pari tasoittavaa ja takaisin nukkumaan. Ikää nyt 41.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Krapula tulee siksi, että alkoholi on hermomyrkky, ja elimistö kärsii siitä, että se altistetaan hermomyrkylle.

Eli kannattaa olla koko ajan humalassa, niin ei krapulaa tule?

Vierailija

Minä olen ikävä kyllä voinut juoda vaikka ja kuinka suuria määriä ihan pitkälle aikuisikään. Nyt nelikymppisenä krapuloista on tullut niin pitkäkestoisia, että se laittaa rajoittamaan. Pilalle menee koko seuraava päivä ja yökin.

Vierailija

Henkinen krapula johtuu siitä että alkoholi kiihdyttää välittäjäaineiden käyttöä humalatilassa (mieliala nousee, känni on kivaa jne) valitettavasti välittäjäaineita on rajallinen määrä aivoissa ja jos niiden käyttöä on kiihdytetty (alkoholi) niin jossain vaiheessa (usein seuraava aamu ja päivä) niitä ei ole tarpeeksi ja sit ihminen on ahdistunut ja masentunut... joillakin voi mennä useita päiviä ennen kuin välittäjäainetasot on normaalisoituneet.

Se on sitä kuuluisaa aivokemiaa! aatelkaas niitä ihmisiä jotka sairastaa masennusta, henkisellä krapulalla voi vähän saada tuntumaa siihen tilaan jossa masentunut ihminen elää, vai olenko väärässä?

Fyysinen krapula johtuu ihan siitä että alkoholi on myrkkyä ja elimistö yrittää päästä siitä eroon (oksentaminen) ja alkoholi laskee kaliumtasot alhaiseksi josta tulee se heikotus jne. Voisko joku terveydenalan ammattilainen selittää tän kun mä en osaa? :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Henkinen krapula johtuu siitä että alkoholi kiihdyttää välittäjäaineiden käyttöä humalatilassa (mieliala nousee, känni on kivaa jne) valitettavasti välittäjäaineita on rajallinen määrä aivoissa ja jos niiden käyttöä on kiihdytetty (alkoholi) niin jossain vaiheessa (usein seuraava aamu ja päivä) niitä ei ole tarpeeksi ja sit ihminen on ahdistunut ja masentunut... joillakin voi mennä useita päiviä ennen kuin välittäjäainetasot on normaalisoituneet.

Se on sitä kuuluisaa aivokemiaa! aatelkaas niitä ihmisiä jotka sairastaa masennusta, henkisellä krapulalla voi vähän saada tuntumaa siihen tilaan jossa masentunut ihminen elää, vai olenko väärässä?

Fyysinen krapula johtuu ihan siitä että alkoholi on myrkkyä ja elimistö yrittää päästä siitä eroon (oksentaminen) ja alkoholi laskee kaliumtasot alhaiseksi josta tulee se heikotus jne. Voisko joku terveydenalan ammattilainen selittää tän kun mä en osaa? :/

Eli kannattaa juoda puhdasta vodkaa mineraaliveden kanssa ja vetää välillä  banaania, niin olo lieventyy? Pitäisi löytää jokin sellainen juomayhdistelmä, josta ei tule monen päivän darraa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on huume siinä kuin laittomatkin aineet ja krapula on vieroitusoire mikä tulee juomisesta.

Herska on paljon parempaa ku etanoli. Ei tule krapulaa.

Vierailija

Vanhemmiten ei enää palaudu niin hyvin, olen jo huomannut sen vaikka olen vasta 25. Ennen pystyi pämppäämään aamuyöhön asti ja vielä menemään aamuluennolle ihan ok fiiliksillä, nykyään jos juo yhtään niin seuraavaksi päiväksi ei saa varata mitään ohjelmaa. Ei yleensä tule mitenkään fyysisesti paha olo että oksettaisi, mutta on todella väsynyt ja vetämätön olo ja haluaa vain maata sängyssä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat