Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kaverilleni tarkoitetun työn, onko oikein ottaa sitä vastaan?

Vierailija

Olemme ystäväni kanssa olleet samassa työpaikassa määräaikaisena. Kaverilleni oli jo pitkään luvattu vakkaripaikkaa. Yhtäkkiä työtehtäväni muuttuivat kuitenkin niin, että pomo koki tärkeämmäksi, että minä saan vakkaripaikan. Päätös tuli ihan puskista.

En edes tajunnut tilannetta, ennen kuin kaverini selvitti sen minulle. Kysyin onko se hänestä ok jos otan työn vastaan, ja meinasi että on. Nyt kuitenkin on käyttäytynyt ihan toisenlaisesti. Tiuskii ja sysää omia töitään minulle.

Onko minun oikein ottaa vastaan vakkaripaikkaa?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

no tottakai on!

Ilman muuta otat paikan vastaan, et ole tehnyt mitään väärää.

Hassua edes miettiä muuta.

Vierailija

Tietenkin otat paikan vastaan. Olisi typerää olla ottamatta. Ihan turhaan syyllisyyttä koet. Et ole kiilannut kenenkään edelle valheella ja vääryydellä, päätöksen työntekijän valinnasta on tehnyt esimies.

Vierailija

Tietysti otat sen, olet sen rehellisellä työllä ansainnut etkä huijaamalla.

Kai se kaveria hetken harmittaa, mutta pääsee kyllä yli. Itse ainakin tahdon ystävälleni parasta, seuraavaksi sitten on kaverin vuoro.

Vierailija

Onko sinulla perusteluja esittää, miksi ei ole oikein ottaa paikkaa vastaan?

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ole oikein että ota paikan vastaan. Mieti nyt vähän itsekin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla perusteluja esittää, miksi ei ole oikein ottaa paikkaa vastaan?

Että ap älyäisi itsekin esittää tämä kysymyksen itseltään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
seuraavaksi sitten on kaverin vuoro.

Sinäkö pystyt sen oikein lupaamaan? 100% varmuudella tiedät, että kukaan muu ei kiilaa taas kaverisi ohi?

Mikset itse yhtä hyvin voisi odottaa, jos noin hyvin tiedät, että uusi mahdollisuus on vain nurkan takana?

Minusta on tosi törkeää ohittaa ihminen, jolle on paikkaa jo lupailtu. Toivottavasti ap:n kaveri pääsee jonnekin muualle, ihan toiseen paikkaan töihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

no tottakai on!

Ilman muuta otat paikan vastaan, et ole tehnyt mitään väärää.

Hassua edes miettiä muuta.

Kiitos!

Tuntuu vain pahalta, kun tiedän että kaverikin kovasti haluaisi vakkariksi ja nyt purkaa hieman turhautumistaan minuun. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin tahdon ystävälleni parasta, seuraavaksi sitten on kaverin vuoro.

Eli esim. ap:n kaverille on parasta olla määräaikainen? Millä perusteilla?

Vierailija

No eihän sitä työntekijät päätä, kuka pääsee vakkariksi ja kuka ei. Vaan päätöksen on tehnyt esimies. Vaikka ap ei tätä paikkaa nyt vastaan ottaisi, niin eihän se automaattisesti tarkoita että kaveri sen paikan saisi.

Esimiehet ovat miettineet mitä vakkarityöntekijältä tarvitaan, ja ap on parhaiten sitä vastannut. Ei kukaan ole keltään työpaikkaa vienyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tietysti otat sen, olet sen rehellisellä työllä ansainnut etkä huijaamalla.

Kai se kaveria hetken harmittaa, mutta pääsee kyllä yli. Itse ainakin tahdon ystävälleni parasta, seuraavaksi sitten on kaverin vuoro.

Kiitos.

Muut ovat minua käyneet onnittelemassa, paitsi tämä kaveirini. Olemme molemmat tehneet kovasti töitä, joten ymmärrän harmistuksen. Tuntuu että hän ottaa asian paljon raskaammin kuin uskaltaa edes myöntää. Olen yrittänyt antaa hänelle aikaa sulattaa tätä, enkä ole nyt jutellut hänen kanssa asiasta. Tuntuu että nyt kun juttelemme, niin hän on äreä. Ap

Vierailija

Jos et ota paikkaa vastaan, mitä siitä seuraisi? Ei ehkä ollenkaan sitä, että kaverisi paikka vakinaistetaan. Eli uhrautuisit siinä tapauksessa turhaan.

Jos sinusta tämä on moraalisesti ihan väärin, voit olla ottamatta paikkaa vastaan ja toivoa, että saat josKus muualta vakinaisen paikan ja että ystävyys säilyy ylipäätään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos et ota paikkaa vastaan niin saako kaverisi sitä siltikään jos eri tehtävät?

Silloin oletettavasti kaverini saisi paikan. Työnantajalla oli nyt mahdollisuus palkata vain yksi henkilö. Toisen palkkaamiseen on vielä pieni mahdollisuus, erään eläköityvän tilalle, mutta siitä ei ole vielä tullut pätöstä. Eli kaverillani saattaisi saada tämän pestin. Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat