Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uunilohi, kauanko uunissa??

Vierailija

Ihan perus, suolalla maustettu lohifile uunissa, kauanko pidän? Vaihtelee netin ohjeet 20-45min välillä!

Kommentit (15)

Vierailija

Minä en halua syödä noiden ohjeiden mukaan tehtyä kalaa, se on liian märkää lötköä. Pidän kuivemmasta ja TÄYSIN kypsästä kalasta ja lihasta. Pidän sellaista noin 800 gramman lohipalaa uunissa 200 asteessa noin kaksi tuntia, lämpöä saatan hieman laskea tunnin jälkeen. Mutta kukin tyylillään :). M33

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua syödä noiden ohjeiden mukaan tehtyä kalaa, se on liian märkää lötköä. Pidän kuivemmasta ja TÄYSIN kypsästä kalasta ja lihasta. Pidän sellaista noin 800 gramman lohipalaa uunissa 200 asteessa noin kaksi tuntia, lämpöä saatan hieman laskea tunnin jälkeen. Mutta kukin tyylillään :). M33

Kuivattua lohta?

Näin teen

500g pidän uunissa 200 asteessa yleensä 35-40 min. En tykkää yhtään raa'asta. Paketissa lukee kyllä, että 20 min...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivattua lohta?

Ei siitä tule kuivattua lohta tuolla menetelmällä. Se on kuivempaa, mutta ei nyt mitään hapankorppua sentään. Ihan pehmeää se vielä on, mutta ei märkää lötköä. En tiedä onko tuo uuni sitten heikkotehoinen kun ei tuossa ajassa rutikuivaksi mene. M33

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivattua lohta?

Ei siitä tule kuivattua lohta tuolla menetelmällä. Se on kuivempaa, mutta ei nyt mitään hapankorppua sentään. Ihan pehmeää se vielä on, mutta ei märkää lötköä. En tiedä onko tuo uuni sitten heikkotehoinen kun ei tuossa ajassa rutikuivaksi mene. M33

Ootko varma että oot laittanut sen uuniin etkä esim. tiskikoneeseen? 

Tuolla ajalla ja lämmöllä uunissa siitä lohesta pitäisi olla enää kuivahtanut kalapuikko jäljellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat