Nettideittailun ihanuudesta (miesten profiilit)

Vierailija

Olen jonkin verran yli 35-vuotias lapseton nainen ja hiljattain eronnut. Vähitellen olen alkanut katsella netin deitti-ilmoituksista, minkälaisia miehiä olisi vapaana. Aika hankalalta tuntuu.

Kirjoitusvirheet ovat totta kai turn off, mutta on varmasti vain hyvä etteivät kaikki oikolue tekstejään. Tietynlaiset virheet kun taitavat kuitenkin aika tehokkaasti kertoa henkilön persoonasta ja hahmotuskyvystä jotain olennaista, vaikka tämä varmasti hirmu pahalta nillittämiseltä kuulostaakin. En ole koskaan ihastunut alkeellisia kirjoitusvirheitä tekevään ihmiseen, joten noiden perusteella on tavallaan helppokin karsia joukosta ne mahdottomimmat tapaukset.

Kuva on monella todella huono deittailua ajatellen. Kasvoja ei näy kunnolla, kuva on blurrattu jotenkin jälkikäteen niin, että se saa miehen näyttämään avaruusoliolta, tai sitten mies esiintyy kuvassa aurinkolasit päässä vaikka kuva on otettu sisätiloissa. Miksei sitä kuvaa voi ottaa normaalisti tai pyytää vaikka kaveria auttamaan? Oma lukunsa ovat miehet, jotka kuvassa pullistelevat lihaksiaan tai yrittävät näyttää valokuvamallilta jähmeine ilmeineen (siis ovat epäluonnollisia). Ehkä se vetoaa osaan naisista? Minuun ei.

Sitten on tapaukset, jotka vaativat naiselta ominaisuuksia, joita heillä itsellään ei ilmiselvästi ole. Esimerkkinä tämä empaattista naista toivova henkilö, joka ilmeisesti ajattelee varakkuutensa korvaavan empatian puutteen itsessään:

Hei, olen fiksu, itsestään huolehtiva, hyvin toimeentuleva ja vakavarainen reilu nelikymppinen mies. Harrastuksiini kuuluu matkusteleminen kaukomaille ja laitesukellus, monipuolinen kuntoilu, elokuvat, kirjallisuus ja ymmärrän jopa kulttuuritarjontojen päälle. Lähtökohtaisesti olen päättänyt muuttaa lähitulevaisuudessa (1-2 vuotta) lämpimämpiin ilmasto-olosuhteisiin ja elää eläämääni nyt eikä vasta eläkkeellä tai sitten kun olen raihnainen kubbe. Olen rakentanut siihen itselleni mahdollisuuden.

Etsin tositarkoituksella hoikkaa ja itsestään hyvää huolta pitävää, fiksua ja kielitaitoista sekä empatiakykyistä naista ripauksella eleganssia. Minusta olisi erittäin mielenkiintoista tutustua ja peilata arvoja ja ajatuksia.

And pardon my French, mutta kipinää pitää olla myös ja seksin hyvää. Kyynikot, siiderivalaat- ja pissikset sekä empatiakyvyttömät persaukiset ja muut hyötymistarkoituksissa olevat - älkää provosoituko, mutta en ole kiinnostunut teistä.

P.S: Harmiksenne en voi laittaa kuvaani julkiseksi, mutta olen erittäin katseenkestävä mistä suunnasta ja kohdasta tahansa tarkastellen. Trust me.

Väsyttäviä ovat myös ne ilmoitukset, joissa ei oikeastaan sanota yhtään mitään. Aloitetaan kertomalla, että on päätetty etsiä seuraa "täältä" (itsestäänselvää, tässähän tämä ilmoituksesi on näkyvillä), että ollaan huumorintajuisia (kukapa ei olisi), katseenkestäviä (juuh) ja mukavia (aha). "Sydäntä lähellä" on jokin mitään kertomaton harrastus, kuten "musiikki" tai "elokuvat" tai "urheilu". Saman kaavan mukaisia ilmoituksia on palvelut täynnä. En minä ainakaan saa tuon perusteella kiinni siitä, minkälaisesta miehestä on kysymys. Sitten miehet valittavat, että naiset keskittyvät pinnallisiin asioihin, kuten pituuteen tai tulotasoon. Luultavasti tämä on seurausta siitä, että juuri muuta tietoa useimmista miehistä ei saa. Itseäni ei kiinnosta tulot tai pituus, mutta ei myöskään mies, joka ei kerro itsestään mitään.

Kertokaa tähän kokemuksianne nettideittailusta, te pidempään harrastaneet. Etenkin myönteiset kokemukset lämmittäisivät nyt mieltä!

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Aloitukseen lainaamastani ilmoitustekstistä jäi kursivointi pois muista paitsi ensimmäisestä kappaleesta. Pahoittelut sekavuudesta.

ap

Vierailija

Kokeilin pari kertaa nettideittailua ja ei siellä ole kuin yyhoita, jotain sosiaalitapauksia, muutama sekopää, prinsessoja ja iso kasa gold-diggereitä. Ei kiinnosta.

T. Akateeminen, pitkä, tumma, tyylikäs ja jonkin verran varakaskin mies.

Vierailija

Miehenä olen huomannut, että naisilla on hyvin vähän tekstiä, koska kysyntää on muutenkin. Ole onnellinen, että pääset edes lukemaan jotain tekstiä ja myös vastauksen saaminen on harvinaista, koska postilaatikko pullistelee viestejä.
Nettideittaileva mies

Vierailija

Itse hämmästyin näitä miehiä, joilla ei ole profiilissa mitään muuta kuin pituus. Vaikuttaako se muka jonkun naisen päätökseen? Ja nuo pullistelukuvat, yäk. Erittäin pinnallisen ja (sori vaan) vähän tyhmän kuvan kyllä antaa nämä profiilit, joissa toivotaan kumppanilta hyvää kroppaa eikä mitään muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin pari kertaa nettideittailua ja ei siellä ole kuin yyhoita, jotain sosiaalitapauksia, muutama sekopää, prinsessoja ja iso kasa gold-diggereitä. Ei kiinnosta.

Mikä vika on yyhoissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on yyhoissa?

Lapset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on yyhoissa?

No kaikki eivät halua kumppania, jolla on jonkun muun kanssa lapsia. Olipa sitten yksinhuoltaja tai ei. En itsekään halua.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse hämmästyin näitä miehiä, joilla ei ole profiilissa mitään muuta kuin pituus. Vaikuttaako se muka jonkun naisen päätökseen? Ja nuo pullistelukuvat, yäk. Erittäin pinnallisen ja (sori vaan) vähän tyhmän kuvan kyllä antaa nämä profiilit, joissa toivotaan kumppanilta hyvää kroppaa eikä mitään muuta.

Niinpä. Itse olen normaalipainoinen/hoikka, vartaloltani sopusuhtainen ja kasvoistakin ihan sievä, mutta ei yhtään sytytä miehet jotka korostavat että naisen on oltava hyvännäköinen ja hoikka. Olen myös poikkeuksellisen älykäs ja tarvitsen kumppanin, joka olisi suunnilleen samaa sarjaa tämän ominaisuuden suhteen, mutta ainakin nyt alkuun on tullut lähinnä vastareaktioita ilmoituksista, joissa mies mainitsee ÄO:nsa heti ensimmäisessä tai toisessa lauseessa.

:/

Onko niin, että henkilön persoona (tai joskus sen puute) näkyy noiden ilmoitusten rivien väleistä eikä viehätä, vai että olen itse liian jyrkästi tuomitseva?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Missä on lapsettomat parikymppiset naiset nettideiteistä?
Parikymppinen sinkkumies

Joko tinderissä tai sitten etsivät miestä mieluummin livenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ollaan me sinkkumiehet tosi huonoja. Kannattaa siis pysyä loitolla.

Ei me muuten sinkkuja oltaisikaan, naissinkut ovat sinkkuja, koska hyvää miestä ei ole löytynyt.
Toinen sinkkumies

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat