Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hui, huomasin äsken että rinnoistani tulee maitoa vaikka en

Vierailija

ole raskaana eikä mulla ole vauvaa? Mistä tämä voi johtua? Raskaana en siis mitenkään voi olla (ellei ole neitseellinen sikiäminen kyseessä).

Mun lapset on jo murkkuja ja viimeksi olen imettänyt yli 10v sitten.

Eli mitä ihmettä?!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

En halua pelotella, mutta mun tädillä oli syöpä ja se oireili ekana noin :-(

Sinuna menisin lääkäriin ihan kaiken varalta.

Vierailija

Voi olla rintasyövän merkki tai sitten ei. Lääkäriin mars jos ei ole päällä joku lääkitys, jossa maidon erittyminen haittavaikutuksena. 

Vierailija

Minulla ei ole mitään lääkitystä. Syöpävaihtoehto säikäytti nyt niin että jäi aamupala syömättä :(

Mutta kiitos, menen lääkäriin. AP

Vierailija

Oliko ihan maidon näköistä vai kirkasta/vihertävää? En ole imettänyt 5vuoteen, mutta minulta alkoi erittymään maitoa kun näin ensimmäisen kerran siskoni vauvan. Kätilö sanoi että joskus kun synnyttänyt nainen oikein ajattelee/kuulee/pitää sylissään vauvaa hänelle saattaa nousta maito.

Kävin kuitenkin varmuuden vuoksi lääkärissä. Mitään vikaa ei löytynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oliko tädilläsi rintasyöpä? Oliko jo pitkälle edennyt? :(

Vierailija

Valuuko itsestään, vai silloin kun puristat? Joillakin naisillahan maitoa tulee imetyksen jälkeen koko loppuelämän. Itselläkin tulee puristettaessa, imetyksen lopettamisesta on pari vuotta aikaa. Mutta jos maitoa valuu ilman että puristat, pitää mennä lääkäriin. Voi tosiaan olla merkki rintasyövästä.

Vierailija

Mulla oli joskus tuota ongelmaa myös. Tutkittiin ja todettiin prolaktiini-hormonin liikatuotantoa. Lääkitykseksi sain muistaakseni parkinsonin hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä tosi pienellä annostuksella. Söin niitä jonkin aikaa eikä ole vaiva tullut takaisin. Kun sain sitten vuosia myöhemmin lapsen, niin maitoa riitti kyllä enemmän kuin tarpeeksi. Ei siis välttämättä tarkoita syöpää, vaan muitakin syitä voi olla.

Vierailija

En ole koskaan ollut raskaana enkä imettänyt ja maitoa tai muuta nestettä tulee silti silloin tällöin rinnoista. Tutkittiin eikä mitään vikaa löytynyt.

Eli mene ap ihmeessä tarkistuttamaan asia, mutta älä vielä menetä yöuniasi syöpäpelon takia. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tädilläsi rintasyöpä? Oliko jo pitkälle edennyt? :(

Joo siis oli nimenomaan rintasyöpä. Tästä on jo aikaa niin paljon etten muista yksityiskohtia tarkkaan, olin silloin aika pieni vielä itse. Mutta eka kerralla se saatiin leikattua, uusi sitten myöhemmin. Ja valitettavasti täti kuoli siihen :-(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen menossa tänään lääkäriin saman vaivan vuoksi ja pelottaa syöpä tai kasvain :/

Tulee varmaan lähete mammografiaan, myös ap sinulle, onko kellään kokemusta kuinka nopeasti sinne saa ajan? T.7

Vierailija

Tuleeko molemmista rinnoista? Aika epätodennäköistä, että molemmissa rinnossa olisi syöpä. Ellei syöpä sitten ole jossain aivoissa ja tee häiriötä hormonitoimintaan. Tai ehä sulla on vaihdevuodet?

Vierailija

Hei! Kiitos taas tosi paljon vastauksistanne/kokemuksistanne. Yritän muistaa vastata kaikkiin kysymyksiin.

Eli aamulla suihkun jälkeen.. Ehkä nyt sitten kehtaan tässä sanoa, eli nypin pinseteillä karvoja nännipihasta, jolloin maitoa alkoi valua. Ei ollut kirkasta eikä vihertävää, vaan samannäköstä kuin aikoinaan imettäessäni, ehkä vähän paksumpaa, lähelle sitä ensimaitoa jota tuli raskaana ollessa (anteeksi yksityiskohtainen kuvailu ;(

Eli en puristanut, mutta tissi kuitenkin kai jotenkin stimuloitui tuosta. Ja maitoa tuli vaan vasemmasta. Oikeasta ei tule, vaikka puristan.

Täytän loppuvuodesta 37 vuotta, voisko olla jo vaihdevuodet--? :O

AP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat