Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi sille mitään että pidän hieman yksinkertaisena ihmisiä jotka eroavat kirkosta ja sanovat syyksi Päivi Räsäsen :-)

Vierailija

Ymmärrän heitä jotka eroavat kirkosta pohdittuaan asioita laajemmasta perspektiivistä ja tulleet siihen tulokseen että kirkko ei ole heidän juttunsa. Pistää väkinsin vaan hymyilyttämään nämä "eroan kirkosta koska Päivi Räsänen".

Kommentit (10)

Vierailija

kyllä nämä ihmiset ovat miettineet asiaa laajemmin, mutta Päivi Räsänen kieltämättä aiheuttaa sen, että nämä ihmiset sitten lopulta toteuttavat sen kirkosta eroamisensa. Itse kuulun vielä kirkkoon, ja aion kuulua jatkossakin, mutta Räsänen kieltämättä aiheuttaa minussakin eroamishaluja...

Vierailija

Vastaaja nro 2 ei vaikuta järjen jättiläiseltä. Päivi Räsänen ei edusta kirkkoa millään tavalla, hän ei ole kirkon työntekijä, jahänen kantansa eri asioista ovat hänen, ei kirkon mielipiteitä. Vertaisin tätä siihen, että joku kieltäytyy syömästä päärynää koska omena on pahaa ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja nro 2 ei vaikuta järjen jättiläiseltä. Päivi Räsänen ei edusta kirkkoa millään tavalla, hän ei ole kirkon työntekijä, jahänen kantansa eri asioista ovat hänen, ei kirkon mielipiteitä. Vertaisin tätä siihen, että joku kieltäytyy syömästä päärynää koska omena on pahaa ;)

Päivi Räsänen antaa kuitenkin kasvot fundamentalistiselle kristinuskolle ja mitä lähemmäs Pohjanmaata mennään, sitä enemmän kirkosta löytyy näitä "päiviräsäsiä".

Vierailija

Minä erosin kirkosta koska minulta ei koskaan kysytty haluanko siihen kuulua, enkä halunnut. Kiitti vanhemmat.

Vierailija

Päivi Räsänen on esimerkki ihmisistä, joiden kanssa kuulun samaan ryhmään, jos kuulun kirkkoon. En halua kuulua samaan ryhmään Päivi Räsäsen ja hänen kanssaan samalla lailla ajattelevien kanssa, joten en kuulu kirkkoon.

En kieltäydy syömästä päärynää kun omena on pahaa, vaan kieltäydyn syömästä päärynää yhdessä ihmisen kanssa, joka haluaa polkea päärynäntuottajien oikeuksia ja joka markkinoi päärynän reilua kauppaa vastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen on esimerkki ihmisistä, joiden kanssa kuulun samaan ryhmään, jos kuulun kirkkoon. En halua kuulua samaan ryhmään Päivi Räsäsen ja hänen kanssaan samalla lailla ajattelevien kanssa, joten en kuulu kirkkoon.

En kieltäydy syömästä päärynää kun omena on pahaa, vaan kieltäydyn syömästä päärynää yhdessä ihmisen kanssa, joka haluaa polkea päärynäntuottajien oikeuksia ja joka markkinoi päärynän reilua kauppaa vastaan.

lässynlässyn.

Oikeasti uskossa oleva ihminen ei eroa  kirkosta Päivi Räsäsen vuoksi.

Aivan älytöntä.

Vierailija

No nehän on. Homoilla ja lesboilla on tarve syyttää päivi räsästä vähän kaikesta. Se on kuitenki vaan yksi ihminen muiden joukossa jotka sitä esim avioliittolakia ei kannata. Räsänen kuitenki tiukensi esim raiskauslakia, siten että mies joka kolmatta kertaa syyllistyy raiskaukseen ei voi ENÄÄ päästä ensikertalaisena. Että näin tapahtuu siis 2000-luvun suomessa. Ja joku tulee vielä väittään että miehet joutuu istuun kaksinkertaisa määriä naisiin nähen. Paskat sanon minä, ja mulla sentään on empiiristä kokemusta aiheesta.

Vierailija

Samaa mieltä. He eivät erota kirkkoa ja KD-puoluetta toisistaan, vaan luulevat, että ne ovat sama. 

Minä pidän myös hieman yksinkertaisina ja kaksinaismoraalisina ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon "koska kirkkohäät ja vauvan ristiäiset". 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lässynlässyn.

Oikeasti uskossa oleva ihminen ei eroa  kirkosta Päivi Räsäsen vuoksi.

Aivan älytöntä.

En minä olekaan oikeasti uskossa, missä väitin niin? Suurin osa kirkkoon kuuluvista ihmisistä ovat vain tapakristittyjä ja uskossa on vain murto-osa. Me olemme/olimme kirkossa vain lapsuuden kasteen takia, missä nyt ei varsinaisesti mielipiteitä ja uskomuksia kyselty. Ja suurin osa ei tule kyseenalaistaneeksi kirkkoon kuulumista, kun siihen on koko elämänsä kuulunut ja se nyt vain on yleinen tapa, ennen kuin törmää johonkin, kuten vaikka Päivi Räsäseen, joka herättää tajuamaan, että osa kristityistä ovat niin kaukana omasta ajatusmaailmasta, ettei kirkkoon kulumisessa ole mitään mieltä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat