Miehen kanssa koti-illallinen viikonloppuna, ideoita ruuaksi?
Ollaan miehen kanssa kahdestaan viikonloppu kotona. Käymme tällaisina viikonloppuina usein ravintolassa syömässä, mutta tällä kertaa päätimme kokkailla kotona. Mitähän vähän arkiruokaa parempaa sitä oikein tekisi? Ei tarvitse olla mitään gourmeeta, kunhan nyt vähän kinkkukiusausta tai makaronimössöä parempaa.
Kommentit (34)
Savukalaa. Lihapullia, joissa on juustosydän. Paahdettua kasvissosekeittoa ja itse tehtyä yrttivoipatonkia.
Juokaa hyvät pohjat ennen kokkailua, niin kaikki maistuu hyvälle.
Tapaksia, sushia, kreikkalaisia pitoja? Tällaisia me tykätään miehen kanssa kokkailla. :)
Ei hitto mikä nälkä tuli näistä parista vastauksesta :p Lihapullat juustosydämellä kuulostaa mahtavalta. Itse olin tulossa ehdottamaan uunilohta ja jotain hyvää kastiketta ja uunikasviksia+mozzarellajuustoa.
Meillä oli sama tilanne hiljattain. Päädyimme tekemään tasan samaa ruokaa, jota söimme ensimmäisellä yhteisellä aterialla yhteisessä kodissa. Se oli spaghetti carbonaraa. Viini oli kuitenkin hiukan kalliimpaa kuin silloin nuorina.
Kunnon pihvit, lohkoperunat ja salaatti. Pullo punkkua palanpainikkeeksi. Miehet tykkää pihveistä.
Jälkkäriksi teette irish coffeet. Saat sutinaa kyllä tällä.
Ehdottomasti kunnon pippuripihvit!
En ole ap, mutta tuli noista juustosydämistä mieleen, kun minäkin koti-iltaa miehen kanssa suunnittelen..
Juustotäytteiset lihapullat, onko pakko olla mozzarellajuustoa? Googlasin ja kaikilla luotettavan näköisillä sivuilla oli käytetty mozzarellaa. Mieheni rakastaa aurajuustoa, jota en itse voi sietää, joten en ole ikinä kokkaillut siitä, mutta osaisitteko kertoa, voisiko sitä käyttää? Suunnittelin, että pääsisin eroon siitä hajusta (ei tarttuisi minun lihapulliin) laittamalla ne lihapullat savustuspussiin, mieheni kun rakastaa savustettua ruokaakin. Eli tekisin puolet lihapullista normaalisti uunissa ja laittaisin niihin mozzarellasydämen ja puolet laittaisin savustuspussiin, ja niissä olisi aurajuustosydän.
Kuulostaako toimivalta, pysyykö lihapulla kasassa, sulaako aurajuusto sinne niin kuin mozzarella sulaa, toimiiko aura + savustus makuyhdistelmänä? Tietysti teen niin paljon lihapullia, että jos tuo aura + savustus menee aivan mönkään, on sitten niitä normaaleja mozzarellalihapullia antaa miehelle, mutta kannattaako edes yrittää, ettei vaan mene liha hukkaan? Kiitos avusta :)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kunnon pippuripihvit!
Joo, epäkuntoinen pippuripihvi onkin aika surkeaa syötävää...
Jotain kevyttä, ettei tule liian ähky ja mene ilta pilalle. Kana-caesar salaatti? Kylmäsavulohisalaatti? Maa-artisokkasosekeitto?
Jos päädyt pihveihin, niin ehdottomasti uunissa paahdettuja juureksia oheen! Nam!
Vierailija kirjoitti:
Kunnon pihvit, lohkoperunat ja salaatti. Pullo punkkua palanpainikkeeksi. Miehet tykkää pihveistä.
Kiitos nauruista! Kunnon aikamatkustus 80-luvulle. Tuli ihan mieleen omien vanhempieni käsitys hyvästä ruoasta silloin joskus.
Osta saksanhirvenkruunukyljyksiä. Lisäksi glaseerattuja porkkanoita tai punajuuria tai uunijuureksia. Hiukan punaviinkastiketta, tai kevyt konjakkikastike. Jälkkäriksi voisit tehdä syksyyn sopivia uuniomenia kotimaisista omenista ja vaniljakastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nauruista! Kunnon aikamatkustus 80-luvulle. Tuli ihan mieleen omien vanhempieni käsitys hyvästä ruoasta silloin joskus.
Ei se miesten maku ole tuosta juuri muuttunut, vaikka jotkut raukat joutuvat naisen mieliksi teeskentelemään, että kevyt salaatti on maailman romanttisin illallinen.
Grillatkaa jättikatkarapuja ja paistakaa kampasimpuikoita oheen. Vihersalaattia, jossa mm. rucolaa. Valkosipulipatonkia. Viiniä ennen, kokatessa ja jälkeen, kynttilöiden hämyssä.
Viinaa niin perkeleesti. Ruuasta tulee tuolla tavalla sivuseikka josta ei tarvitse turhaan stressata.
Lasagnea, siis ihan kunnolla kastikkeet itse tehden ja hauduttaen. Kivaa yhteistä tekemistä, punkkupullon saa avata siinä jo tehdessä.
Alkuun raikasta cevicheä kalasta tai katkaravuista
pääruoaksi tacoja, joiden täytteeksi ohueksi viipaloitua naudan ulkofileepihviä, vihanneksia, salsaa ja itse tehtyä guacamolea.
Aurajuuston ystävälle voisi toimia lihapullien/jauhelihapihvien kanssa Aurakastike. Ohjeita löytyy netistä paljonkin. Tuo kastike maistuu hyvin myös uunijuureksien kanssa, joten niitä voisi laittaa lisukkeeksi.
Lihamureke? Vähän muusia erikoisempi lisäke siihen, vaikkapa kukkakaalimuusi, peruna-pinaattimuusi tms. Meillä herkkua on lasagne. Joku normaalia hienompi salaatti kylkeen, esim. pinaattia jäävuorisalaatin tilalle.