Miehen liki täysi-ikäinen esikoinen teki itsemurhan, äiti kieltäytyy
antamasta kahta nuorempaa nyt tapaamisiin siksi, koska ovat "järkyttyneitä". Varmasti ovatkin, mutta miksi se estäisi heitä tapaamasta isäänsä?
Toinen on 13v ja toinen 9v, kirjallinen tapaamissopimus on. Mikä ois fiksuinta toimintaa? Ei haluttais pakottaa eikä painostaa mutta isä kaipaa lapsiaan ja lisäksi epäilyttää onko heidän ihan hyvä olla nyt vaan syystäkin järkyttyneen äitinsä kanssa.. Joka ei ole ollut mikään maailman tasapainoisin ihminen ennenkään. Tuntuu, että omaksi lohdukseen haluaa nyt pitää ne kaksi muuta koko ajan lähellään.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
antakaa niiden lasten surra siellä missä niiden koti on. Helvetti taas mikä kaheli nyxä.
Itse olet kaheli.
Mä en kanssa ymmärrä miksi se isä ei voi joustaa ja antaa äidin olla lastensa kanssa nyt. Onhan toi ihan hirvittävä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ne lapset on "järkyttyneitä"? Eiköhän ne ole kauhuissaan, surullisia, onnettomia, syyttävät itseään jne. ja sitten tulee isä ja tämän puoliso, jotka sanovat, että tapaamista ei muuten siirretä, vaikka isosisarus kuoli. Isällä kun on ihan kirjallinen oikeutensa tapaamisiin ja siihen ei joku kuolema vaikuta. Lopettavaa vollotus, ihanhan te olette kun äitinne, joka ei ymmärrä, että tämän tästä väkeä kuolee. Turha surra, mennään elokuviin ja juodaan hunajaista yrttiteetä, kyllä se siitä. Ja hups, jos ne hautajaiset osuu isäviikonloppuun, niin hautajaisiinhan ette mene, koska sitä epävakaata äitiänne ette jää tukemaan.
Miten ihmeessä tällaisella hourupäällä ei ole jo banneja tänne?! :D ihan turha yrittää tän sekopään kans "keskustella" yhtään mitään, sen verran omassa harhaisessa rinnakkaistodellisuudessaan hän tuntuu elelevän.
Bannia mistä? Ei palstan säännöissä ole kielletty kyseenalaistamasta toisen aika outoja mielipiteitä.
Mitä outoja mielipiteitä? Sen kritisoimista, että sinä
a)syytit isää perheensä hylkäämisestä ja sen myötä lapsen itsemurhasta
b)kun selvisi, että äiti halusi erota, väitit että kuitenkin mies petti ap:n kanssa
c) kun sekään ei ollut totta, päätit että he ovat muuten vaan vahingollisia ja kyllä pitää äidin saada pitää lapset 24/7, tapaamissopimuksista viis
Onko näin hulluja eukkoja oikeasti edes olemassa? Vielä sellaisia, joilla on lapsia? Ei, en halua edes tietää..
Sinulla on aika vahvoja syytteitä! Lue uudestaan, mitä kirjoitin ja mieti sitten, keksitkö ihan omasta päästäsi nuo ajatukset.
En ole syyttänyt isää perheensä hylkäämisestä ja lapsensa itsemurhasta, vaan mietin, eikö isä näe yhteyttä erolla ja itsemurhalla. Siis ihan eri asia kuin syyttäminen, joten koko asia on enemmän sinun omassa mielessäsi kuin minun kirjoituksessani.
Pettämisestä en ole kirjoittanut mitään, siihen en ota kantaa
Enkä edes ole sitä mieltä, että äidin täytyy saada pitää lapset 24/7 vaan olin sitä mieltä, että lasten on parempi olla siellä, missä he itse haluavat olla ja missä heillä on oma koti. Sisarusten surustahan ap itse ei koe mitään tuskaa, hänen mielestään tärkeintä on pitää kiinni kirjallisesta tapaamissopimuksesta, vaikka lapset miten halusisivat nyt olla siellä, missä on hyvä olla eli äidin luona kotona.
Minusta ap on äärettömän julma ajatellessaan vain sopimusta eikä lainkaan sitä, että 13v ja 9v sekä äitinsä ovat menettäneet paljon enemmän kuin tuo isä, jonka ainoa menetys on viikonlopputapaaminen, josta pidetään kynsin hampain kiinni.
Aha.. Tää siis ei ollutkaan sun kommentti:
"Miksi se äiti pitäisi jättää yksin surunsa kanssa ja riistää lapset isälle? Eikö se isä itse näe mitään yhteyttä perheensä hylkäämisen ja esikoisen itsemurhan välillä?"
Kukahan sen kirjoitti? Sivupersoonasi ilman sun lupaa kenties?
Kyllä minä sen kirjoitin, mutta missä siinä on se syytös, jonka sinä siitä luit? Ymmärrän, että jokainen lukija yhdistää tekstit omaan kokemuskulttuuriseen kontekstiinsa, joten jos sinulle kysymys on syytös, niin muista, että muut eivät ajattele tavallasi.
PS: meitä kirjoittaa täällä ehkä vähän enemmän kuin vain sinä ja minä
antakaa niiden lasten surra siellä missä niiden koti on. Helvetti taas mikä kaheli nyxä.