Miehen liki täysi-ikäinen esikoinen teki itsemurhan, äiti kieltäytyy

Vierailija

antamasta kahta nuorempaa nyt tapaamisiin siksi, koska ovat "järkyttyneitä". Varmasti ovatkin, mutta miksi se estäisi heitä tapaamasta isäänsä?

Toinen on 13v ja toinen 9v, kirjallinen tapaamissopimus on. Mikä ois fiksuinta toimintaa? Ei haluttais pakottaa eikä painostaa mutta isä kaipaa lapsiaan ja lisäksi epäilyttää onko heidän ihan hyvä olla nyt vaan syystäkin järkyttyneen äitinsä kanssa.. Joka ei ole ollut mikään maailman tasapainoisin ihminen ennenkään. Tuntuu, että omaksi lohdukseen haluaa nyt pitää ne kaksi muuta koko ajan lähellään.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin tuossa tilanteessa lasten mielipidettä.

Kun ei niiltä saa rehellistä/suoraa mielipidettä, selkeästi suojelevat ja säälivät äitiään joka on vollottanut niille suoraan että "te olette kaikki mitä mulla enää on" ja ripustautunut lapsiin. Jotka ovat lojaaleja hänelle. ap

Vierailija

Äidiltä ymmärrettävä reaktio, mutta kyllä lasten on silti hyvä isääkin tavata. Pystyttekö menemään sinne ja rauhallisesti juttelemaan asiasta? Varmasti olisi myös hyvä varmistaa, että äiti ei jää yksin lasten isän luona olemisen aikana. Saahan äiti ja sisarukset kriisiapua? Entäs isä?

Vierailija

Miksi se äiti pitäisi jättää yksin surunsa kanssa ja riistää lapset isälle? Eikö se isä itse näe mitään yhteyttä perheensä hylkäämisen ja esikoisen itsemurhan välillä?

Vierailija

Niin, miten se asia olikaan? Oliko sitä kriisiapua, myös ap:lle ja miehelleen? Miten lastensuojelu on suhtautunut alaikäisen itsemurhaan? Millaista tukea sisaruksille tarjotaan parhaillaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi se äiti pitäisi jättää yksin surunsa kanssa ja riistää lapset isälle? Eikö se isä itse näe mitään yhteyttä perheensä hylkäämisen ja esikoisen itsemurhan välillä?

Miten se äiti surun kanssa sen enempää yksin jää kuin isä, joka kaipaa lapsiaan ja saa tavata heitä muutenkin vain harvoin? Ja ei, isä ei ole hylännyt perhettään, ero lähti aikoinaan ihan naisen aloitteesta! Joten hänen syytäänkö on sun logiikalla sitten se lapsen itsemurhakin?? Mieti vähän, mitä kirjoitat!! Sori, mutta typerä vastauksesi meni tunteisiin. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti sä olet katkera ja kusipää. Mieti hetki mitä kirjoitat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti miten sairas vastaus. Sovittuihin tapaamisiin meneminen on "riistämistä isälle"? Eikö ne lapset ole sen isän lapsia ollenkaan? ja ap kirjoitti, että äiti oli se, joka eroa halusi. Eikö äiti näe yhteyttä lapsensa isän hylkäämisen ja lapsen itsemurhan välillä?? Lisäksi haluaa pitää jäljelle jääneet lapset itsekkäästi vain itsellään. Näinkö sinusta? Riisuhan ne silmälaput.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se äiti surun kanssa sen enempää yksin jää kuin isä, joka kaipaa lapsiaan ja saa tavata heitä muutenkin vain harvoin? Ja ei, isä ei ole hylännyt perhettään, ero lähti aikoinaan ihan naisen aloitteesta! Joten hänen syytäänkö on sun logiikalla sitten se lapsen itsemurhakin?? Mieti vähän, mitä kirjoitat!! Sori, mutta typerä vastauksesi meni tunteisiin. ap

Faktat on yleensä niitä, jotka menee tunteisiin.

Jos isä saa joka tapauksessa tavata lapsia vain harvoin, niin tässä olisi se kuuluisa peilin paikka. Oliko tapaamistiheys isän ehdotus vai lasten? Kävikö isä keskellä viikkoa kuskaamassa lapsia harrastuksiin, soitteliko päivittäin, veikö luistimet teroitettaviksi ja muisti hammaslääkäriajan? Vai näki joka toinen viikonloppu, kun oli se etäisyys. Oliko isä osa lasten elämää vai haluaako isä lapset nyt luokseen vain siksi, että saisi näpäytettyä äitiä vielä kerran? Eiköhän sisarusten oli parempi surra siellä, missä on koti ja rakkaus.

Vierailija

Eikö isä voisi nyt poikkeustilanteessa käydä siellä kotona heitä tapaamassa, ettei äiti jäisi yksin? Sitten pikkuhiljaa alkaa järjestää tapaamisia taas normaalisti..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen aloitteesta lähti ero varmaankin, kun  mies oli ensin pettänyt kanssasi. On todella parempi pitää loputkin lapset poissa ulottuviltanne ettei satu enempää ikäviä tapahtumia.

Trollaatko vaan vai oikeastiko joku voi olla noin harhainen? Missä sanottiin, että mies on pettänyt kanssani? Ei missään, koska niin ei ole käynyt. Olivat eronneet yli vuosi sitten kun edes tapasin koko miehen. Ja ihan tosiaan naisen aloitteesta. Vieläkö jotenkin saat käännettyä tän mieheni tai mun syyksi? ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti miten sairas vastaus. Sovittuihin tapaamisiin meneminen on "riistämistä isälle"? Eikö ne lapset ole sen isän lapsia ollenkaan? ja ap kirjoitti, että äiti oli se, joka eroa halusi. Eikö äiti näe yhteyttä lapsensa isän hylkäämisen ja lapsen itsemurhan välillä?? Lisäksi haluaa pitää jäljelle jääneet lapset itsekkäästi vain itsellään. Näinkö sinusta? Riisuhan ne silmälaput.

Jos 13v ja 9v on sitä mieltä, että heidän on nyt parempi olla äidin luona, niin miksi se pitää kääntää niin, että lapset "selkeästi suojelevat äitiä"? Entä jos se on lasten ihan oma mielipide, jota isä ei taaskaan halua itsekkyydessään kunnioittaa. Jos 13v sanoo, että ei lähde tapaamaan isää, niin luulisi isältä sen verran kunnioitusta löytyvän, että sisaruksensa menettänyttä pakota pois kotoa vain  oman itsekkyytensä takia

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat