Olisiko mahdollista saada palstan keskustelusäännöt päivitettyä?

Vierailija

Olen kontrollin kannalla, ja paljon hyvää sillä on täällä aikaan saatukin.

Silti en aina ymmärrä keskustelujen ja ketjujen poistojen syitä. Selvästi jotkut aiheet, jopa yksittäiset sanat näyttäisivät olevan kiellettyjen listalla, mutta tarkkaan ottaen mitkä? Modejen noudattamiin sääntöihin on tullut muutoksia, jotka olisi hyvä kertoa meille käyttäjille. Korostan, että EN halua kapinoida tai venyttää sääntöjä, vaan ainoastaan noudattaa niitä. Haluan tuntea uudet säännöt, jotten turhaan seuraisi tai vastailisi ketjuihin, jotka kohta poistetaan. Se, että ketjut vain katoavat ilman selitystä, tuntuu todella turhauttavalta.. :(

Kiitos, jos tähän joku asiasta oikeasti tietävä reagoi. Niin ja asiallisesti sitten - haluan oikesti tähän vaan selvyyttä.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Onko teillä vaikeuksia onnistua pysymään aiheissa, joita ei poisteta tai jotka eivät aiheuta bannaamista? Minulla ei kyllä. Ehkä se on tämä kypsän täti-ihmisen ikä yli 40 vee.

Vierailija

Jokaisella modella on omat sääntönsä.

Palstan kävijämäärää ei enää edes uskalleta kertoa, mainostajat kaikkoaisi aika äkkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vaikeuksia onnistua pysymään aiheissa, joita ei poisteta tai jotka eivät aiheuta bannaamista? Minulla ei kyllä. Ehkä se on tämä kypsän täti-ihmisen ikä yli 40 vee.

Yleisimmät bännit ymmärrän (vihapuhe, rasismi, uhkailu, törkeydet), mutta miten esimerkiksi se, että joku toivoo pitkää ja kylmää talvea, on sääntöjen vastaista? 

Kyllä. Yksi tällainen ketju on joutunut poistoon ja aloittaja bannattavaksi, kun toivoi pitkää ja kylmää talvea. Miksi?

Vierailija

Silti, jos nelosen mukaan modeilla on eri sääntöjä, olisi varmaan reilua kertoa ne palstailijoille, eikö? Osaanhan mä välttää suurinta osaa riskiketjuista, mut joskus tulee ylläreitä tyyliin "miksköhän toikin ketju nyt sit lähti". Tähän toivois selvennystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika vaikeaa on, jos niistä ei mainita missään.
Jos maahanmuutosta esimerkiksi ei saa hiiskua sanallakaan, niin hankala sille mitään järkiperäistä syytä on keksiä. Tietysti jos kirjoittaa vain pottumuussista ja ristipistoista niin voi olla vaikea ymmärtää asiaa, mutta jotkut nyt vain haluavat puhua yhteiskunnallisista aiheista AIHE VAPAA -palstalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika vaikeaa on, jos niistä ei mainita missään.
Jos maahanmuutosta esimerkiksi ei saa hiiskua sanallakaan, niin hankala sille mitään järkiperäistä syytä on keksiä. Tietysti jos kirjoittaa vain pottumuussista ja ristipistoista niin voi olla vaikea ymmärtää asiaa, mutta jotkut nyt vain haluavat puhua yhteiskunnallisista aiheista AIHE VAPAA -palstalla.

Jep. Tämä keskustelupalsta on nyt

AIHE VAPAA paitsi tietyt aiheet, jolloin poistamme ketjut ja bannimme sinut. Mietipä sitten, mikä sana viestissäsi oli mustalla listalla, koska me emme sitä sinulle kerro. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kun ei voi tietää, mitä ne sallitut aiheet ovat. Jokin aika sitten keskustelin yhdessä ketjussa sisustamisesta. Siinä ei mainittu sanallakaan mitään "päivän polttavimpiin" aiheisiin liittyvää. Silti lähti ketju bittiavaruuteen. Sisustus on siis kielletty aihe. En ala mitään ruokareseptejäkään kirjoittamaan kysyjille, koska en voi tietää, onko ruoka kielletty aihe tai kenties joku tietty ruokalaji kuten vaikka paistetut silakat. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisimmät bännit ymmärrän (vihapuhe, rasismi, uhkailu, törkeydet), mutta miten esimerkiksi se, että joku toivoo pitkää ja kylmää talvea, on sääntöjen vastaista? 

Kyllä. Yksi tällainen ketju on joutunut poistoon ja aloittaja bannattavaksi, kun toivoi pitkää ja kylmää talvea. Miksi?

Siksi, että samaan aikaan palstalla jauhettiin pakolaisista ja toivotettiin heille kaikkea pahaa?. Jos ei muuta, niin kylmää talvea (joka sanonnan mukaan tappaisi kerjäläiset jne.) Se kylmän talven toivominen siis liittyi oletettavasti samaan loputtomaan spämmäilyyn, vaikka joku ehkä keskustelikin säästä ihan vain sellaisenaan. Oliko se sinulle hyvin tärkeä aihe? Mitäs olette törttöilleet niin paljon? Nyt siitä sitten kärsii viattomatkin, koska ketjuja ei siivota kommentti kerrallaan, vaan ne hävitetään koko paketteina. - Villi veikkaus myös, että ketjut luuditaan pois, jos niissä alkaa tietyt IP:t viritellä juttua haluamaansa rasistiseen suuntaan.

Vierailija

Teillähän on nyt oma vapaa ja sensuroimaton mellastuskenttä Ylilaudalla. Miksei siellä näy niitä kriittisiä keskusteluja, joita niin tänne kaipaatte?

Kävin katsomassa ja kolme vähän epäilyttävää ketjua löysin. Onko ne muut poistettu sopimattomina?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Teillähän on nyt oma vapaa ja sensuroimaton mellastuskenttä Ylilaudalla. Miksei siellä näy niitä kriittisiä keskusteluja, joita niin tänne kaipaatte?

Kävin katsomassa ja kolme vähän epäilyttävää ketjua löysin. Onko ne muut poistettu sopimattomina?

Mutta miten sisustus on sopimatonta?

Vierailija

Minusta moderointi on vähän kuin muutamien palstalaisten vanhemmuus. Hoetaan ei-ei-ei, mutta ei vahingossakaan kerrota, mitä pitäsi tehdä ja miten. Sitten ihmetellään, kun uhmis kiukkuaa ja toistaa pahat tekonsa. Totta kai se tekee niin, kun ei ole vaivauduttu kertomaan, mikä tänään ja tällä kertaa olisi oikein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mennä Ylilaudalle. Haluaisin keskustella täällä, mutta olen monesti aloittanut vastaamisen aloitukseen, joka on ollut kaikin puolin sääntöjen puitteissa normaali ja asiallinen. Kun olen päässyt lähettämästä viestiä, se onkin jo poistettu. Tämä alkaa olla turhauttavaa, kun näin käy useamman kerran.

Jos viestiin on tullut kommentteina ilkeyksiä, miksei niitä voi poistaa yksitellen koko ketjun sijaan ja YP vaikka kommentoida ketjuun, että "Asia X:sta kommentoiminen on sääntöjen vastaista". Tämä selventäisi jo paljon sitä, että miten kannattaa täällä olla.

Vierailija

Uudella AV:lla ei ole tätä ongelmaa, vaan aihe on oikeasti vapaa :) Tulkaa yli-tiedätte-kyllä-mille. Sinne on avattu uusi AV-palsta jossa on selvät säännöt. Ylläpito on siellä ystävällinen ja vastailee ketjuissakin kysymyksiin. Minäkin vaihdoin sinne, koska en jaksa enää arvailla tämän vanhan AV:n näkymättömiä lisäsääntöjä, ja haluan myös keskustella aiheista vapaasti. Tulkaa! Siellä on ollut todella mukavaa :)

Kuukkeliin aihe vapaa, noin neljäs hakutulos vie perille :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat