Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä saan rikottua 500e?

Vierailija

Pankissa laittavat tilin läpi menemään, ja sitä ei nyt kaivattaisi?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Pankissa. Liikkeiden ei tarvitse ottaa edes vastaan noin suurta summaa jos hinta ei ole yli 400e. Tuskin kukaan muu sitä vaihtaa. Ja miksi sitä ei saa tilin läpi viedä. Kierrätkö sossunrahojen takia.

Vierailija

En tiedä saatko varsinaisesti rikottua missään, mutta itse ostin joskus Anttilasta 500 euron setelillä jonkun 40 euron tavaran. Eka kassa sanoi ettei oteta noin isoja rahoja, mutta viereinen kassaneiti tokaisi että otetaanpas :D Ja sain maksettua.

Vierailija

Mietin sitä kanssa jos menisin pankkiin maksaan jonkun laskun tolla käteisellä ja saisin sit lopun takaisin. Mutta joku iso tavaratalo ois sit varmaan paras jos haluis jotain ostaa ja rikkoa?

Tiedättekö ottaako citymarket/prisma 500 euron seteleitä? ap

Vierailija

Miksi ihmisten pitää käyttää noin isoja seteleitä? Kassalla on tosi tympeää, kun ei ole tarpeeksi vaihtorahaa. Ei niissä kassoissa ole koskaan mitään isoja summia rahaa ihan turvallisuuden vuoksi. Olette kai huomanneet kun marketissa kassatyöntekijä vaihtuu, niin tuo uuden käteiskassan mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisten pitää käyttää noin isoja seteleitä? Kassalla on tosi tympeää, kun ei ole tarpeeksi vaihtorahaa. Ei niissä kassoissa ole koskaan mitään isoja summia rahaa ihan turvallisuuden vuoksi. Olette kai huomanneet kun marketissa kassatyöntekijä vaihtuu, niin tuo uuden käteiskassan mukaan.

Paljonko ison marketin kassassa on vaihtorahaa työvuoron alkaessa?

Kuvittelisin ettei 500€ ole jossain Prismassa tai Citymarketissa mikään ongelma. Suurin osa käteiselä maksavista käyttää varmaan 20€ seteleitä, suurin osa käyttää korttia ja varsinkin ne jotka ostaa enemmän.

Vierailija

En mä usko, että kassat vaihtaa, mutta mites info pisteet?

Minkä takia pankissa kierrättävät tilin kautta? Mikä pointti siinä on?

Vierailija

Olen töissä Agrimarketissa ja meillä otetaan vastaan kaiken kokoisia seteleitä, jos vain suinkin kassassa on vaihtorahaa.

Vierailija

Muistaakseni ostin jotain pientä Lidlistä ja vaihtorahat tuli viisisatasesta. Ensin kysyin tyhmänä että vaihtavatko, mutta eihän ne mitään vaihda.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voitko tallettaa summan automaatilla tilillesi ja nostaa tarvitsemasi määrään Otto-automaatilta?

Talletusautomaatti taitaa toimia vain OP, Nordea ja Sampo pankin asiakkailla. Mutta ap taitaa olla sossuasiakas, joka ei just halua sitä 500€:n tuloa tilille näkymään.

Ehkä joku kaveri voisi ottaa sen viissatasen automaatista omalle tililleen ja nostaa ulos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kassat ei välttämättä rupee vaihtamaan, mutta kyllä ne sen ottaa, jos ostaa jotain. Joku bussikuski voi heittää pihalle, kun sillä ei ole paljon rahaa vaihtokassassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi mutta näin on. Mahtaisiko liittyä harmaan talouden kitkentään, eli rahaliikenteestä pitää jäädä merkintä tilille? Pankissa ei voi maksaa laskuakaan käteisellä suoraan, vaan se raha pitää ensin tallettaa tilille ja maksaa sitten lasku tililtä, just äsken jouduin tekemään näin, kun piti maksaa vuokravakuus ja saada siitä kuitti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Monesti kaupoissa on oikein kyltit että eivät vaihda rahaa. Aika hulluhan se olisi esim. Prismassa, kun niillä on kuitenkin ihan pankkikin siinä vieressä, tosin ei taida S-pankki käsitellä joka pisteessä käteistä rahaa lainkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat