Miten pystyisin olemaan aikuinen muiden silmissä

Vierailija

Tuntuu, että minua ei yli kolmikymppisenäkään kohdella kuten aikuista, minulle saatetaan lässyttää siivoamisesta , vaikka siivoan koko ajan samalla kun teen töitä kotona, tai usein myös puhumisestani lässytetään, saatetaan sania esim. että eihän sinua kukaan töissäkään ymmärrä kun puhut niin hiljaa.

Samoin ajankäyttöäni kontrolloidaan sanomalla esim. että ethän saa lähteä töistä kolmelta tai vastaavaa. Ikään kuin en olisi aikuinen ihminen, joka päättää milloin lähtee töistä tai muualta. Miten saisin itseeni sellaisen auktoriteetin, että ei kyseenalaistettaisi asioita.

Usein myös jos ostan jotain, saan kuulla etten tarvitse sitä, mutta sama ei päde kommentoijaan.

Kommentit (10)

Vierailija

Niin siis kuka sinulle lässyttää? Oletko todella niin tossunalla ja muiden ohjailtavissa, että toimit muiden tahdon mukaan vielä 30v?

Vierailija

No vaikka äiti ja mies joskus, kun vaikka teen sovitusti töitä kotona , niin jos olen käyny samalla kaupassa , saanhan muutenkin poistua ruokatunnilla, niin kuulen esim. että nyt jos joku sinut näki kaupassa niin saan potkut!

Nämä sanomiset ovat vaikuttaneet itsetuntooni kovasti ja tuntui että pitäisikö minun tehdä itseni näkymättömäksi , jos ei kerta ulkonakaan uskalla liikkua työpäivänä.

En siis saa aikuisia ihmisiä ymmärtämään, että minä voin poistua kotoa vaikka tekisin töitä kotona. Eihän se työ mikään vankila ole ja meillä on ruokatauot töissäkin jolloin poistun eikä kukaan sano että miksi poistuit.

Vaikka jättäisin välittämättä kommenteista. tuntuu kurjalle, että minua ei kohdella aikuisena ihmisenä .Ja meillä saa poistua töistä kolmelta.

Vierailija

Onko tuo kontrolloija miehesi?

Sinun pitää jämäköityä. On ihmisiä, jotka pomottavat niitä, jotka antavat siihen luvan. Sano vastaan jotain napakasti. Voit tehdä sen ystävällisesti mutta lujasti. Eiköhän kontrollointi vähene. Aluksi muuttunut tyylisi aiheuttaa vastustusta, mutta älä palaa nöyristelijän rooliin. 

Vierailija

Tämä palsta ei varmaan ole paras apu ongelmaasi. Mutta jos ympärilläsi on ihmisiä, jotka eivät usko taitoihisi, ei auta muuta kuin olla välittämättä heistä. Saatko palautetta työstäsi työpaikalla? Jos sinuun ollaan siellä tyytyväisiä, niin se riittänee palautteeksi.

Vierailija

Ihmiselle puhutaan niinkuin se antaa itselleen puhua. Jos sä olet hyväksynyt tuollaisen alentuvan kommentointityylin, ne jatkaa sitä. Sano asiasta napakasti, tee selväksi, että sinä teet itse omat päätöksesi, eikä niitä tarvitse kommentoida. Ota oma tilasi ja vastaa pää pystyssä omista tekemisistäsi.

Vierailija

No kyllä, kun en saa noita sanoja pois , että joku sanoo aina että no se on sinun ongelmasi vaikka mitä töissä teet tai muuta. Kun ei jotenkin tajuta, että pelkka sanojen valinta voi tuhota suhteen , mikä oikeus toisella on aina sanoa, että sinun ongelmasi vaikka, että jos sinut nähdän ulkona työajalla, ei se tee henkisestikään hyvää , että menen istumaan koko päiväksi pimeään toimistokoppiin.

Ja töistäni ei ole kukaann huomauttanut mitään .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat