Aamupissa aina ruskeaa? Mitkä syyt aiheuttaa?

asia pitää selvittää!

Eli, kaksi eri hoitaja antaa täysin päinvastaisia neuvoja. Toinen , vakavammin suhtautuva sanoi että ei sen kuitenkaan pitäisi olla ruskeaa, ja toinen sanoo että on normaalia. 

illalla käyn aina pissillä, ja aamulla kun käyn ekana kun herään, on virtsa ruskehtavaa, ei nyt mustaa, mutta oluen väristä, Kun juon vettä aamun jälkeen, sen jälkeen pissa on normaalia kirkasta vaaleaa. toki ymmärrän että kuivuminen aiheuttaa tota, mutta juon ihan normaalisti vettä. Enkä ala vesimyrkytystä ottamaan tän vaivan takia, ennemmin pitää se syy selvitää. Oisko oire diabeteksiestä?

Paljon muitakin oireita mulla, mutta ei ole syytä selvinny/selvitetty.otetaanko virtsan veri jha bakteeri kokeet, vai verikoe munuais-maksaarvoista?

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla on pissa tummaa ja vahvan hajuista aamulla. Itse olen ajatellut sen johtuvan siitä etten ole juonut ainakaan 8 tuntiin enkä myöskään käynyt pissalla joten todella konsentroitunutta. Jos sokeritautia pelkäät, niin jos ostat niitä pissatikkuja jotka näyttävät sokerin apteekista ja testaat? Varmasti normaalia mutta kannattaahan se tutkia jos on poikkeavaa ja/tai huolestuttaa.

Vierailija

Voi olla kuivumisen merkki, mutta myös ruokavalio vaikuttaa virtsan väriin, esimerkiksi virvoitusjuomien väriaineet voivat muuttaa virtsan väriä, samoin tee, punajuuri, sienet ja varmaan moni muukin. Juotko iltateetä tms?

ap tässä

en käytä teetä ollenkaan. En juo minkäälaisisa virvoitusjuomia ikinä.En koskaan sieniä. Punajuurisalaattia pikkuisen, mutta nyt olen lopettanut senkin, ja pitäisihän sen värjätä myös päiväpissat samaalla tavalla, silti ne on aina kirkkaan vaaleaa/normaalia.Yksi syy voisi olla multitabs vitamiini jonka otan aina illalla viimeisenä n. klo 22-23.

Jos olisi virtstulehdus, pitäisihän samoin päiväpissitkin olla värjäääntyneitä vereen tms.

ap

Vierailija

Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta, olet ollut yön juomatta ja käymättä vessassa, joten virtaa on vahvempaa. Siis jos se on tummuudeltaan oluen väristä. Juo vaikka joku ilta vähän enemmän vettä ja katso vaikuttaako se mitenkään. Tai jos asia vaivaa, niin hanki ne testitikut ja tarkista niillä. Itse en olisi / ole huolissani, mutta toki tunnet oman kroppasi parhaiten..

Vierailija

No en edelleenkään pidä normaalina ruskeaa lirua. Siis häh? Tumman keltainen kertoo nesteen vähyydestä, mutta ruskea ihan muusta. Lapsena on opittu jo meilläkin, että pissan ollessa tummaa, juo enemmän. Ruskeasta ei ole puhuttu kyllä, että olisi normaalia. Onko teillä monellakin ruskeaa pissaa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat