Kolme vuotiaan kehityksestä

Vierailija

Minä äitinä kun kysyn lapseltani päiväkotipäivästään, niin vastauksena saattaa olla pelleilyä, tai ei vastaa ollenkaan, saattaa sanoa vain että ei ollut mitään tai ketään ja hihhih. Todella vaikeaa saada kontaktia lapseen, jos yrittää istuttaa syliin ja jutella miten päivä meni. Tiedän, että lapsi on vielä pieni, mutta toiset kertovat heidän lapsensa kertovan päivästään. Myöskään silmiin hän ei usein katso kun jutellaan, jos saan mitään erikoista irti. Muita omia juttujaan hän höpöttelee, ja silloin kyllä katsoo silmiin. Kerran sivusta seurasin, kun isänsä kysyin päivästään ja hänelle vastasi ihan reippaasti.. Tiedän, että ylianalysoin liikaa, mutta haluaisin kuulla teidän ajatuksia samanikäisen kehityksestä?

Kommentit (4)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kertoo jos kertoo, mutta saattaa höpöttää ihan omiaan.

Sama. Kysyttäessä vastaa yhdellä sanalla tai jotain ihan höpöhöpöä, mutta myöhemmin monesti alkaa oma-aloitteisesti kertoa jotain juttuja mitä on tehnyt päiväkodissa tai muita tapahtumia. Ei ton yleensä vielä keskustele niinku aikuiset :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo jos kertoo, mutta saattaa höpöttää ihan omiaan.

Sama. Kysyttäessä vastaa yhdellä sanalla tai jotain ihan höpöhöpöä, mutta myöhemmin monesti alkaa oma-aloitteisesti kertoa jotain juttuja mitä on tehnyt päiväkodissa tai muita tapahtumia. Ei ton yleensä vielä keskustele niinku aikuiset :)

Siis ton ikäiset...

Vierailija

Ei meidänkään poika kerro mulle mitään kerhostaan, nyt melkein 5-vuotiaana on vain alkanut sanomaan että kerhojutut on hänen omia asioitaan. Joskus saattaa isällensä kertoilla jotain juttuja mutta minulle ei niin mitään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat