Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu?

08.02.2006 |

Mitä tarkoittaa, vai tarkoittaako mitään sen kummempaa? Mulla ei kolmessa aikasemmassa raskaudessa ole koskaan sanottu kohdun asennosta mitään. Nyt viime viikolla np-ultrassa sanoi että on kohtu tosi voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Joutui ottamaan mitat vatsan päältä sen takia kun sisäkautta ei saanut vauvelia kunnolla näkymään juuri tuon kallistumisen takia.

Vaikuttaako tuo muuten jotenkin raskauden kulkuun tai synnytykseen?

Peeveli rv 12+4

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkäri, gyne siis, on mulle maininnut jo vuosia sitten mun kohdun olevan voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Kun tulin ekaa kertaa raskaaksi, kysyin sen vaikutuksista, mutta kuulemma ei vaikuta mitenkään yhtään mihinkään. Toisilla naisilla se vaan on taaksepäin ja toisilla eteenpäin (tosiaan, sain käsityksen, ettei kellään ole se ihan " pystyssä" ). Ihan on normaalit ollu mun synnytykset eikä mitenkään ole vaikuttanut tuo kohdun asento muuten kuin että vauvavatsa näkyy todella aikaisin.

Mutta ehkä joku osaa kertoa jotain lisää. Hyviä öitä!

Vierailija
2/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin saanut joka kerta kuulla gynellä käydessäni, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Näin oli myös esikoista odottaessani, jolloin vain sanottiin, että alkuraskaudessa voi tuntua enemmän kipua, kun kohtu kääntyy eteenpäin/suoraan (?). Nyt sitten toista odottaessani yllätys oli suuri, kun gyne sanoi, että mun kohtuni on vahvasti eteenpäin kallellaan. Olisko jotkut kiinnikkeet venähtäneet ekassa raskaudessa, en tiedä?

Enpä ollut ajatellut, että kohdun asento vaikuttaisi mitenkään synnytykseen tai edes loppuraskauteen (eikös se kohtu ole silloin jo " kaikkialla" ?). Nyt konkreettinen seuraus eteenpäin kääntyneestä kohdusta on se, että sydänäänet kuuluivat aikaisin ja maha on pullahtanut näkyviin varhain. Tosin, niin kai käy monesti toisen odottajilla muutenkin. Enemmän olen " huolissani" istukan paikasta, joka ensimmäistä odottaessa oli takaseinässä, mutta nyt se on edessä ja vielä osittain kohdunsuun päällä. Sitä pitää kontrolloida jatkossa ultrissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä odotan nyt kolmatta lastani ja mullekaan ei ole kukaan ikinä aiemmin sanonut kohdusta mitään. Nyt kuitenkin on alusta asti sanottu että onpa voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu. Ja samoin kuin sulla mulla ei onnistunut np-ultra alakautta lainkaan, sieltä ei näkynyt mitään!

Nyt kävin rakenneultrassa ja taas todettiin että onpa eteenoäin kallistunu....Enpä tajunnu kysyä että mitä väliä sillä varsinaisesti on?

Sen olen huomannut että vatsa tosiaan tuli aikaisin esiin ja on nyt jo todella iso, vaikka rv 20 nyt vasta. Liikkeet olen tässä raskaudessa huomannut ihan älyttömän aikaisin, jo viikosta 14 suunnilleen kunnolla ja nyt on jo reilun viikon ajan liikkeet tuntuneet vatsan läpikin, eli mieskin tuntee ne jo. Aikaisemmissa raskauksissa näin ei todellakaan ole käynyt.

Vierailija
4/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kai tässä syytä huoleen. Ihan kivahan se vaan on jos tuntee liikkeet aiemmin =D. Mulla on vielä istukka takaseinässä joten senkin puolesta vois muutaman viikon sisällä ehkä jo liikkeitä tunteakin.

Kerttukasperille vielä siitä kohdunsuulla olevasta istukasta. Mulla oli viime raskaudessa np-ultrassa istukka pikkusen kohdunsuun päällä. Rakenneultraan mennessä oli niin että että vähän oli reunaa enää kohdunsuun päällä. Sanoi silloin kätilökin et varmasti nousee siitä pois ja sit kun oli se istukanpaikan kontrolli niin ei ollu enää yhtään kohdunsuulla :) Toivotaan et sullakin istukka nousee pois kohdunsuulta!

Peeveli rv 12+5

Vierailija
5/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällänen lyhykäinen kommentti että itsellä kohtu kuulema taaksepäin kallistunut ja kätilö puheli jotain että kohtu on liikkuva ja riippuu asennosta jne missä sen katsoo joten siitä ei tarvitse olla huolissaan :)...

Ensimmäiset liikkeet olen tuntenu ehkä jo noin pari viikkoa sitten vaikka tällä hetkellä viikkoja kasassa vasta 16+1.