Mitä 10Mbit/s netissä käytännössä tarkoittaa? Voinko katsoa videoita?

Vierailija

Ja selata av:Ta? Mulla on ollut nyt käytössä 19e kuussa joku uber netti welholta, mutta soppari loppuu nyt viikon päästä ja 10m netin saisi 9,90e kuussa mutta en ymmärrä mitä sillä voi käytännössä tehdä...

kattelen YouTubesta videoita ja tammikuussa alkaa koulu jossa on paljon verkko-opiskelua. Nyt mulla on tabletti käytössä, mutta kun koulu alkaa niin läppäri.

Kommentit (8)

Operaattorin aspa

No en kyllä suosittele. Ehkä voit av:ta selailla mutta videot saattaa jo tökkiä.

Sulle on ilmeisesti tarjolla taloyhtiölaajakaista kerta 10M kyseessä? Yleensä silloin 100M-lisänopeus on korkeintaan 20e, suosittelisin kyllä siihen panostamaan niin ei tarvitse hiuksia halkoa hitaan netin kanssa...

Tosin tuo 10M tuskin määräaikaisuutta sisältää, niin voithan sen ottaa kokeiluun ja sitten nostaa nopeutta. Etämyynnin kautta jos teet, niin sulla on aina 14vrkn peruutusoikeus vaikka olisi määräaikainenkin.

Taloyhtiölaajakaistaan voi myös vaihtaa kesken ei-taloyhtiölaajakaistaliittymän määräaikaisuuden, siis mikäli sama operaattori kyseessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä suosittele. Ehkä voit av:ta selailla mutta videot saattaa jo tökkiä.

Sulle on ilmeisesti tarjolla taloyhtiölaajakaista kerta 10M kyseessä? Yleensä silloin 100M-lisänopeus on korkeintaan 20e, suosittelisin kyllä siihen panostamaan niin ei tarvitse hiuksia halkoa hitaan netin kanssa...

Tosin tuo 10M tuskin määräaikaisuutta sisältää, niin voithan sen ottaa kokeiluun ja sitten nostaa nopeutta. Etämyynnin kautta jos teet, niin sulla on aina 14vrkn peruutusoikeus vaikka olisi määräaikainenkin.

Taloyhtiölaajakaistaan voi myös vaihtaa kesken ei-taloyhtiölaajakaistaliittymän määräaikaisuuden, siis mikäli sama operaattori kyseessä.

Ei taloyhtiön vaan ihan saunalahdelta joku netti mikä olis 20 kuussa mikä on tarjouksessa puoleen hintaan 10e kuussa ekan vuoden. Ja sen kanssa täytyisi olla naimisissa pari vuotta.

Mut mulla on ongelma kun en ymmärrä mitä käytännön eroja noilla nopeuksilla on. Esim nytkin käytän puhelimen nettiä ja ihan hyvin tää toimii. Mulla ei ole mitään pelikäyttöä tai muuta vastaavaa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sulle on ilmeisesti tarjolla taloyhtiölaajakasurffailuun10M kyseessä? Yleensä silloin 100M-lisänopeus on korkeintaan 20e, suosittelisin kyllä siihen panostamaan niin ei tarvitse hiuksia halkoa hitaan netin kanssa...

Tää nyt on ihan täyttä ripulia. 10 megan netillä pyörii niin youtube kuin areena ja muutkin videot ihan sujuvasti. Jos aloittaja käyttää nettiä ainoastaan surffailuun ja videoiden katseluun, niin 10 megan liittymä riittää varsin hyvin.

Itselläni on jo vuosia ollut pelkkä kännykän netti, jolla wifi hotspotin kautta käytän nettiä läppärissä. Nopeudet pyörii 5-15 megan välillä (yleensä karvan alle kympissä) ja kaikki toimii noilla nopeuksilla ihan sujuvasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taloyhtiön vaan ihan saunalahdelta joku netti mikä olis 20 kuussa mikä on tarjouksessa puoleen hintaan 10e kuussa ekan vuoden. Ja sen kanssa täytyisi olla naimisissa pari vuotta.

Mut mulla on ongelma kun en ymmärrä mitä käytännön eroja noilla nopeuksilla on. Esim nytkin käytän puhelimen nettiä ja ihan hyvin tää toimii. Mulla ei ole mitään pelikäyttöä tai muuta vastaavaa...

No miksi et käyttäisi myös läppäriä kännykkäsi netillä, jos sen nopeus kerran käyttöösi riittää?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat