Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsena minua hakattiin vieraassa perheessä, antaisitteko olla?

Vierailija

Olen nyt 30v. Jouduin viettämään lapsena kesät tuon kaveri X:n luona. Jos teimme jotain väärää, vaikka vahingossa niin tuli risua perseelle.

Nyt kun mietin niin en ikinä päästäisi omaa lastani tuollaiseen paikkaan. Muistan kuinka juostiin metsiä pitkin karkuun ja ladon alle, ettei meitä hakattu.

Mitäs mieltä av:lla?

Kommentit (6)

Vierailija

Aaargh, anna olla...! Mitä sä noita enää märehdit - eihän tuolle enää ole mitään tehtävissä. Älä turhaan tuommoisista traumatisoi itseäsi.

En missään nimessä kannata mitään risun antamista tai tukkapöllyä tai mitään fyysisiä rangaistuksia, mutta oikeasti - kyllä tosi monet meistä on ihan omilta vanhemmiltaan saaneet niitä (no ainakin sinua vähän vanhemmat, esim. 40-vuotiaat), ja ei siitä nyt niin traumoja ole jäänyt.

Ja ensinnä, kirjoitat, että

- HAKATTIIN

mutta sitten kuitenkin annat esimerkkinä, että

- SAI RISUA

Nuo ei tosiaan ole synonyymejä.Hakkaaminen ja vähän risua pepulle.

Tosi ikävää ja ihan törkeäähän tuo on toki ollut siltä perheeltä, mutta toisaalta, jos et nyt mistään muusta asiasta lapsuudestasi ongelmaa itsellesi keksi, niin varsin hyvin on asiasi.

Vierailija

Olen päälle nelikymppinen ja lapsuudenkodissani meitä ei hakattu (tai "annettu risua"). Eli sinänsä en ole samaa mieltä kuin aiempi kommentoija. Meille tosin huudettiin paljon ja isä halusi olla auktoriteetti.

Ap, vaikea sanoa, mitä voit asialle nyt tehdä. Sanoisin, että katso eteenpäin. Mitä mieltä vanhempasi ovat tästä olleet?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat