Lisätienestejä mainoksia jakamalla - valitanko vain turhasta?

Vierailija

Olen tehnyt nyt puolisen vuotta mainosten jako hommia opintojen ohella. Tiesin jo töihin ryhtyessä, että työ ei ole mitään mukavinta, eikä palkka mikään hyvä. Mutta vasta nyt olen kunnolla tajunnut, minkälaista paskaduunia teen.

Itse jakelutyö on sinänsä ihan ok:ta, vaikka ei sekään aina mitään kivaa ole. Välillä olen joutunut palaamaan hakemaan lisää mainoksia, kun jakelukärryihin ei ole mahtunut tarpeeksi mainoksia ja välillä on ollut niin raskaita mainosnippuja, että hyvä kun olen pystynyt kantamaan nippuja käsissäni.

Ärsyttävin osuus on kuitenkin lajitteluhomma, joka pitää tehdä aina jakopäiviä edeltävinä päivinä. Lajittelu on tylsää ja aikaa vievää. Oon huomannut, että itse lajitteluun on entistä vaikeampi tarttua. Usein kasa mainoksia odottaa lajittelua viime tippaan asti, kun ei taas kerran huvittaisi tehdä tuntien työtä josta ei edes makseta mitään.

Palkkahan on tietenkin aika huono työmäärään verrattuna. Lajitteluun kuluu yleensä joku 3-4 tuntia ja itse jakelutyöhön joku 1,5-2 tuntia eli yhteensä n. 40 tuntia kuussa. Mulle on joka kerta jäänyt verojen jälkeen alle sata euroa käteen, eli kertakaan en ole edes 100 euroa saanut käteen. En toki vaadikaan, että tällaisesta työstä pitäisi maksaa mitään tuhannen euron kuukausipalkkaa, mutta opiskelijalle hieman isompi raha, esimerkiksi juuri tuo sata euroa tulisi vähän paremmin tarpeeseen kuin 84 euroa, joka oli yhtenä kuukautena käteen jäävä summa. Toki kaikki on tuleva raha on tarpeellista mutta silti..

Olen kyllä ajatellut irtisanoutua työstä talven aikana, mutta nyt mietin, olenko vain kauhea valittaja. Olen sitä sukupolvea, joka on kasvatettu ajattelemaan, että kaikenlainen työ on arvokasta ja tämä ajattelutapa näkyy edelleen itsessäni. Mutta tämän työn kohdalla huomaan, etten juurikaan mitään hyviä puolia työstä keksiä. Paitsi saahan tässä toki hyötyliikuntaa samalla. :D

Kommentit (1)

Vierailija

En tiedä yhtäkään joka olisi pidempään jatkanut mainostenjakajana. Palkka on surkea työmäärään verrattuna.  Tuo on orjatyötä, etkä valita turhasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat