Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 12

08.02.2006 |

[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vähään aikaan päässyt koneelle. Nyt oli pakko raahautua ylös peiton alta, jotta hieman lukisi edes kuulumisianne. Olo on ollut aivan kaamea, joka paikkaa särkee ja hirmusesti viluttaa. Kuumetta ei ole, mutta jotenkin on vaikea olla...taidanpa tulla kipeäksi:(

Pistoksia on mennyt jo muistaakseni 7 kertaa, tänään hain uuden Gonalkynän apteekista, kun edellinen loppuu. Pari viimeistä pistoskertaa on tuntunut inhottavalle, liekö masu jo arempi tms. Muutenkin ollut menkkamaisia oireita ja askeleista johtuva tärinä välillä jopa vihlaisee.Perjantaina olisi ultra ja sittten saapikin tietää punktiopäivän, jippii!

Täytyy vielä palata aiempiin kirjoituksiin, kun millään en tahdo muistaa nimimerkkejänne. Zemppiä kuitenkin kaikille tasapuolisesti;)

Vierailija
82/172 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ultrassa ja hautominen on tuottanut 20 munista! Ikinä ei ole ollut noin paljon..Lekuri jotain jo hyperistä yritti kertoa.. Apua, onkohan tuo jo liikaa. Olo on todella inha suoraan sanottuna, vatsa on turvonnut ja näyttää siltä kuin olisin raskaana ihan kunnolla..

Toivottavasti töissä ei kukaan kiinnitä siihen huomiota kun maha pullottaa, olen yrittänyt sitä peitellä kaikin tavoin.. Se tästä vielä puuttuu, että joku innostuu kysymään olenko raskaana - ois muuten aika ironista ; )

Mutta lauantaina sitten on irrotuspiikki ja maanantaina punktio - JEE vihdoin..

Mites muilla- onko maanantaina punkteerattavia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan! 10. piikki tärähti mahanahkaan jo, olo on kuin siilin siipalla. Turvotus on aika ajoin järkkyä, kotona hiippailen miehen kaapilta kähvelletyissä jättipaidoissa. Töissä yritän hämätä kerrospukeutumisella ja liehuvilla paidanhelmoilla. Farkut sain unohtaa kaapin perukoille ja hiihdellä casualina lököhousuissa.

Hui [b]Lauruska[/b], mikä kevätspurtti hautomolla! Otathan rennosti ja vietät lepäillen kaiken liikenevän ajan. Mahtava saalis!

Etköhän [b]Peanut [/b]voi luottaa hoitajan mutuun tuon Synarelan riittävyydessä. Siinä tuntuu olevan tosi reilu hutivara.

Jospa [b]Sira[/b]llakin vielä muutama lisäfollikkeli ehtisi kasvuvauhtiin mukaan. Mulla ainakin viimeksi nousi lukumäärä viidestä yhdeksään annoksen noston jälkeen. Ja sitäpaitsi, hölmöä sitä määrää ahnehtia... Se laatu on kuitenkin se, joka ratkaisee :)

Huomenna liityn [b]Vatun [/b]seuraan jännittämään ultraa.

Kunpa punktio olisi jo maanantaina! Olo alkaa olla melko tukala.

Gonaleissa mulle taisi sattua ekan kynän mukana maanantaikappaleita neuloista. Näissä viimeisissä kynissä ei ole ollut ongelmia. Tietty joku voisi epäillä vian olevan pistäjässä, mutta sitähän en tunnusta ;)

Vierailija
84/172 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ensin

VATTU Oiskos sulla tulossa aimosaalis muniksia kun olet noin tärinä herkkä tai jotain??? Yritähän parantua flunssan kourista vai mikäs ie sitten onkaan:)

LAURUSKA Aika mahtava saalis sullakin tulossa.Toivotaan nyt kuitenkin ettei hyperiä pukkaa,muista juoda PALJON vettä,se vois vähän ehkäistä tota hommaa. Hyvä että sulla on maanantaina punktio niin ehkä se olo siitä siten alkaa helpottamaan. Ja toivotaan että se mahan pömpötys jatkuis sit vielä 9 kk:n ajan;)

URKUHORMONI Vai olo on kuin siilin siipalla:) No toivotaan että sullakin olis punktio maanantaina niin olo helpottais sielläkin suunnalla:) Ei ku lökäreitä pitämään sitten siihen asti! Oisko ollu huono eka satsi noissa piikeissä sulla kun eihän pistäjää missään nimessä voi syyttää!!!!!!! Pois se sinusta! :)

SIRA Toivotaan että muniksissa olisi sitten ne tarkkaan valitut yksilöt! Ja voihan tosiaan olla että kun nostitte annosta,voi mukaan keretä pari muutakin:) Joo ei ole kovin hyvän makuista tuo sumute,mä otan aina ennen suihkautusta pastillin suuhun niin se vie pahan maun pois:) Vai vaihtelit verhoja,mllä ei ole vielä verhoja ikkunassa ollenkaan vaikka ollaan muutettu uuteen kotiin jo ennen joulua (tunnustaa nolona) mutkun mutkun koko asuntokaan ei ole vielä valmis ja kun mä en ole osannut ommella niitä verhoja,nakitin homman siskolle vähän aikaa sitten kun muuten ne ei olis ikkunoissa koskaan:)

Ja sit mun vuoro eli omaa napaaaaaaaa......... eli tänään oli siis ultra ja jännitti tosi paljon kun menin sinne et onko siellä vaan pari hassua munista. Katselin ruutua kun lääkäri ultrasi ja se näytti mulle sen ison muniksen (lääkäri kyllä puhui nyt kystasta,mut eikös kysta ole joku muu kuin munarakkula???)No eniwei se oli toooosi ison näköinen pikkumuniksiin verrattuna ja lääkäri sanoikin että se kyllä verottaa tilaa näiltä kasvavilta rakkuloilta. Ja taas siinä ajattelin että voihan hiton hitto. Sit kysyin malttamattomasti lääkäriltä että montako niitä nyt sitten on siellä ja se vaan tuumas että älähän nyt vielä noin vaikeita kysele.Luulin jo sit että sen tietää vasta sitten seuraavassa ultrassa:) (hölmö minä) mutta se vaan tarkoittikin ettei ole vielä kerennyt laskea niitä:) Eli toisella puolella eli tällä paremmalla puolella kasvaa tusinan verran rakkuloita ja toisella joku kahdeksainen eli olis sitten noin 20 munista tulossa täälläkin:) En olis IKINÄ uskonut!!!!!!!!!!! Olin jo toivoni menettänyt! Eli ehkä on tavallaan hyvä että toisella puolella on se iso munis niin ei sitten ihan tuhottomasti tule noita muniksia...Kyl vähän jännittää muakin toi hyperi kun sovittiin että nyt poikkeuksellisesti me siirretään jo tuoresiirrossa kaksi alkiota mutta se on varma että jos vähänkin on hyperin vaaraa niin ei laiteta kuin max 1 alkio. Mut toivotaan parasta että ei tule mitään hyperiä niin saataisiin 2 kaveria matkaan kun sitä niin kovasti haluaisimme!!! Mutta keskiviikkona olis tarkoitus olla punktio,mut lääkäri kuulemma soittelee jos tulee matkaan jotain muutoksia (niillä on kuulemma joku palaveri jossa ne pui sitten meidän hoitoa läpi ja katotaan mitä ne siellä päättää)Että näin tällä kertaa!!!! Olen niiiiiiin onnellinen tällä hetkellä ja toivon tosiaan että kaikki menis hyvin loppuun asti:)!!!!!

Maanantain siis pistäisin Pregnylin ja ottaisin vika suihkauksen ja tiistaina täysin lääkkeetön päivä. Loppu häämöttäääääää............

T:Iloinen Peanut

Vierailija
85/172 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti munittu :) Munasarjakysta on mun käsittääkseni just follikkeli, joka ei olekaan puhjennut vaan jatkaa kasvuaan ja kerää nestettä. Yleensä kai sitten tyhjenee omia aikojaan, mutta joskus niitä punkteerataan. Eli punktiossa sekin saa varmaan kyytiä ja häipyy kummittelemasta.

Itsekin käväisin viimeisessä kontrolliultrassa tänään. 13 follikkelia jatkaa edelleen kasvuaan. Isoin oli jo 20 mm, eli punktiopäiväksi varmistui maanantai. Tänään vielä viimeinen turaus Gonalia vatsanahkaan ja huomisiltana sitten Pregnyliä 10000 IU.

Töissä oli hankala olla, turvottaa jo sen verran ja olo on muutenkin tukala. Kiirettäkin olisi ja sairasloma tulee tosi huonoon saumaan. Jouduin pomolle lopulta syynkin tunnustamaan.

Luget hain jo odottelemaan. Tällä kertaa sainkin 200 mg vahvuisia, joten selviän vähemmillä pallukoilla (1 kolmesti päivässä). Minkäköhän takia nekin on pitänyt poistaa kelakorvauksista :( Peikon tiskille en onneksi joutunut, tyydyin heittämään öögaa (;D) ohimennen.

Reipasta loppukiriä munimiseen ja mukavaa viikonloppua!

Vierailija
86/172 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

URKUHORMONI Hyvä että pääset maanantaina punktioon,olisin kyllä itsekin valmis mutta tuli mahdollisesti suunnitelmiin muutos. Hoitaja soitti sitten kuitenkin mulle eilen että olivat palaverissa pähkäilleet meidän tilannetta. Biologi oli sanonut että haluaisi viljellä meidän alkioita 3 päivää jos vaan mahdollista. Tämän vuoksi me mennään maanantaina taas käymään ultrassa ja katsotaan olisiko mahdollista kasvatella muniksia perjantaihin asti jolloin alkioille vois tehdä pitkän viljelyn. Jos punktio tehdään keskiviikkona,ei viljelyä voida tehdä koska maanantaihin on taas liian pitkä aika jolloin siirto olis mahdollinen:/ Mut luulenpa etten kestä perjantaihin jos kerran muniksia on 20.Luulen että punktio pitää tehdä keskiviikkona,mut kattellaan nyt sit taas.

Sulla ei kestäkään enää kauaa kun pääset piinailemaan:) Mullekin onneksi kirjoitettiin niitä 200 mg:sia Lugeja,musta tuntuu että ne pysyy paremmin sisällä ja kivempi kun ei tarvii laitaa kun yksi:)

Mites muuten pomo suhtautui uutiseen ja oliko mies vai nainen. Itse olen miettinyt pitäisikö pomolle kertoa mutta kun en oikein vielä uskaltaisi kun mulla on vielä uusi työ ja olen koeajalla.Ehkä parempi vielä pitää suu kiinni,niin ei käy hassusti.

Tietkö,aika hassua kun toissapäivänä ei tuntunut muniksissa yhtään mut heti kun sain tietää että siellä kasvaa 20 follia niin johan rupes tuntumaan ja nyt tuntuu ettei uskalla enää tehdä juuri mitään ja varoo koko ajan ettei vaan satu:) Oisko vähän kupolistakin kiinni toi että sattuuko vai häh???Tai voihan tietty olla että nyt ne on vasta kasvanut sen verran että ne rupee tuntumaan?!?

Mites teillä muilla meni ultrat? Eikös aika monella ollut eilen ultra???

Nyt lopettelen tällä erää mut tulkaahan kertomaan muutkin kuulumisia!!!

T:Peanut

Vierailija
87/172 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 34 vuoden aikana saanu huomata, että kohtalaisen reipas mielikuvitus saa aikaan vaikka mitä. Aistiharhoista ihan toimiviin visioihin asti ;)

En siis yhtään ihmettele, että tieto kunnon munahautomosta saa aikaan tuntemuksia. Tosin se hautomokin kyllä loppua kohden niitä tuntemuksia ihan oikeastikin aiheuttaa.

Pomo (nainen) oli puulla päähän lyöty. Raukka, ei varmaan osannut arvata ja ilmeisesti ei asiaan ole läheisemmin aikoinaan tutustunutkaan. Ymmärsi kyllä, että kovvoo hommoo ja hoito ei todellakaan ole sama asia kuin vauvatilaus. Ihan ok suhtautuminen siis, itse vain en kauheasti pystynyt selittämään, kun itku oli niin kurkussa (ihan muista syistä myös).

Mä neuvoisin pitämään töissä mölyt mahassa, jos ei sitten ihan oikeasti työhön ole suurta vaikutusta. Tietty riippuu siitäkin, miten avoin luonne muuten olet ja miten itse olet sinut hoitojen kanssa. Jos sattuu ymmärtäväinen pomo kohdalle, voi kertominen olla lopulta iso helpotuskin.

Neuvoni on siis: harkitse rauhassa pomolle kertomista :)

Nyt pistämään irrotuspiikkiä. Ihanaa, huomenna on sitten ihan piikitön, sumuton ja pilleritön päivä!

Vierailija
88/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja raskaushormonia kehossa. Aamupalapöydässä pääsi liikutusitku, kun luin kaste- ym. ilmoituksia. Syyllisenä kasteilmoitus, jossa PS:nä että vanhemmat olivat tilaisuudessa sanoneet myös " Tahdon" . Miehellä oli ihmettelemistä, kun nauroin ja itkin yhtäaikaa :D

Olo on aika tukala, vatsa on arka ja turvoksissa ja etoo. Rinnatkin kipeytyivät eilisen piikin jälkeen. Onneksi huomisen jälkeen alkaa helpottaa.

Vierailija
89/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hormoonihoidon loppu:-)

Tämä sunnuntaipäivä alkoi ultralla klinikalla klo 9.

Lääkäri halusi vielä katsoa tilanteen ennen maanantaita, joten siellä ne 6 isohkoa munarakkulaa muljahteli. Kokoa oli 18-19mm ja kaikki suht samaa kokoa, eli toiveta on saada kaikista myös muasolu.Pienempiä rakkuloita olikin sitten jo enempi, mutta niistä ei mitään iloa tähän punktioon ole.

Irroituspiikin isken tänään klo 22 ja tiistai-aamuna 9.45 punktio.

Ihanaa päästä eroon kaikista piikeistä ja sumuista ja alkaa elää siltäosin taas normaalia elämää.

Jatkoa seuraa tiistaina punktion jälkeen...

Munimisiin

-max05

Vierailija
90/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. 10 suunnilleen samankokoista munista on kehittymässä (kokoa en muista) ja muutama pienempi myös. Punktiopäiväksi määräytyi keskiviikko ja siirtopäiväksi kaiketi sitten ensi perjantai. Hui, kun on jännää...

Masu alkaa täälläkin pömpöttää, kuten Laruskalla. Oliko niin, että UrkuHormonilla ja Laruskalla onkin punktio jo huomenna? Peanutin kanssa taidetaankin edetä samanaikaisesti eli punktio keskiviikkona:)

Siralla oli sumut " hukassa" , osaan kuvitella, miltä on tuntunut kun olet huomaanut pullon olevan tyhjä.Täälläkin tuli sydämen tykytyksiä, kun pistin ensimmäisen Gonalin ja huomasin piston jälkeen nestetipan olevan masun päällä. Onneksi sillä ei ollut suurempia vaikutuksia tähän hoitoon.

Vielä noista oireista...Piikitys on alkanut tuntua jo ikävältä. Kirpasee kummasti, kun pistää. Ensimmäiset viisi piikkiä meni huomaamatta, mutta sen jälkeen on alkanut tuntumaan. Olen saanut jopa muutaman pikku mustelman masuun. Ihan hirvittää ajatella pistosta tänä iltana...Eilen saunassa huomasin, että rinnat ovat todella arat. Oikealla masussa tuntuu muutenkin, että jotain elämää siellä on:)

Olen tässä koko aamun pohtinut, että miten ilmaisen esimiehelle jääväni sairauslomalle? En ole puhunut töissä mitään näistä hoidoista. Pakko on ilmoittaa jo huomenna, koska joudun perumaan kaikki sovitut jutut. Pitää vaan miettiä, miten asian lmaisee, kun oikeaa syytä ei halua kertoa...

On tää vaan niin jännää aikaa, jotenkin ei voi millään uskoa, että ensimmäinen hoito voisi tuottaa tulosta. Monet käyvät läpi niin monia hoitoja, joten en jaksa uskoa tähän hoitoon kuin hitusen. Pidän kuitenkin peukut ja varpaat pystyssä teidän kaikkien puolesta!

Vierailija
91/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

URKUHORMONI Musta tuntuu että naispomot osaavat ehkä paremmin ottaa nää hoito asiat jos niistä saa tietää?!? Itsellä myös nainen pomona ja luulen että hän voisi olla oikein ymmärtäväinen mutta ehkä otan varman päälle ja kerron vasta kun ja jos on pakko. Vai raskaushormonit olis nyt kehossa,toivotaan että ne pysyy siellä 9 kk:n ajan:)

MAX Jos et ole kuulolla enää niin onnea ja tsemppiä punktioon!!!!! Toivottavasti kaikista folleista nyt sitten löytyis munasolut bdbdbdbdbd!!!

VATTU Vai punktio keskiviikkona?!? Mä en vielä tiedä punktiopäivää,se on joko keskiviikko tai perjantai :) Se olin muuten minä kenellä oli sumut " hukassa" :) Mut toivotaan että siitä ei nyt olisi ollut haittaa...Mulla noi pistämiset on tosiaan koko ajan ollu vähän inhottavia mut olen huomannut että navan vasemmalle puolelle pistettäessä kirpaisee vielä enemmän kuin oikealle puolelle,tiedä sitten miksi näin mutta on vaan:) Kyllä sulla voi kuule hyvinkin onnistua ekalla kerralla,niitäkin on oikeasti paljon!!! Joten peukut sille bdbdbdbdbdbdb

Musta tuntuu että on usein pissahätä mutta ei kuitenkaan tule paljoa. Ei kai vaan ole hyperiä tulossa,per***e!!!!!Näin ei saa käydä.Toivotaan että munikset ne vaan painaa rakkoa jonka takia tuntuu että olis kova pissahätä vaikka ei niin kova olekaan...

Mutta piinaillaa ja turvotellaan tytöt vielä hetki,kohta helpottaaaaaaaaa............

T:Peanut

Vierailija
92/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tunne ton pissahädän suhteen, viime yönäkin ramppasin 5 kertaa vessassa kun mukamas hätä, ja ehkä ruokalusikallinen kerrallaan tulee ulos. Myös toi toinen " hätä" on mennyt jumiin, elikkäs ummetusta pukkaa...Tuntuu, että munasarjat tukkii nyt kaikki tyhjät tilat vatsaontelosta ja litistää suolta ja virtsarakkoa:-(

No nämä tuntemukset on tuttuja loppuraskaudesta, mutta nyt kun ei vielä olla ihan siellä asti, niin ei tunnu kivalta.

Alavatsassa muutenkin tuntuu ovuloimiskipujen kaltaista tunnetta ja siltä, että olisi pumpattu ilmaa täyteen:-((((

No, tätähän tämä on. Kaikkea on kestettävä, jotta raskaaksi tulisi.

Paljon onnea ja peukkuja kaikille kanssasiskoille tulevan viikon toimenpiteisiin!!!!

-max05

Vierailija
93/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ens viikolla sitten tapahtuu paljonkin... Monella meistä on hoidot varmaan jo loppusuoralla ja jännitystäkin varmaan... Mulla punktio huomennaa aamusella heti ja keskiviikkona sitten siirto jos sinne asti päästään..

Olen huomannut, että tämä lapsettomien raskausjuttukin on aika monivaiheinen.. Ensin odotetaan, että päästään hoitoon, sitten sitä, että hoidot onnistuu. Tämän jälkeen parin viikon piinailu ja tuskailu aika ja sitten mahdollisen raskauden näkyessä jännätään jatkuuko raskaus vai ei.. Pettymyksiä voi tulla missä vaiheessa vain : /

Mutta eikös positiivinen asenne ole auttanut kautta aikojen ja tällä kertaa ajattelin nauttia mahdollisesta raskaudesta alusta asti mikäli se nyt onnistuu.. Minä olen ollut kauhean stressaantunut ja en saa untakaan öisin, onneksi tämä vihdoin on loppusuoralla. Vatsa on kuin ilmapallo eikä tavalliset housut mahdu jalkaan : (

mutta toivottavasti aamulla paistaa aurinko niin ehkä se mielikin siitä piristyy!!

Vierailija
94/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa pikaisesti kertomaan kuulumisia. Perjantaina kävin siis ultrassa ja olihan nuo munikset jonkinverran kasvaneet. No keskiviikkona olis punktio, klo 7:15 täytys olla valmiina sairaalassa ja sit perjantaina siisrto,jos kaikki menee putkeen. Huomen ilalla irrotuspiikki napaan ja yöks töihin. Toinen yö täyty vaihtaa, mut onneks pomo ymmärtää, tietää meitin bisneksistä ja itse käynyt samat jutut läpi. Täytyy mennä koiran lenkittää. Palaillaan!!

Vierailija
95/172 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mekin suunnataan kohti sairaalaa ja punktioon. Nyt alkaa pikku hiljaa jännittää... Hui!

Vierailija
96/172 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tällä kerralla otti koville. Viimeksi pääsinkin tosi helpolla.

Mutta kyllä oli kaiken vaivan arvoista: saalis oli huikea 19 munista!

Meille tehdäänkin tällä kertaa pitkä viljely (yllätys tässä kaikkien pitkääkin pidempien kaavojen äidissä) ja tähtäimessä olisi torstaina yhden alkion siirto. Sinne asti kun pääsisikin...

Lepoa, olo on kamala.

Vierailija
97/172 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myöskin rankin punktio mikä on ollut tähän mennessä... Saalis oli myöskin 19 munista. Huomenna pitää soitella ja kysellä kuinka moni niistä on ollut hedelmöityskuntoinen.

Keskiviikkona sitten siirto : ) Minäkin olen tosi kipeä ja alavatsaa polttaa ihan kauheasti. Sain saikkulomaa koko viikon ja en yhtään epäile, etteikö tulisi tarpeeseen.. Nyt pitää vain muistaa levätä kunnolla. Mulle siirretään kaksi alkiota siis sikäli mikäli niitä tulee tarpeeksi, ikinä kun ei tiedä..

Onko muuten tämä päivä jo ensimmäinen pp vai alkaako lasku vasta huomisesta.

Vierailija
98/172 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti munittu! Onkohan tässä lukumäärässä jotain jinxiä, kun molemmilla punktiot oli rankat. Mä pysyttelen edelleen petissä peitto korvissa ja napsin Panadolia. Onneksi tieto siitä, että kohta helpottaa, auttaa. Huomenna on jo parempi päivä.

Piinapäiviä saat vielä odotella. Eikös

SIIRTO

päivä ole vasta pp0?

Mitä kuuluu muille? Toivottavasti saadaan kuulumisia pian myös niistä helpoista punktioista!

Vierailija
99/172 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinko äsken väärässä vai onko siirtopäivä ensimmäinen pp-päivä? Eikös munasolut hedelmöitetä heti kun ne on punkteerattu ja siitä ala lasku vai vasta siirrosta? Tämä on ollut mulle vähän hämärän peitossa aina.... : )

eli jos tänään oli punktio niin milloin on se maaginen pp 14 milloin voi testailla?

Vierailija
100/172 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jo tuossa kirjoittelin noista pp:stä. Eli jos keskiviikkona on punktio niin periaatteessa voisin testata vasta 4. tai 5.4. todennäköisesti testailen sitten jo viikonloppuna koska mahdollinen tappio on parempi kestää viikonloppuna.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi