Kuinka kauon aikaa olet ollut työttömänä elämässäsi?
Kuinka kauon aikaa olet työttömyyskaudet yhteenlaskettuna ollut työttömänä elämäsi aikana? Kerro myös ikäsi ja ammattisi! Aloitan: 6kk, 21v, kosmetologi
Kommentit (31)
En osaa laskea hakematta todistusnivaskaa ja sittenkin vaatii pään raapimista. Olen tehnyt osa-aikatöitä, eli saanut soviteltua päivärahaa, ollut harjoitteluissa, koulutuksissa, sekä pätkiä ollut niin paljon, että mahdotonta saada tarkkaa summaa. Ekan kerran jäin työttömäksi kolmekymppisenä, kesätyöt aloitin 11-vuotiaana. Nyt olen 51 ja ollut viisi vuotta kokoaikaisessa työssä tauotta, nykyinen paikka on toistaiseksi voimassa oleva. Arvioisin kuitenkin, että jos harjoitteluja, osa-aikatyötä ja koulutuksia ei lasketa työttömyysajaksi, kolmisen vuotta. Jos nämä lasketaan, luku on hurja, eli yli 15 vuotta. Kouluja lisää on tullut käytyä juuri siksi, kun ei töitäkään ollut. Toisin sanoen, kolmekymppinen, joka ei ole koskaan työttömänä, hyvin vielä ehtii...
1 päivä, heti valmistumisen jälkeen. Metallialan tehdastyöläinen 49v.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias lakimies, ja valmistuttuani olin 2,5 kk työttämänä.
Muutoin ihan sama juttu, mutta olen 32v.
0 päivää
ilman töitä olen kyllä ollut paljon mutta en työttömänä. jos ymmärrätte. t: yrittäjä
Villi veikkaus että lähes 10 vuotta. Ainakin 3 kertaa on tullut 500 päivää täyteen. Valmistuin kauppiksesta suoraan kortistoon v.-92.
Reilu 4v. yrittäjänä, 2x3v. lasten kanssa kotona. ja yhteensä muutaman vuoden töissä, kaupallisella alalla lähinnä, vähän aikaa isännöitsijänä, ja nyt olen työvalmentajana ollut reilu vuoden. Nyt opiskelen kolmatta ammattia, tällä kertaa oppisopimuksella.
N 41v.
Vierailija kirjoitti:
0 päivää
ilman töitä olen kyllä ollut paljon mutta en työttömänä. jos ymmärrätte. t: yrittäjä
Minä ymmärrän, t. entinen yrittäjä. Siksi olenkin entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 päivää
Minä ymmärrän, t. entinen yrittäjä. Siksi olenkin entinen.
Niin ja tämän tosiaan unohdin viestistäni, eli olen myös yrittäjyyttä kokeillut, mutta minusta ei ollut markkinoimaan. 22.
Vuonna 98 olin "työttömänä" kuukauden kun pidin vapaata 2 duunin välissä.
2014 jäin työttömäksi yt:ssä (varmaan mun 10.) ja olin päivärahalla 2kk ennenkuin se muuttui sairauslomaksi. Todellisuudessa tein freelancer keikkaa tuonkin ajan.
Ikää 55v
Koko elämäni. En ole ollut päivääkään töissä enkä aio mennä ikinä töihin.
2 päivää työsopimuksen uusimisen välissä. N21