Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä alueista lapsiperheelle (Helsinki) ? Muutan Oulusta, en tiedä mitään!

Vierailija
13.10.2015 |

Alle tonnilla pitäisi saada mielellään kolmio mielellään joko metron tai paikallisjunan läheltä. Työpaikkani tulee olemaan Keskustassa, miehellä taas liikkuva työ.

Vuokraovesta löytyy seuraavat vaihtoehdot:

-Kontula

-Herttoniemi

-Vuosaari

-Myllypuro

-Kannelmäki(?)

Mikä näistä olisi järkevin + saa ehdottaa myös muuta! Meillä yksi lapsi, ekaluokkalainen. Muutto olisi edessä ensi kuussa/mahdollisimman pian!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäkeä suosittelen minäkin noista vaihtoehdoista. Tai herttoniemeä.

Vierailija
22/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemi on tosi hyvä, metro on kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaresta riippuu todella paljon alueesta. Rannan lähellä aurinkolahdessa rauhallisempaa ja parempi koulu. Muualla paljon kaupungin vuokra-asuntoja ja suhteessa paljon enemmän maahanmuuttajia kouluissa.

Vierailija
24/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemi on tosi kiva, Kannelmäki ihan jees, Vuosaaressa kivoja alueita ja vähemmän kivoja. Kontulaa ja Myllypuroa en suosittele.

Vierailija
25/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin kyllä ihan avoin eri vaihtoehdoille. Kannattaa aina googlettaa asunnon osoite ja katsoa karttapalvelusta, miltä lähialue näyttää. Suurimmaksi osaksi noilla kaikilla alueilla on ihan kivojakin asuinseutuja. Mm. Vuosaari on lähellä merta, Kannelmäestä taas merelle on matkaa, Herttoniemen ympäristössä on upeat ulkoilumaastot, kuten myös Myllypurossa. Kontulaa en niin hyvin tunne, joten en kommentoi. Jos laittasit vähä muita vaateita, niin tietäisi mitä suositella. Kaikkialla esim. alaluokan koulut on vielä ihan ok. Myllypurossa on ehkä eniten liikuntamahdollisuuksia kaiken ikäisille. Kaikissa paikoissa on mm. kirjastot, kaupat ym. lähellä. Kulkuyhteydet on jokapaikasta hyvät. Asunto voisi olla se ykköskriteeri ei niinkään alue. 

Vierailija
26/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haepa vuokra max 1100 euroa, niin tulee jo kivoja paikkoja kuten Haaga, Pitäjänmäki ja Oulunkylä.

Vierailija
27/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ihanat mammat avusta, itkuhan tässä tulee! Mä kun ajattelin että Kannelmäessä se aseman lähelläolo olisi plussaa! Mä oon ihan hukassa :(

Kiitos sinulle entinen oulumamma hyvästä vertauksesta, Kontulaan ei siis ainakaan lähdetä. Olispa ihana tutustua johonkin entiseen Oululaiseen siellä :( <3

Oulussa ollaan asuttu Keskustassa ja Raksilassa, jokin saman tyylinen olisi ihana. Mutta miksei joku Tuirakin (tms.) kävisi. 

Asun itse Hakuninmaalla, joka on Kannelmäen vieressä Hämeenlinnanväylän toisella puolella. En muuttaisi Kannelmäen aseman lähelle, mutta muuten Kannelmäki vaikuttaa aika rauhalliselta. Puistoissa näkee kyllä joskus viinaporukoita. Keskustaan pääsee meiltä parhaiten kävelemällä Hämeenlinnanväylän varteen ja siitä jollain seutubussilla (noin 20 pysähtyy kyseisellä pysäkillä) Elielinaukiolle. Menee ehkä noin 30 minuuttia. Kannelmäen asemalle on meiltä yli 2 kilometriä, joten junalla ei kannata mennä meiltä. Kannelmäessä on kyllä hyvät palvelut, kun siellä on uusi kauppakeskus Kaari.

Vierailija
28/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on kaikki aika hirveitä alueita asua. En itse muuttaisi yksin ja vielä vähemmän lapsen kanssa sinne. Mutta jos ei ole vaihtoehtoja niin Herttoniemi.

Vierailija
29/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ihanat mammat avusta, itkuhan tässä tulee! Mä kun ajattelin että Kannelmäessä se aseman lähelläolo olisi plussaa! Mä oon ihan hukassa :(

Kiitos sinulle entinen oulumamma hyvästä vertauksesta, Kontulaan ei siis ainakaan lähdetä. Olispa ihana tutustua johonkin entiseen Oululaiseen siellä :( <3

Oulussa ollaan asuttu Keskustassa ja Raksilassa, jokin saman tyylinen olisi ihana. Mutta miksei joku Tuirakin (tms.) kävisi. 

Asun itse Hakuninmaalla, joka on Kannelmäen vieressä Hämeenlinnanväylän toisella puolella. En muuttaisi Kannelmäen aseman lähelle, mutta muuten Kannelmäki vaikuttaa aika rauhalliselta. Puistoissa näkee kyllä joskus viinaporukoita. Keskustaan pääsee meiltä parhaiten kävelemällä Hämeenlinnanväylän varteen ja siitä jollain seutubussilla (noin 20 pysähtyy kyseisellä pysäkillä) Elielinaukiolle. Menee ehkä noin 30 minuuttia. Kannelmäen asemalle on meiltä yli 2 kilometriä, joten junalla ei kannata mennä meiltä. Kannelmäessä on kyllä hyvät palvelut, kun siellä on uusi kauppakeskus Kaari.

Lähellä asemaa tarkoitan oikeasti aseman vieressä asumista. 500 metriä asemasta saattaa olla jo ihan siistiä aluetta.

Vierailija
30/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista Herttoniemi on paras. Kannelmäki ihan OK. Vuosaaressa on kivoja alueita.

Helsingissä on kuitenkin hyvin vaikea saada vuokra-asuntoa ja hakijoita voi olla kymmeniä, jos asunto on kohtuullinen. Harvoin niitä pystyy valitsemaan lehti-ilmoituksista vaan pitää käydä hyvin monessa näytössä.

Laatuun nähden kalliita tai huonokuntoisia tai muutoin lääviä on helpommin saatavilla.

Vierailija
31/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa vähän kokeilin itsekin tuota googlemapsia kun sitä suosittelin, mutta huomasin, että oli kyllä vuosikausia vanhaa kuvaa ja paikat oli kyllä tavalla muuttuneet. 

Vierailija
32/32 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari ja Herttoniemi ovat kauniita merellisiä alueita. Ulkoilualueet on upeat kummassakin ja uimaranta, mikä itselleni on tärkeää. Metro on nopea ja kätevä. Persuja on valitettavasti nykyisin kaikilla alueilla ja niiden lapsia kaikissa kouluissa. Ovat taipuvaisia väkivaltaan ja kiusaamiseen. Kannelmäki on ok, mutta sielu lepää kauniiissa maisemissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi