Äiti ylisuojeleva ja laatii ihmeellisiä sääntöjä
Olen 16-vuotias tyttö ja kysynpähän nyt ihan teiltä toisilta äideiltä, että millaisia sääntöjä teillä on ikäisilleni?
Meillä äidillä on jokin ihmeellinen päähänpinttymä sheivereistä --> niitä ei saa kuulemma käyttää kuin kerran kahdessa viikossa o.o
Hän muutenkin huomauttelee jos siistin alapääkarvoja. Ei saa kuulemma sheivata sieltä. En siis kaikkia karvoja aja; bikinirajat ja pienennän kolmiota.
Hän ei myöskään jostain syystä osta minulle normaaleja sheivereitä. Sen sijaan, osti joululahjaksi ladysheiverin, joka ei tehia mun tummiin ja vahvoihin karvoihin; jättää pistelevän ja ruman sängen.
Olen sanonut tästä, mutta hän ei kuuntele. Sanoo vain, että kone on merkkituote ja että normit kuulemma eivät aja sen paremmin o.o
Kokemuksesta voin sanoa, että parempi jälki normeista tulee; sileä ja karvaton.
Nyt sitten tallustelen sänkisäärillä ja en kehtaa edes uimaan mennä, koska bikinirajat ovat kamalat sängen vuoksi.
Toinen juttu: en saa olla mauton kyydissä, kuulemma vaarallisempi kuin skopa. (Tämä ei edes pidä paikkaansa)
Kolmas: Hän vahtii todella tarkkaan sitä mitä teen, mihin menen, kenen kanssa, koska tulen... jne.
Ei siinä mitään, mutta kun se menee ihan yli: en saa olla poikien kanssa enkä niiden kanssa joita äiti ei tunne. En saa hengailla missään pihalla vaan pitää hengata kotona tai kaverin kotona.
Jos olen ajamassa skopalla, en tietenkään pysty vastaamaan puhelimeen silloin. Jos en vastaa, lähtee äiti autonrattiin etsimään, koska luulee, että minut on ryöstetty/ raiskattu johonkin ojaan/tapettu.
Kun minulla on poikaystävä, olisi kiva jos voisin kertoa sen äidilleni pelkäämättä reaktiota. Haluaisin, että poikaystävä voisi käydä meillä rauhassa ja minä heillä, ilman että siitä saa äiti kohtausta aikaan. Tämä ei onnistu, koska äitini pitää minua edelleen pikkulapsena, jota pitää vahtia etten tipu kiipeilytelineestä tai juokse auton alle. Olen seurusteluun liian nuori, enkä voi olla kotona vuorokautta yksin. Hän kyseenalaistaa luotettavuutta minuun jatkuvasti, vaikka en ole koskaan tehnyt mitään.
Tuntuu, että minut on ahdettu häkkiin tai kahlittu ketjuilla seinään kiinni. Oikeasti, epäilen etten saa vielä 18v olla rauhassa. Soitetaan tunnin välein ja kysytään mitä juuri nyt on tekemässä. Menee hermot ja aihe tais lopahtaa vähän otsikosta.
Mutta niin, onko teillä tälläisiä sääntöjä vai onko nää meidän säännöt oikeasti pimeitä?
Niin sekin tuli mieleen, että miten tuo sheivauksen kontrollointi on mahdollista? Onko sinulla yksityisyyttä esimerkiksi suihkussa? Pitääkö äitisi sheiveriäsi hallussaan? Täytyykö sinun esimerkiksi käydä kerran viikossa saunassa äidin kassa, jotta hän näkee intiimialueen tilanteen? Kaikki edellämainitut ovat todella väärin sinua kohtaan. Jos näin on, niin sitä suuremmalla syyllä esimerkiksi keskustelu terveydenhoitajan avulla olisi paikallaan.
20