Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko saaneet sairausloman ajalta palkan, jos syynä on ollut unettomuus?

Vierailija

Kaipaan siis ihan käytännön kokemuksia siitä, onko palkka maksettu vai jäänyt saamatta, kun sairauslomatodistuksessa on lukenut ainoana koodina 51.0 Ei-elimellinen unettomuus?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei palkanmaksu riipu sairasloman tyypistä.

Kyllä se vaan riippuu. Onhan paljon ollut puhetta esim. siitä, ettei Z-koodeilla välttmättä tipu sairausajan palkkaa. Ja mulla on itsellä vähän sellainen mielikuva, että tuo unettomuuden koodikin on hieman epäselvä tapaus palkanmaksun suhteen. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

palkka maksetaan vain Kelan hyväksymissä diagnooseissa. Unettomuus ei ole sellainen

Tämäkin riippuu työnantajasta. Ihan käytännön kokemuksia kaipaisin siitä, onko ihmisille maksettu palkkaa unettomuudesta johtuvista sairauslomista, en niinkään yleistä kekeskustelua siitä, onko pakko maksaa vai ei. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan riippuu. Onhan paljon ollut puhetta esim. siitä, ettei Z-koodeilla välttmättä tipu sairausajan palkkaa. Ja mulla on itsellä vähän sellainen mielikuva, että tuo unettomuuden koodikin on hieman epäselvä tapaus palkanmaksun suhteen. Ap

-On ollut puhetta-
-vähän sellainen mielikuva-
Nyt vedetään sellaista mutua ettei tosikaan. Kysy oikeasta paikasta!!

Vierailija

Ei ole maksettu, koska ei ole ollut työperäistä. Muutenkin työnantaja on se taho, joka päättää sairausloman palkallisuuden ja työvelvollisuuden. Unettomuus ei estä tekemästä useimpia töitä ainakin 4-5 tuntia päivässä. Rekkakuski ei voi mennä nukkumatta ajamaan, mutta joku koulunkäyntiavustaja voi hyvin tehdä lyhyttä päivää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-On ollut puhetta-
-vähän sellainen mielikuva-
Nyt vedetään sellaista mutua ettei tosikaan. Kysy oikeasta paikasta!!

Yritin tätä selvittää vaikka millä google-hauilla erinäisiltä sivustoilta, mutta mistään ei irronnut selkeää vastausta. Ainoa mitä jäi käteen, oli vaikutelma, että palkkaa voi tulla tai sitten ei. Siksi kiinnostaisi kuulla niitä käytännön kokemuksia, ei pelkkää spekulointia. Ap

Vierailija

Tuleeko hylätystä sairauspäivärahasta joku ilmoitus vai meneekö se sitten vain niin, että rahaa ei tule ja sillä siisti? Kun oma tapaukseni selviää, tulen sitten tänne kertomaan, miten kävi. Ehkä siitä on apua jollekulle muulle tulevaisuudessa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko hylätystä sairauspäivärahasta joku ilmoitus vai meneekö se sitten vain niin, että rahaa ei tule ja sillä siisti? Kun oma tapaukseni selviää, tulen sitten tänne kertomaan, miten kävi. Ehkä siitä on apua jollekulle muulle tulevaisuudessa. Ap

Sairauspäivärahaa maksaa kela ei työnantaja, joka maksaa sairausajanpalkaa. Kelan päätöksistä tulee aina päätös! Palkkalaskelmasta sitten taas selviää palkanmaksu, joka tulee ennen palkkaa.

Vierailija

Itse olen saanut palkkaa kun diagnoosi meni jotenkin näin: unettomuudesta ja stressistä johtuvat keskittymisvaikeudet. (Stressi oli työperäistä.) Numerokoodia ei muistaakseni ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauspäivärahaa maksaa kela ei työnantaja, joka maksaa sairausajanpalkaa. Kelan päätöksistä tulee aina päätös! Palkkalaskelmasta sitten taas selviää palkanmaksu, joka tulee ennen palkkaa.

Joo, tarkistin vanhasta sairauskassan laskelmasta, että näköjään se on nimeltään TÄYDENNYSpäiväraha, ei sairauspäiväraha. En ole koskaan aiemmin ollut sairauslomalla, josta en olisi saanut palkkaa, joten siksi mietin, ilmoitetaanko minulle millään lailla, jos tällä kertaa tuota täydennyspäivärahaa ei maksetakaan. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut palkkaa kun diagnoosi meni jotenkin näin: unettomuudesta ja stressistä johtuvat keskittymisvaikeudet. (Stressi oli työperäistä.) Numerokoodia ei muistaakseni ollut.

Mistä siellä palkkakontyorissa tiedetään, onko unettomuuteni työperäistä vai ei, jos todistuksessa lukee vain 51.0 Insomnia non-organica? Olen töissä tosi isossa firmassa, joten ei ainakaan puskaradion kautta. Lähetetäänkö minulle esim. selvityspyyntö tai jotain? Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat