Aina yhtä ihanaa jättää lapsi päiväkotiin, olenko huono äiti?

Vierailija

Olenko ainoa, jonka mielestä on aina ihanan helpottavaa jättää lapsi aamulla päiväkotiin? Minulla ei myöskään ole koskaan kiire hakea häntä sieltä ja lapsikin tuntuu viihtyvän päiväkodissa tosi hyvin. Lapsemme on siis kohta 2v. ja kova uhma päällä, kotona ollessa tunnen olevani 24h viihdekeskus, jatkuvassa valmiudessa lapsen tarpeita varten... Töihin on aivan ihana aina aamuisin mennä, pääsee tekemään mielenkiintoisia juttuja aikuisten kanssa samaan aikaan, kun ammattikasvattajat huolehtivat lapsesta. En voi ymmärtää niitä äitejä, jotka eivät halua laittaa lastaan päiväkotiin tai jättävät hänet sinne haikein mielin. Ei tässä perheessä... :) Rakastan lastani yli kaiken, mutta hänen on kyllä parempi olla päivät päiväkodissa kun minun kanssani, siitä ei mihinkää pääse. Välillä tästä tulee tosin huono omatunto, kun kuuntelee niitä äitejä, jotka eivät millään haluaisi laittaa pientä lasta vielä hoitoon jne. Olenko ainoa, jolla on päivähoidosta vain tällaisia positiivisia fiiliksiä?

Kommentit (8)

Vierailija

Kuulostaa täysin tutulle.. :) et ole huono äiti. Joskus se on vaan parempi, että lapsi on päivät hoidossa - parempi kaikkien kannalta!

Vierailija

Kaikki ei kiinny lapseen samalla tavalla. Pääset paljon helpommalla etäisen suhteen takia. Olen jopa vähän kade..

Vierailija

Minustakin oli helpotus päästä töihin ja saada lapsi hoitoon juurikin tuossa Lapseni ollessa kahden vanha ja pahasti uhmaikäinen. Nyt hän on viisi ja hänen hoitoon vieminen on kamalaa minusta :( kysymys ei ole siis kiintymyksestä.

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei kiinny lapseen samalla tavalla. Pääset paljon helpommalla etäisen suhteen takia. Olen jopa vähän kade..

Vierailija

Ihan normaalia. Mä olin kahden lapsen kanssa kotona viisi vuotta ja olen onnellinen joka aamu kun saan jättää lapset hoitoon, he viihtyvät siellä ja minä töissä :D Eikä todellakaan ole mikään etäinen suhde meillä! Naurettava ajatuskin! 

ylva

Jos lapsesi on kovin pitkiä päiviä päiväkodissa niin pitäisi omatunnon vähän kolkuttaa. Tietty määrä syyllisyyttä kuuluu hyvään vanhemmuuteen. Eikä ihmekään jos pitkiä päiviä tekevä taapero kiukuttelee väsymystään kotona.

Lapsen viihtyminen hoidossa on toki hyvä asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

... Rakastan lastani yli kaiken, mutta hänen on kyllä parempi olla päivät päiväkodissa kun minun kanssani, siitä ei mihinkää pääse...

Aika mielenkiintoinen lause. Mutta toisaalta, jos koet lapsesi kanssa olemisen noin raskaaksi, niin ehkä on kaikkien kannalta parempi, että hän käy päivähoidossa.

Vierailija

No minusta on ihanaa viettää aikaa kahden lapseni kanssa.

Viisivuotias esikoiseni on mahtavassa iässä; hänen kanssaan voi tehdä monenlaisia juttuja ja koskapa lapsi osaa jo puhua ja tehdä omia päätelmiä, viihdyn hänen kanssaan. Nytkin odotan, että päästään viikonloppuna leffaan katsomaan Hotelli Transylvania 2.

Nuorempi -pian 1,5-vuotias- lapsi taas on mahtavassa iässä. Kovasti oppii uutta koko ajan ja onhan se ihana, kun lapsi juoksee aina halaamaan. Matkii kaikkea ja kovasti odotellaan, että milloin alkaa tulla selvää puhetta. Tanssitaan, zumbataan ja nauretaan.

Mutta on minusta ihanaa jättää myös lapset hoitoon ja mikä parasta kumpikin jää sinne mielellään, joka toki helpottaa asiaa. Nuorempi aloitti hoidon kaksi kuukautta sitten ja olin valmistautunut kunnon huutoihin ja eroahdistukseen. Ei ole lapsi kertaakaan itkenyt hoitoon mennessä. Sosiaalinen ja sopivan jämäkkä tapaus.

Pidän työstäni ja sieltä saa kivasti rahaa, joka helpottaa elämää. Töiden ulkopuolella minulla ei juuri ikinä ole ns. "lapsivapaata aikaa", joten siinäkin mielessä töissäkäynti pitää mielen virkeänä ja sitä ihan eri lailla jaksaa kotielämääkin. Heti silti suoraan haen aina lapset hoidosta pois, kun työpäivä loppuu, vaikka siis mielellään sinne heidät jätänkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat