Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Huh, onneksi mulla ei ole lapsia"

Vierailija

Lapseton kaveri sanoi noin kun kerroin millaista meillä oli ollut viikonloppuna (= perus kaaosta). Varmaan maalailin aikamoisia kauhukuvia hänen näkökulmastaan mutta olenko kohtuuton kun minusta tuo oli silti vähän pahasti sanottu? Kaveri sanoi kyllä ettei tarkoittanut pahalla ja tsemppasi mutta tuo oli ensireaktio... Mitä itse ajattelisit tuollaisesta kommentista?

Kommentit (14)

Vierailija

Ihan normaalia. Kaikkia ei kiinnosta lapset, lasten kasvatus tai viikonlopun käyttäminen lasten sotkujen siivoamiseen. Kyllä sen saa ääneen sanoa. Välillä tuntuu, että kämpässä riittää puunattavaa, vaikka yksin asuu :D Ehkä kaverisi vain arvostaa rauhaa ja sitä, että voi tehdä mitä haluaa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Kaikkia ei kiinnosta lapset, lasten kasvatus tai viikonlopun käyttäminen lasten sotkujen siivoamiseen. Kyllä sen saa ääneen sanoa. Välillä tuntuu, että kämpässä riittää puunattavaa, vaikka yksin asuu :D Ehkä kaverisi vain arvostaa rauhaa ja sitä, että voi tehdä mitä haluaa...

Juu, ymmärrän kyllä ettei varmaan kiinnosta sellaista jolla ei lapsia ole, mutta miksi pitää kääntää heti juttu itseen? Enhän minä kaverilleni tuota tyrkyttänyt.

Vierailija

Mä joskus ohimennen sanoin kaverille, että mun nenä on kipeä ja turvonnut, koska lapsi vahingossa päsäytti siihen päällään. Kaveri vastasi että "no kannattiko tehdä niitä lapsia?!" :'D 

Vierailija

Siis ensin valitit kaverillesi millanen kaaos sun viikonloppu oli ja sitten loukkaannut kun hän oli samaa mieltä eikä halua itse kaaosta?

Vierailija

Ihme jeesustelua. On olemassa esim. sanonta "En haluaisi olla sun housuissasi", mikä ajatuksena  sopii tähän hyvin, eikä ole mitään tarkoitusta pahoittaa mieltä. Kaverisi vaan totesi asian omalta kannaltaan, eikä todellakaan tuosta voi mitenkään loukkaantua tai suutahtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ymmärrän kyllä ettei varmaan kiinnosta sellaista jolla ei lapsia ole, mutta miksi pitää kääntää heti juttu itseen? Enhän minä kaverilleni tuota tyrkyttänyt.

Juu ei varmaan pahalla tarkoittanut:) Itselläkin lipsahtanut samanlainen lause suusta useinkin, se vaan tulee niin spontaanisti silloin kun taas kerran tajuaa miten ihanaa oma lapseton elämä on.

Vierailija

Noh, kun se suunnittelee hautajaisiaan joihin ei tuu ketään (koska kukaan tuttu ei viittinyt käydä edes sairaalassa katsomassa) niin muistuta, et häl oli aina siistiä kotona;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noh, kun se suunnittelee hautajaisiaan joihin ei tuu ketään (koska kukaan tuttu ei viittinyt käydä edes sairaalassa katsomassa) niin muistuta, et häl oli aina siistiä kotona;)

Tässä on erinomainen syy tehdä lapsia!

Vierailija

Hymähtäisin vaan itsekseni ja hymyilisin. Onneksi mulla on lapsia. Sitä onnea ei kukaan lapseton koskaan tajua.

Vierailija

Ymmärrän täysin ap. Ei tuollaista vain sanota. Tämä nykyinen some-elämä on tehnyt sen, ettei aikuisilla ole edes peruskäytöstapoja. Kaikkialle voi toitottaa omaa mielipidettään kysymättä. Ystävyys on vastavuoroista, jossa toisen elämää ei todellakaan arvostella tai sanota, ettei koskaan voisi elää noin. Ei vaikka kyse olisi mistä.
Minua lapsettomana loukkaa kommentit siitä kuinka jään yksinäiseksi ja hukkaan elämäni lapsettomana.
hävettää olla juntti Suomalainen kun tällaisia ketjuja lukee..tarkoitan vastauksia. Olen matkustellut paljon ja asunut ulkomailla, enkä ole koskaan missään törmännyt näin noloihin aikuisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vooi kuule ei lastenhankinta automaattisesti tarkoita että ne sitten kävisivät sairaalassa sinua katsomassa tai tulisivat hautajaisiisi kun niiden aika koittaa... ;) lapset voivat myös kuolla ennen vanhempiaan tai välit voivat mennä poikki.

Vierailija

No en kyllä suuttuisi tuollaisesta, tosin kaikki tuttuni tietävät että vaikka minä olen lapsia tehnyt, ei se ole musta kauhean rasittavaa, pitää aika erikoista olla että jos minä valitan jostain lapsiin liittyvästä. Rasittavampaa kuin lapset on ollut esim. vanhan anopin sairastelu, kuolema ja hautajaisten ym. järjestely, mutta empä ole siitäkään suurempaa numeroa tehnyt, kaverit ovat vaan myötätuntoisena sanoneet että joo siinä on hommaa, useat ovat itse käyneet joskus saman läpi tai tietävät että se on edessä itselläkin väistämättä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat