Haluan tappaa itseni

epätoivoinen

Mä kuolen tähän ahdistukseen. Aika ajoin ajattelen että haluaisin tappaa itseni.

Sairastan pitkäaikaissairautta joka aiheuttaa minulle kipuja joka päivä. Olen tottunut kipuun, mutta en jaksaisi elää sen kanssa. Tuntuu että olisi helpompaa jos ei tarvisi elää ollenkaan. 

Olen nuori aikuinen joka ei ole saanut vieläkään opiskelupaikkaa. Tuntuu etten pääse koksaan opiskelemaan koska paperini ovat suhteellisen huonot. 

Olen sössinyt raha-asiani ihan huolella. Pelkään lähteä osa-aikatöihin sillä avomieheni voi nähdä tulevan postin perintäkirjeineen. Pari päivää sitten sain käräjäoikeudelta kirjeen jossa velkoja on nostanut kanteen. En tiedä miten pääsen tästä pois, nytkin olisi 1000e eestä laskuja maksettavana mutta rahaa ei ole. Hävettää niin paljon. Mulla ei ole edes rahaa viedä koiraa eläinlääkäriin rokotettavaksi, enkä kohta enää uskallakkaan koska pelkään että eläinlääkäri moralisoi ja ottaa koiran pois. Sama myös oman hammashuollon kanssa.

painin myös edelleen syömishäiriön kanssa, vaikka olenkin jo "parantunut".

Harkitsen vakavasti itsemurhaa. 

Kommentit (10)

Vierailija

Älä tapa ittees. Oletko hakenut apua mielenterveyspuolelta? Minkä ikäinen olet? Millaiset välit vanhempiin? Oletko siis toimeentulotuella? Kauan olet seurustellut poikaystäväsi kanssa?

Ahdistunut

Vierailija kirjoitti:

Älä tapa ittees. Oletko hakenut apua mielenterveyspuolelta? Minkä ikäinen olet? Millaiset välit vanhempiin? Oletko siis toimeentulotuella? Kauan olet seurustellut poikaystäväsi kanssa?

Käyn viikoittain psyk. polilla mutta vain kipujen takia. Hävettää niin paljon puhua tästä etten varmaan kehtaa avautua siellä. Hoitokontakti on aika uusi. Välit toiseen vanhempaan ok, mutta tulot ovat vain hiukan suuremmat kuin minulla, varhaiseläkkeellä kun on. Ollaan seurusteltu vuoden ajan. 

ahdistunut

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn viikoittain psyk. polilla mutta vain kipujen takia. Hävettää niin paljon puhua tästä etten varmaan kehtaa avautua siellä. Hoitokontakti on aika uusi. Välit toiseen vanhempaan ok, mutta tulot ovat vain hiukan suuremmat kuin minulla, varhaiseläkkeellä kun on. Ollaan seurusteltu vuoden ajan. 

Jaa joo elän työttömyystuella ja käyn osa-aikatöissä.

thereisnowayout

Minäkin olen miettinyt itsemurhaa. Enää ei huoleta pakolaisetkaan. Hyvällä tuurilla sais kunnon paukutukset ennenkuin joku auttais viemään hengen.

Vierailija

Nyt rehellisesti kerrot miehellesi ongelmistasi ja otat yhteyttä sinne ulosottoon ja kerrot tilanteen. Vaikka joku lyhennyssuunnitelma ja kerrot, että lisää on tulossa, ellei sitten joku läheinen auta sinua rahallisesti. 

Vierailija

Koska olet noin nuori, näen, että voit hyvinkin hakea apua ja tukea oloosi. Itse olen vähän samassa jamassa, mutta mulla on myös pari teiniä tässä vastuulla, joten vaikka toivon kuolemista, en halua sitä, en uskaltaisi tehdä mitään, vaikka koskaan ei tiedä, milloin se vipu kääntyy. Kämppä menossa alta, ulosottoonkin näemmä päädyin yms yms... Vielä yritän parantua, ja ehkä saan voimia, että saan asioita hoitoon, ehkä en.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska olet noin nuori, näen, että voit hyvinkin hakea apua ja tukea oloosi. Itse olen vähän samassa jamassa, mutta mulla on myös pari teiniä tässä vastuulla, joten vaikka toivon kuolemista, en halua sitä, en uskaltaisi tehdä mitään, vaikka koskaan ei tiedä, milloin se vipu kääntyy. Kämppä menossa alta, ulosottoonkin näemmä päädyin yms yms... Vielä yritän parantua, ja ehkä saan voimia, että saan asioita hoitoon, ehkä en.

Alottaja ja sinä heijastatte molemmat tunne-elämänne mm. raha-asioihin ja mikään ei tule muuttumaan ennen kuin selvitätte missä tapauksissa menetätte rahankäytön hallinnan. (Alottajalle, minkälaisen kokemuksen jälkeen syömiskäytöksesi muuttuu?)

Kunnat tarjoavat velkaneuvontaa  ja sinne ovat kaikenikäiset tervetulleita. Sillä, kuinka pahaksi rahatilanne on mennyt, ei ole mitään väliä. He ovat nähneet kaikki mahdolliset tilanteet ja haluavat auttaa. 

Uskon, että masentuneisuutenne sekä itsemurha-ajatuksenne helpottavat siinp vaiheessa, kun olette (raha)asianne ratkaisseet. Nämä syövät teiltä sen pienimmänkin itseluottamuksen ja -varmuuden, jonka turvin voisitte identiteettiänne rakentavasti kehittää.

Vierailija

Mäkin mietin itsemurhaa. Olen lisäksi mielenterveyspotilas eli pahimmassa mahdollisessa jamassa. Töissä olen nyt mutta joka päivä töihin meno jännittää ja joudun ottamaan propralia. Kaikki on ihan päin mäntyä elämässä. Jos ei olisi lapsia ja en olisi pelkuri niin olisin jo tehnyt itsemurhan. Tuntuu ettei elämällä ole tarjota muuta kuin kurjuutta minulle. 

Vierailija

Anna Jumalalle mahdollisuus. Pyydä Jeesusta elämääsi hän voi parantaa sut sekä mieleltäsi että ruumiiltasi. Rukoile! Kokeile vaikka et menetä mitään!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat