Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella hakemuksella saa töitä?

Vierailija

Vinkkejä, kiitos! Jotenkin tuntuu ettei semmoinen tylsä "olen ahkera, luotettava ja sosiaalinen" toimi :D Olen kyllä tällä hetkellä tosi surkeassa työssä ja pian kun koulu loppuu niin äkkiä uutta paikkaa hakemaan.. 

Kommentit (7)

Vierailija

No eihän tuollainen mihinkään riitäkkään. Täytyy olla konkreettisia esimerkkejä. Kaikki on noita asioita, harva pystyy konkreettisin esimerkein ilmentämään miten eri ominaisuudet näkyy työssä jne. Terveisin 8 työpaikkaa napannut alle 5v kokemuksella - 7 vakituisia. Nykyään olen yrittäjä ja tsekkaan kyllä hakemukset tarkasti.

Vierailija

Mielestäni ei kannata liikaa kysellä muilta millainen hakemus ja / tai CV kannattaa olla.

Tee vaikka muutama erilainen hakemus ja valitse niistä sellainen mikä omasta mielestäsi voisi toimia ja kuvastaa sinua. Näin takaat myös sen että ajan mittaa hakemuksien kirjoittaminen ei ole enää mikään ongelma kun sinulle on kehittynyt omaan päähäsi kaava hyviin hakemuksiin. Tämä kaikki olettaen että et ole täysin ääliö, tietenkin.

On myös turhaa kysyä noin että millaisella hakemuksella saa töitä, sillä ns. täydellinen hakemus ei sitä paikkaa sinulle silti takaa. Turhaa siihen hakemukseen on kohdistaa mitään älyttömiä paineita, kunhan se ei ole täysin typerä ja siitä tulee selville mitä olet vailla.

Vierailija

Tiedän että tämä kuulostaa tosi ennalta-arvattavalta ja tylsältä, mutta semmoinen missä oma kiinnostus ja motivaatio näkyy. Kun tein sarjatyönä hakemuksia en päässyt juuri koskaan haastatteluun. Sitten kun silmiin osui todellinen unelmapaikka tuli tunne että se oli vaan pakko saada. Käytin varmaan viikon ajan joka ilta useamman tunnin hakemuksen hiomiseen. Työ maksoi itsensä takaisin ja sain paikan. Tein perinpohjaisen selvityksen työnantajasta, mietin mitä tekevät ja mitä tarvitisivat ja sitten sitä mitä heille voisin tarjota. Jynssäsin lauserakenteita ja hakemuksen ulkoasua, tein ties kuinka monta luonnosta. Kysyin parilta esimiesasemassa olevalta kaverilta mielipidettä hakemuksesta. Pyysin suosituksia työkavereilta ja esimieheltä. Tee mieluummin pari hyvää hakemusta kuin monta keskinkertaista.

Vierailija

Kerro konkreettisia esimerkkejä, miksi yritys hyötyisi sinut palkatessaan. Siis että miksi juuri sinä pystyisit tekemään sen työn todella hyvin. Pidä hakemus ytimekkäänä, kukaan ei jaksa lukea jaarittelua. Tarkista oikeinkirjoitus mutta älä ole liian virallinen - hakemuksen pitää kuvastaa persoonaa, todella moni palkkaa mieluummin hyvän tyypin ja opettaa työ kuin palkkaa pätevän kusipään. 

Vierailija

Se riippuu niin paljon työnantajasta. Itse tein samantyylisiä hakemuksia eri paikkoihin ja toisiin en päässyt edes haastatteluun, mutta töissä tässä ollaan. Tämä, mikä tämän työn poiki, oli sellainen, jossa jo heti ekassa kappaleessa selvitin motivaationi ja osaamiseni niin että työnantajan mielenkiinto heräsi. Hakemus oli myös aika lyhyt. En oikein voi hakemusta laittaa, ettei tunnisteta, mutta se oli tämän tyyppinen:

Minulla on teillä avoinna olevaan hilavitkuttimen testaajan aputytön paikkaan juuri sopiva pohja. Olen koulutukseni hilavitkutinasentaja ja testausmaisteri Lisäksi olen ollut testajaan aputyttönä vilahitkutintehtaassa ja työharjoittelussa testauslaboratoriossa. 

Sitten tähän yleistä bliibalaabaa siitä, mitä muuta tehtävän hyödyllistä olen tehnyt ja mitä kursseja olen käynyt, sellaisia, jotka ovat tehtävän kannalta oleellisia, ei kannata jokaista erikseen luetella. Nimenomaan kerron tehtävistä,  sekä mitä hyötyä niistä hommaan on, muut asiat näkee CV:stä. 

Loppuun sitten nämä kliseet haastattelutoiveista. 

Vierailija

Palava into duuniin, juuri siihen mikä on auki. Ei pomon paikkaan, jos pomonpaikka ei ole auki. 

että tykkää tehdä töitä valittamatta ja oppia uutta. 

on kiva kaveri, sinnikäs 

asenne, asenne ja asenne

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu niin paljon työnantajasta. Itse tein samantyylisiä hakemuksia eri paikkoihin ja toisiin en päässyt edes haastatteluun, mutta töissä tässä ollaan. Tämä, mikä tämän työn poiki, oli sellainen, jossa jo heti ekassa kappaleessa selvitin motivaationi ja osaamiseni niin että työnantajan mielenkiinto heräsi. Hakemus oli myös aika lyhyt. En oikein voi hakemusta laittaa, ettei tunnisteta, mutta se oli tämän tyyppinen:

Minulla on teillä avoinna olevaan hilavitkuttimen testaajan aputytön paikkaan juuri sopiva pohja. Olen koulutukseni hilavitkutinasentaja ja testausmaisteri Lisäksi olen ollut testajaan aputyttönä vilahitkutintehtaassa ja työharjoittelussa testauslaboratoriossa. 

Sitten tähän yleistä bliibalaabaa siitä, mitä muuta tehtävän hyödyllistä olen tehnyt ja mitä kursseja olen käynyt, sellaisia, jotka ovat tehtävän kannalta oleellisia, ei kannata jokaista erikseen luetella. Nimenomaan kerron tehtävistä,  sekä mitä hyötyä niistä hommaan on, muut asiat näkee CV:stä. 

Loppuun sitten nämä kliseet haastattelutoiveista. 

miksi tahdot juuri tähän hilavitkutinhommaan? Mikä sua siinä innostaa? Pyydä sitä mitä tahdot. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat