Jos haluat laihduttaa

Vierailija

Mihin kiinnität ensiksi huomiosi?

1kaloreihin

2rasvaan

3vaakaan

4mittanauhaan

5 ruokaan

Kommentit (11)

Vierailija

Ruokaan ja mittanauhaan. Projekti on nyt syksyllä alkanut, ja ihan ilman toimivaa vaakaa (vanha on rikki enkä ole saanut aikaiseksi ostaa uutta) ja kaloreiden laskemista on kiloja lähtenyt (huomaa kun vaatteet istuu jo paremmin). Olen pienentänyt annoksiani, ja lisännyt kasvisruokia ja salaatin määrää. Lisäksi olen tosiaan vaatteiden istuvuudella (eli melkein mittanauhalla) tsekkaillut, että onko suunta oikea, ja toimii kyllä. Liikuntaa onneksi tuli työmatkoista jo ennestään, niin sitä en ole erikseen lisännyt ainakaan vielä.

Vierailija

Ruokaan, peilikuvaan ja vaatteiden istuvuuteen. Kiva tunne, kun farkut eivät enää kiristä entiseen malliin :) Yritän myös elää vähän aktiivisempaa elämää, eli liikun pyörällä bussin sijasta ja käyn ihan tarkoituksella lenkillä, ryhmäliikunnassa tms. muutaman kerran viikossa.

Vierailija

Ruokaan ja vaakaan. Kehonkuvani on aika huono, lihoin 30kg ilman, että oikeastaan näin tai muuten tajusin sitä. Vaa'alta kaikki siis lähti, ja sieltä nään myös edistyksen. Toki kroppa ajan kanssa myös tuntuu erilaiselta, kunto kasvaa yms. mutta vertailukohta unohtuu äkkiä. Ruualla minä lihoinkin, keittiöstä myös alkoi elämäntaparemontti. Kiinnitän eniten huomiota monipuoliseen ja suositusten mukaiseen ruokavalioon sekä annoskokoihin. Sillä tavalla toki myös kaloreihin, että energiansaanti täytyy pysyä tarpeeksi alhaalla, ei laihtumista muuten tapahdu.

Vierailija

Vaaka kai siihen yleensä ensinnä herättää. Mulla laihtuminen on toistaiseksi toiminut aina yhdellä simppelillä konstilla: muistuttaa itselleen että pieni nälkä on hyvästä. Elikkä syön vasta kun nälkä on todella kova, max 3 kertaa päivässä (yleensä lounas, välipala kotiin tullessa ja iltapala). Tähän tottuu ihan muutamassa päivässä, sen jälkeen paino putoilee hissukseen eikä paljon tarvitse välittää mitä ja minkä verran niinä jäljelle jääneinä ruokahetkinä syö.

Vierailija

Kaloreihin. Niiden avulla pääsin käsiksi ajatukseen ruuasta ensisijaisesti polttoaineena ja sain myös tarkahkon numeron sille, kuinka paljon voi syödä. Kalorien rajoissa oli sitten helpompi pikku hiljaa tehdä niitä terveellisempiä valintojakin, kun ei jumittunut sellaiseen mustavalkoiseen ajatteluun, että on pahoja ja hyviä ruokia.

Vierailija

Liikuntaan ja vaakaan. Sitä myöten tulee tehtyä huomaamatta myös terveellisempiä ruokavalintoja. Juoksun ruokahalua yllättäin tainnuttavia vaikutuksia on ihan tutkittukin, ja mulla ainakin hikilenkin päälle tekee mieli ravinteikasta ruokaa, jos on löhöillyt paljon niin burgeri maistuu.. ei kieltäymyksiä silti, syön sen burgerin jos oikeesti himottaa, mut yleensä harkitsen pienen hetken ensin.

Vierailija

Kaloreista lähdin liikkeelle, siinä hötäkässä ruoka parani paljon heti (päivän kaloreihin mahtuu enemmän terveellistä kuin epäterveellistä ruokaa). Vaaka kertoi muutoksesta, ilman sitä olisin varmasti luovuttanut jossain vaiheessa, kun itse ei muutosta peilistä nähnyt pitkään aikaan. Nyt noin -15kg.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat