Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Naarmutin autoa parkkipaikalla.

Vierailija

Eli siis, äskeisellä automatkallani tapahtui ensisekunneilla pieni kolahdus viereen parkkeeratun auton kanssa. Viereinenkin autoilija oli juuri lähdössä, ja pyytelin välittömästi kuskilta anteeksipyynnöt ja annoin puhelinnumeroni korvauksia varten. Omaan autoon ei tullut nopean vilkaisun mukaan jälkiä, mutta toiseen autoon jäi suunnilleen kuvan tyyliset maalinaarmut.

http://hs13.snstatic.fi/webkuva/taysi/700/1305878619308?ts=1047

Millaisia korvauksia tästä suunnilleen tulee mulle, tai minkä hintaisia nuo tommoiset naarmutukset ovat? Oon ihan hiton vihainen itelleni ja tympäännyttää perkeleesti. :( 

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitäisi saada korvauksia, jos naarmit toisen autoa?

Ei mulla tietenkään mitään! Mietin tässä siis vain, että mitä mun pitää maksaa toisen auton omistajalle. :)

AP

Vierailija

Karkeasti voisi sanoa että se on noin 500€ per osa kun niitä aletaan malailla ja korjailla. Jos naarmuja on vain lokasuojassa, niin se on 500€, jos lokasuojassa ja ovessa niin 1000€ jne.

Aika raju osuma on ollut, jos tuli noin pahat jäljeet, tuolaiset tulee kun ajaa vaikka betonitolppaan parkkihallissa.

Itse humasin kerran uuden autoni kyljeessä pitkät mustat naarmut, mutta tarkemmin tutkittaessa, ne lähtikin kankaalla pyyhkimäällä pois, joku oli ilmeisesti ajanut pelinsä autoni kylkeä vasten, mutta maalissa tai pellissä ei ollut lopulta mitään vauriota. Ei ollu kyllä myöskään jättänyt yhteistietojaan, enkä alkanut selvitellä, kun selvisin säikähdyksellä.

Vierailija

Toimintatonnista koskaan kuullut?! Kyllä se vähintään on se tuhat euroa kun jotain lähdetään tekemään.

Vierailija

Miksi suomalaiset tunkee ja änkee väkisin autonsa kahden auton väliin parkkipaikalla vaikka viiden metrin päässä olisi rivissä 10 tyhjää paikkaa? Eihän nyt missään helvetin ruuhkaisessa Aasiassa sentään olla vaan täällä on lääniä niin että kaikki mahtuu!

Onneksi meidän uudessa autossa on valvontakamera joka suuntaan, se kuvaa auton ja ympäristön eli jos joku sattuisi naarmuttamaan ja karkaa paikalta niin saa autonsa, rekkarikilpensä ja naamansa videonauhalle joka toimitetaan sitten poliisille. Busted!

Vierailija

Sinun autosi pakollisesta liikennevakuutuksestahan tuo korvataan, eli ei sinun itsesi tarvitse maksaa mitään. Tosin sitten vakutuuksesi bonukset putoavat, eli vakuutusmaksusi nousevat. Sinun pitää tehdä aiheuttamastasi vahingosta vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi. Tarvitset siihen myös vastapuolen tiedot.

Korjauskustannukset tuollaisesta lokasuojan oikaisusta ja maalauksesta lienevät siinä 1500 euron nurkilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset tunkee ja änkee väkisin autonsa kahden auton väliin parkkipaikalla vaikka viiden metrin päässä olisi rivissä 10 tyhjää paikkaa? Eihän nyt missään helvetin ruuhkaisessa Aasiassa sentään olla vaan täällä on lääniä niin että kaikki mahtuu!

Onneksi meidän uudessa autossa on valvontakamera joka suuntaan, se kuvaa auton ja ympäristön eli jos joku sattuisi naarmuttamaan ja karkaa paikalta niin saa autonsa, rekkarikilpensä ja naamansa videonauhalle joka toimitetaan sitten poliisille. Busted!

Ei siinä mitään väkisin änkeämistä ole, kun osaa ajaa ja parkkeerata. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisitko jättänyt yhteystietoja, jos toinen ei olisi ollut paikalla? Onneksi oli.

Olisin. En kestäisi omantunnontuskia.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään väkisin änkeämistä ole, kun osaa ajaa ja parkkeerata. Niin yksinkertaista se on.

suomalaiset parkkeeraa kateuksissaan ja v-ttuuksiltaan niin että vieressä olevaan autoon hädin tuskin pääsee kun ovia ei saa kunnolla auki, olen alkanut tekemään niin että jos joku parkkeerannut liian lähelle minun autoa kun olen ollut ostoksilla niin menen marketin tai ostarin infopisteeseen ja käsken heitä kuuluttaa sen auton rekkarinumeroa niin idioottiparkkeeraajat joutuvat keskeyttää kaikki ostoksensa ja lähteä parkkihalliin tekemään minulle tilaa, joten repikää siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinun autosi pakollisesta liikennevakuutuksestahan tuo korvataan, eli ei sinun itsesi tarvitse maksaa mitään. Tosin sitten vakutuuksesi bonukset putoavat, eli vakuutusmaksusi nousevat. Sinun pitää tehdä aiheuttamastasi vahingosta vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi. Tarvitset siihen myös vastapuolen tiedot.

Korjauskustannukset tuollaisesta lokasuojan oikaisusta ja maalauksesta lienevät siinä 1500 euron nurkilla.

1500euroa! Tuollasesta parista maalinaarmusta! Onpa hölmöä, pyhä peltilehmä. Onneksi ei ole autoa, niin ei tarvitse tuollaisia typeryyksiä miettiä. Esim. Italiassa on kaikki autot paljon pahemmilla naarmuilla ja lommoilla eikä niitä kukaan korjaile. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat