Muka ystävä

Väsynyt

Hei miten minun tulisi toimia,ystäväni on lainaillut minulta rahaa jo monta vuotta, hän on minulle 2000€ velkaa,eikä takaisin maksusta ole merkkiäkää.Olen hänen kahden lapsen hoitaja aika usein,näitä lapsia kyllä rakasta yli kaiken ja he minua.Tuntuu että ystävääni käyttää lapsia,vähän niin kuin kiristys asiana tai miten sen nyt sanoisin,hän tietää että minun on vaikea lopettaa ystävyys en saisi tavata lapsia sen jälkeen,mikä olisi minulle kamala asia.Velkojakaan en voisi sitten edes toivoa saavani takaisin.Miten minun tulisi toimia.Keskustelu ei hänen kanssaan käy hän suuttuu heti ja on ihankuin puhuisin jotakin perätöntä ja sitten hän muistaa kaikki pienetkin asiat joita on joskus minulle tehnyt esim.viiden minuutin haravointi pihallani,tämä on käsittämätöntä

Kommentit (5)

Velkaneuvontaan?

Hyväksikäytöltähän tuo kuulostaa, vaikka se ei ehkä aluksi "ystäväsi" tarkoitus ollutkaan.

Onko sinulla käsitystä hänen velanmaksukyvystään? Jos sitä ei juuri ole, tai tämä henkilö itsekin tietää elävänsä jatkuvasti sillä tavalla yli varojensa, että omiin mielitekoihin kyllä löytyy rahaa, mutta ei harmaan arjen kustantamiseen, niin tokihan hän hermostuu velanperintäyrityksiisi. Jos näin on, nosta "kissa pöydälle" eli ehdota velkaneuvojalle menoa, vaikka yhdessä, jos tarvis.

Jos sen sijaan tiedät, että maksukykyä on, laadi hänelle maksusuunnitelma velan lyhentämiseksi ja vaadi vielä, että hän laittaa lyhennykset automaattisesti menemään tililtään.

Mitä teetkin, sano, ettet halua kuunnella (huonoja) selityksiä, vaan tämä hoidetaan asiallisesti, niin teillä kummallekin jää hyvä olo.

hakaltu

Hei taas

Kyllä hänellä olisi varaa lyhentää velkojaan vaikka pari kymppiä kuussa ,mutta halua ei ilmeisesti ole,pyytää vain aina utta velkaa,en ole asiasta moneen kertaan edes puhunut, kun yhteyden pito aina lakkaa pitkäksi aikaa,en tietysti tapaa noita lapsiakaan silloin useaan viikkoon.Olen tosi kyllästynyt tähän,en millää haluaisi erota noista lapsista olen kuin mummo tai täti heille ja lapset todellakin haluavat tulla luokseni,olen miettinyt minkälainen äiti voi olla jos aikuisten asioiden vuoksi voi tehdä lapsile,että eivät näkisi minua ollenkaan eiväthä lapset ymmärrä mistä on kyse

Vierailija

Kumpi olikaan tyhmempi toistaan...käyttäytyjä vai käytöksen mahdollistaja?! Rahaa kannattaa lainata tasan sen verran millä on valmis pyyhkimään perseensä.

Sinä elät liikaa noiden lasten kautta. Ota lasten takia etäisyyttä, et voi omia kenenkään lapsia itsellesi. He eivät ole lemmikkieläimiä!

Vierailija

Juu perseeni pyyhinkin noihin rahoihin,enkä ole.enään lainannut,mitä tulee lapsien omimiseen,tiedän että noilla ihanilla lapsosilla ei ole montaakaan läheistä aikuista,en haluaisikaan heitä omia, minulla on sen verran ikääkin että en jaksaisi heitä kovi usein hoidella.Mutta näinä päivinä aina.puhutaan että kaikilla lapsilla ei ole esim.mummoja ja ukkeja eli välittäviä aikuisia ei ole koskaan liikaa.Tiedän että nuo lapset ovat minua aina silloin kaivanneet, kun he ovat olleet usean viikon poissa eiväkä ole kyläilleet luonani

Varsinkin nyt ovat hiukan hakoteillä kun äiti ja isi erosivat ja toinen lapsi jäi äidille ja toinen isälle kaipaavat siis jo toisiaankin että näin

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat