Kakku 7kk vauvalle!

Vierailija

Pojalla on nimpparit sunnuntaina, ja haluaisin tehdä kakun jota kaikki voi syödä. Eli siis sokeriton, maidoton yms. Pohjaksi teen varmaan niitä banaani-kaurahiutalekeksejä, päälle hedelmäsosetta (liivatetta sekaan, pitää vielä tarkistaa saako sitä vauvalle antaa) ja päälle jonkinlaista kermavaahtoa. Olisiko kaura- tai soijakermoista kokemusta, miltä maistuu näin aikuiseen suuhun? Makeuttaa ajattelin mangososeella tai vastaavalla.

Parempia ideoita otetaan myös vastaan 😊

Kommentit (11)

Vierailija

En keksi mitään syytä miksi liivatetta ei saisi vauvalle antaa mutta kasvissyöjä ei kakkua ainakaan sitten pystyisi syömään. Hedelmäsoseissa ja kekseissä muuten on todella paljon sokeria.

Vierailija

Ei meillä muita rajoitteita ole kun tuo vauva. Kekseillä tarkoitin siis itse tehtyjä, joihin tulee banaania, kaurahiutaleita ja öljyä. 

Soseet teen itse, joo onhan niissä hedelmäsokeria mutta pienempi paha kuin lisätty sokeri.

ap

Vierailija

Miksi, oi miksi haluatte vauvan syövän kakkua? Ei se sitä osaa vaatia. Tee tavallinen kakku ja anna vauvalle pilttiä purkista.

Vierailija

Ohhoh, nimipäiväkakku 7 kk vauvalle? Ehkä voisitte vanhemmat ihan vaan itse nauttia lasit konjakkia ja tarjota lapselle itse tehtyä sosetta.

Vierailija

Luin tän otsikon vähän väärin... luulin et 7kk ikäinen vauva oli tehnyt rikoksen ja saanut kakkua (linnatuomion). :D

Vierailija

Tee vauvalle hedelmäsorbetti (=sose hetkeksi pakkaseen), ja syökää te aikuiset jäätelöä. Vauva ei tajua eroa.

Vierailija

Itse aijon kokeilla tätä löytämääni reseptiä jossain vaiheessa.

http://www.fitmamarealfood.com/babys-first-smash-cake-healthy-no-sugar-b...

Sokeriton kakkupohja vauvalle:

4-5 Kypsää Banaania
1 1/4 dl omenasosetta
3 rkl ruokaöljyä
(3 tl vaniljamaustetta)
1 tl ruokasoodaa
1 3/4 dl vehnäjauhoja
1 3/4 dl kaurajauhoja (tai hiultaleita blenderillä murskattuna)
 1 tl kanelia

Muussaa banaani.
Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää banaanit, omenasose, öljy (ja vanilja).
Sekoita vain sen verran että aineet ovat sekaisin. Voitele vuoka/muffinivuoat ja kaada taikina vuokaan.

Paista 175C-200C  n.15-20 minuuttia.

Vierailija

Mikä teitä mammoja vaivaa? Kai sitä saa arkeen tehdä juhlaa, jos haluaa.

Ap, älä välitä kateellisista mammoista :) Toivottavasti löytyy hyvä resepti!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat