Mies uhkailee luottotietojen menetyksellä

Vierailija

Olen joutunut umpikujaan mieheni kanssa. Hän on hankala ihminen, luultavasti persoonallisuushäiriöinen. Hän on ollut minua kohtaan väkivaltainen, mutta kiistää kaiken ja väittää minua väkivaltaiseksi. Olen menettänyt kykyni opiskella. Opintoni ovat aivan loppusuoralla, mutta jouduin masennuksen takia sairaslomalle, jota on kestänyt lähes vuoden. Voinkohan päästä seuraavaksi kuntoutustuelle, vai onko se vaikeaa?

Jouduin tähän suhteeseen alun perin siksi, että olin jäämässä asunnottomaksi opiskelija-asunnostani ja mies "pelasti" minut. Vuokra-asuntoa oli mahdoton saada, koska olin juuri jäänyt työttömäksi. Pk-seudulla on pula kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista.  

Mies käyttää taloudellista valtaa minua kohtaan. Hän toisaalta auttaa välttämättömien kulujen maksussa, mutta samaan aikaan syyllistää minua siitä. Hän on itse todella menestynyt urallaan ja suuripalkkaisessa työssä. Olen todella voimaton enkä enää jaksa. Kun olen yrittänyt ottaa eron puheeksi, mies romahtaa täysin ja syyttää minua hänen satuttamisestaan. Itkee kuin pikku lapsi, tipahtaa tuolilta maahan makaamaan jne. 

Viimeisimmäksi keinoksi hän on ottanut uhkailun luottotietojeni menettämisestä. Se olisi täydellinen katastrofi. Enhän luottotiedottomana voisi saada vuokra-asuntoa edes kaupungilta. Olen liiketalouden alalla, joten talouden ja hallinnon töihin olisi myös entistä vaikeampi päästä. 

Miten selviän tästä umpikujasta? Minulla ei ole turvaverkostoa, ei ketää sukulaista, joka auttaisi tai välittäisi :( 

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuinka luottotiedoton voi saada asunnon, kun se on melkein mahdotonta, vaikka olisi luottotiedotkin? Ap

Esim. maksamalla normaalia suuremman vuokravakuuden. 

Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten mies voisi puolestasi menettä SINUN luottotietosi? 

Vierailija

Ihan hyvin. Mä maksan exän maksamatta jääneitä vuokria, velkoja ym. Tilasi myös tiedoillani vaikka mitä. Laitat heti luottokiellon ja lähdet suhteesta hop. Ei voi kenestäkään olla tuolla tavalla riippuvainen tässä elämässä!

Vierailija

Mikset vastaa kysymykseen, että miten mies voisi viedä sinun luottotietosi? Lähde suhteesta, saat kyllä ihan varmaan jonkun luukun jostakin, missä asua opiskeluajan.

Vierailija

Miten luottotiedot on miehesi vallassa?

Jos sinulla on maksuja, joita et voi maksaa ilman miehesi taloudellista tukea, niin eihän se ole mikään uhkaus vaan fakta, että luottotiedot menee jos on laskuja muttei rahaa maksaa niitä.

Hankkiudu ensin eroon kaikista menoista, sitten hankkiudut eroon ukosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Mä maksan exän maksamatta jääneitä vuokria, velkoja ym. Tilasi myös tiedoillani vaikka mitä. Laitat heti luottokiellon ja lähdet suhteesta hop. Ei voi kenestäkään olla tuolla tavalla riippuvainen tässä elämässä!

Omaa saamattomuutta. Täytyy reagoida heti, jos huomaa nimissään tehdyn velkaa, jolloin niitä ei tarvi maksaa, vaan niitä peritään kyseisen rikoksen tehneeltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, mutta koskaan ei saisi luovuttaa omia pankkitunnuksia, luottokorttien ym. tietoja, henkilötunnustaan ym. kenellekään!! Ei edes sille luotettavan tuntuiselle puolisolle!!

Oliko teillä yhteinen vuokrakämppä? Jos vuokrat jäivät maksamatta ovat ne siinä tapauksessa ihan yhtä lailla myös sinunkin velkoja. Sinun olisi pitänyt maksaa se vuokra, vaikka ex ei osallistunutkaan. Jos ei onnistunut olisi pitänyt välittömästi ottaa vuokranantajaan yhteyttä, jotta maksuaikataulusta saadaan sovittua. 

Vierailija

Niin tiedätkö ap, että voit laittaa omatieto.fi sivuilta vapaaehtoisen luottokiellon itsellesi. Silloin mies ei voi myöskään tilata nimiisi mitään tms.

Jos et tällä hetkellä opiskele, niin mikset lähde kauaksikin. Miksi asua koko pk-seudulla, jos tilanne on toi. Voit palata, kun saat itsesi kuntoon, mutta sun pitää ensin päästä tuosta kusipäämiehestä eroon.

Vierailija

Aivan, se on helppo todistaa kun tilasi sinne entiseen yhteiseen kämppään... Ja mähän sanoin että maksan tyhmyydestäni. Mies on jo ulosotossa niin siltä en ikinä mitään saa. En oo vinkunut, teen töitä ja maksan pois, saamaton en todellakaan ole:D joskus se voi kolahtaa elämässä ikävä tilanne sullekin;) mut silloin ei kannata vinkua, vaan paiskia montaa duunia ja maksaa.

Vierailija

Muuta soluun. Ja suosittelen vaihtamaan tunnusluvut ja muut. Jos miehes käyttää niitä väärin ja olet tiedot antanu, niin sulle ei korvata mitään. Jos miehesi taas varkain saa tietoonsa sun tunnarit, niin voit viedä oikeuteen. Varaa myös aika ammattilaiselle, jotta pääset puhumaan. Tai vaikka koulusi kuraattorille tai ihan kenelle vaan. Olet sellaisessa tilanteessa, ettet taida yksin selvitä hommasta. Hae rohkeasti apua, ammattilaiset on varmasti nähneet pahempiakin tapauksia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat