25+ vuotiaan naisen tyyli

Vierailija

Minkä merkkiset vaatteet, kengät, korut, kellot, käsilaukut ym asusteet sopii yli 25-vuotiaalle?

Kommentit (11)

Vierailija

Merkeillä ei ainakaan itselläni ole mitään väliä. Tuossa iässä useimmilla se oma tyyli alkaa viimeistään löytöä ja sellainen massateinityyli alkaa hiljalleen väistyä. Vaatetus muuttuu kenties hieman neutraalimmaksi ja käytännöllisemmäksi ja määrän sijaan laetaan arvostaa laatua.

Vierailija

Mul on ruutupaita, rikkinäiset farkut ja tennarit. Erona teineihin et kenkien hinta esim yli 200. Ton ikäsil on yleensä polkkatukka, kaks raitaa, vero modan farkut, henkan neule ja villakangastakki ja jalalle mukavat kengät.

Vierailija

Jos taloutesi sallii, niin tekonahkaisten kenkien ja laukkujen tilalle aitoja, hieman harvempia ja tyylikkäämpiä. Muutenkin laadukkaampaa ja hivenen klassisempaa. Mutta liian isoin askelin ei kannata harppoa kohti nahkakäsineiden, trenssitakkien ja banaaninutturoiden maailmaa, jos oma olemus on kovin nuoren oloinen. Ei jotain guessin hörhelölaukkua tai jotain fiorellafarkkuja (hitsi, en edes tunne nuorten merkkejä), vaikea heitellä mitään merkkejä, riippuu siitä, mikä sinulle sopii. Blogeista löytyy juuri tuon ikäluokan naisia, sieltä voi hakea ideoita. Tai sitten voit laittaa kuvan ja me voidaan täällä ideoida. :)

Vierailija

Ihan kuule sellaiset vaatteet mistä sinä ihan itse tykkäät! :D Mikä tämä nykyajan oletus ja suorastaan odotus muilta ihmisiltä on, että "pakko näyttää aikuiselta ja hienolta kun oonhan mä tän ikänen kuitenkin"? Pukeutuminen ei katso ikää. Hienosti tälläytyminen, merkkivaatteilla koreilu, ja HILLITTY tyyli (hyi että mikä kuvottava ilmaisu) eivät todellakaan kerro muille, että "Katsokaas kun tämän kuoren alla sitä on hieno ja kunnollinen ihminen!" Vaan kertoo sen, että tykkää hienostella ja haluaa kerätä sillä huomiota muilta, ja ettei luota itseensä omana itsenään ilman meikkiä, mukavassa hupparissa ja tennareissa ja hiukset laittamatta. Jos tuntee, ettei pysty olemaan osa muuta maailmaa pelkkänä omana itsenään vaan ulkokuori vaatii hirveän ehostautumisen jotta saisi hyväksyntää muiden silmissä, niin asiat on aika huonolla tolalla.

Minä kapinoin kaikkea nykyajan turhaa hienostelua vastaan. Olen 26-vuotias nainen enkä TODELLAKAAN pukeudu kuten nykyään on tapana odottaa muilta. En käytä korkokenkiä, en meikkiä, en laita hiuksia, pukeudun paljon mustaan, olen aina kuin gootin, menninkäisen ja noita-akan risteytys. En viitsi noudattaa mitään typeriä kirjoittamattomia sääntöjä siitä, miltä kuuluu näyttää työhaastattelussa, sukujuhlissa, oman mummon edessä, kaupungilla..jne. Vaan aina painelen pää pystyssä menemään, tatuoinnit vilkkuen, tahalleen revityissä vaatteissa, peruukki ehkä vähän takussa, eri pari kengissä, pentagrammeihin ja väärinpäin oleviin risteihin koristautuneena, ja ilman meikkiä! OMG. Minä oikein nautin suunnattomasti kun saan aiheutettua kavahtavia ilmeitä ja paheksuntaa ihmisissä, ja järkytettyä mummoja ja peloteltua pikkulapsia. Ja mikä huvittavinta - kaikkialla minua luullaan aina 17-18 -vuotiaaksi! :D Ja syy on mikäs muukaan kuin ulkonäkö, ja se että ihmiset ovat liikaa syövyttäneet silmiään siihen ulkokuorella koreiluun ja kun tälläydytään kilpaa ja perustetaan oman ulkonäön ympärille blogeja jotta saadaan näytettyä tutuille ja tuntemattomille omaa "hillitty ja siveä täti"-lookia vaikka itse ollaan tuskin vielä edes aikuisiässä. Ei vaan millään osata enää kuvitella, että tämmöisten kakskutosten pitäisi olla vielä aika nuoren näköistä porukkaa muutenkin. Mutta ei.. Kun nykymaailmassa on niin kiire sulautua ja ajautua kaikkeen ja kuvitellaan, että kakskymppisellä on hirveä kiire aikuisten elämään ja se on sitten niin hirveän vakavaa ja kaiken pitää olla niin hillittyä ja hallittua. Lakatkaa miettimästä saatteko hyväksynnän muiden silmissä ja etsikää oma tyylinne itsenne sisältä, älkääkä kyselkö muilta että "voiks mä nyt olla enää tän näkönen kun mä oon kuitenkin jo tän ikänen?!" Varmaan viiskymppisenä jo istahdatte arkkuun hautausvaattet päällä, koska "Oonhan mä jo kuitenkin tän ikänen."

N26

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä 25+ nainen pukeutuu mekkoihin, korsetteihin, mustaan pitsiin ja nahkaan.

Kuten myös tämä 25+ (oikeastaan 30+) nainen. 

terv. gootti

Vierailija

Ihmettelen sitä kun kaikki jollain tavalla aikansa eläneet, keski-ikäistyyliset vaatteet ja asusteet (laukut, huivit, kengät) on niin suosittuja pari-kolmekymppisillä! Tapettilogoa, tikkikuoseja, tätitrenssejä, mummoturkiksia. Ihan kuin yrittäisivät johonkin viiskymppisten tanssibaariin jossa 35 ikäraja. Nuorena onsentään vielä varaa leikitellä muodilla, ja moni perustelee noita kalliita merkkijuttuja klassikoiksi mutta uskotteko oikeasti että nämä aikuispissistyyliset minitantat aikoo pukeutua samoihin "klassikoihinsa" 25-vuotiaasta 65-vuotiaaksi saakka??? :D Ei todellakaan!

Vierailija

No kyllä pukeutuminen vaikuttaa miten suhun suhtaudutaan työelämässä. Jos yritän saavuttaa esimies aseman hupparissa ja tennareissa niin ei taatusti onnistu (täällä ainakaan). Vapaa-ajalla toki ei ole mitään väliä.

Konkreettisia vinkkejä kaipailisin :) en halua olla täti enkä teini...

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä kun kaikki jollain tavalla aikansa eläneet, keski-ikäistyyliset vaatteet ja asusteet (laukut, huivit, kengät) on niin suosittuja pari-kolmekymppisillä! Tapettilogoa, tikkikuoseja, tätitrenssejä, mummoturkiksia. Ihan kuin yrittäisivät johonkin viiskymppisten tanssibaariin jossa 35 ikäraja. Nuorena onsentään vielä varaa leikitellä muodilla, ja moni perustelee noita kalliita merkkijuttuja klassikoiksi mutta uskotteko oikeasti että nämä aikuispissistyyliset minitantat aikoo pukeutua samoihin "klassikoihinsa" 25-vuotiaasta 65-vuotiaaksi saakka??? :D Ei todellakaan!

Ne nyt vaan sattuu olemaan tällä hetkellä muodissa. Tikkitakkeja, villakangastakkeja, nahkanilkkureita ja merkkilaukkuja näkyy joka toisen päällä, mutta puolen päästä tilanne voi olla ihan eri. Esimerkiksi tänä vuonna muodissa ollut sporttivillitys näkyi myös hyvin katukuvassa, kun hiihdeltiin trikoissa ympäri kyliä ja juoksukengät yhdistettiin mekon kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat