Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pullukat nuoret naiset syövät kauheita määriä!

Vierailija
12.10.2015 |

Voi nuoret naiset, älkää syökö itseänne ylipainoisiksi!

Kävin tyttäreni kanssa Raxissa, enkä voinut olla kiinnittämättä huomiota kolmeen nuoreen naiseen, jotka olivat myös syömässä. He olivat mielestäni erityisen kauniskasvoisia, tummat silmät kaikilla, saattoivat olla sisaruksia. Mutta ylipainoisia, siis lihavia. Hupparit kiristivät ja vatsat pullotti. 

En kytännyt, mutta näin ne ruokamäärät. Salaattipöydästä ei lautasilla ei ollut mitään. Vain nakkeja, lihapullaa, pitsaa. Yksi tytöistä haki jäätelöä useita kertoja. 

Minua suretti ja säälitti. Olen itse ollut vuosien varrella ylipainoinenkin, en paljoa, mutta kuitenkin. Syömällä ne kilot tulevat. Sellaiset määrät mitä nuo tytöt vetelivät, eivät olleet normaaleja. Edes raavas mies ei voisi syödä sellaisia annoksia. 

Ylipaino on niin suuri kansanterveydellinen ongelma! Ja myös elämänlaatuun lihavuus vaikuttaa vääjäämättä. 

Tytöt ja nuoret naiset! Älkää lihottako itseänne noutopöytien ääressä! Raxissakin on niin paljon vitamiinipitoisia salaatteja, raejuustoa, keittoa, kevyttäkin syötävää. 

Rakastakaa itseänne, älkää syökö itseänne möykyiksi! 

Tiedän, että nämä lihavuusaloitukset ovat kuluneita. Mutta ehkä näiden "läskialoitusten" määrä osoittaakin, että lihavuus on todellinen ongelma!

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pyörii eräs mies mielessä kaiken päivää. Taidan olla pahemman kerran ihastunut. Taitaa olla molemmin puolista. On vain harmi kun olemme molemmat varattuja. Ja sen verran ikää mittarissa että täytyy vissiin yrittää unohtaa..

Tähän "tautiin" ei nyt Raxin eväät taida auttaa.

Vierailija
102/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinatuokio.

Olen nyt 19-vuotias tyttö, joka ei ole päivääkään elämästään ollut normaalipianoinen. Synnyin pahasti etuajassa, eli keskosena, joka varmaan onkin yksi iso tekijä. Toinen tekijä on geeniperintöni: kaikilla naisilla isäni puolelta on hervoton perse ja suht kookkaat rinnat, siis ihan kaikilla. Satuin varmaankin vain syntymään surullisten tähtien alla, kun kaikki mahdolliset asia tuli riesaksi.

Sitten itse asiaan: en syö juuri koskaan aamupalaa, ja lounaalla satsaan salaattiin ihan hirveästi. Tykkään perussalaatista, viinirypäleistä ja kurkusta, ja saatan ehkä jopa suurkuluttaakin niitä. Sen takia, jos menen kavereiden kanssa Amarilloon tai Heseen tai Subiin, otan sitä mitä tekee mieli. Buffeteissa vedän sitten salaattia sen kaksi lautasellista ennen kuin siirryn pizzaan yms. Olen harrastanut elämäni aikana monta vuotta uintia, pyöräilyä ja jousiammuntaa, ja niitä kiloja oli jo silloin liikaa. Diabetestä ei ole lääkäreiden harmiksi tullut vieläkään.

Ongelmani on se, että olen lihava. Tiedostan sen, vaikka siitä ei huomautettaisikaan, ja tiedostan myös sen, että olen lihonut nyt lukion loputtua. Se ei kuitenkaan tee minusta yhtään huonompaa ihmistä kuin te, jotka vedätte niitä proteiinirahkoja ja käytte hotjoogassa. Mun, tai muidenkaan ihmisten syöminen ei kuulu teille. Ymmärrän joo, että "ollaan vain huolissaan toisen kunnosta", mutta sen verran olen saanut ilkeitä kommentteja ja katseita osakseni julkisilla paikoilla, että pakko on sanoa, että älkää jaksako kusettaa itseänne. Te haluatte vain pönkittää omaa egoanne toisten kustannuksella. 

Mua ei kiinnosta teidän elämäntyyli, jotten jättäkää pliis meidät lihavat ihmiset rauhaan. Teidän ajattelemattomat kommentit ja paheksuvat katseet ei johda mihinkään muuhun kuin toisten pahaan mieleen ja itsetunnon rapistumiseen. Yritin tappaa itseni ensimmäisen kerran kun olin 12, sillä en tuntenut olevani tarpeeksi hyvä tähän laihojen ihmisten maailmaan.

Ajatelkaa siis, mitä suustanne päästätte - oli se sitten suoraa päin naamaa tai hiljaa selän takana. 

Voi ei! En halua loukata ketään henkilökohtaisella tasolla! Nyt saan kuraa niskaani, mutta oma tyttäreni oli murrosikäisenä lihava. Häntä kiusattiin koulussa, ja hän masentui. Tiedän, miltä tuntuu, kun päät kääntyvät. Ehkä siksi kiinnitin huomiota noihin kauniisiin lihaviin tyttöihin: he koskettivat minua syvältä tunnetasolla. Onneksi heitä oli kolme, kukaan heistä ei siis ollut yksinäinen, näin oletan. 

Toinen tyttäreni oli laiha. Käsittääkseni heillä oli samat sapuskat, mutta nuorempi oli kyllä herkkusuu. Aina halusi jotain puputtaa. 

Lukioaikana tyttö laihtui normaalimittoihin, ja hänellä on terve suhde ruokaan. Olen tietenkin ollut huolissani, jopa syömishäiriötä epäillyt. 

Myötätuntoni sinulle. Kirjoitit hyvin ja koskettavasti. 

Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei vieraat ulkopuoliset ihmiset ole todellakaan huolissaan muiden lihavuudesta ei todellakaan.

Ainoastaan omat vanhemmat voisivat olla aidosti huolestuneita.

En oikein käsitä miksi jotkut ulkopuoliset jaksavat tuntitolkulla kirjoitella täällä ja olla muka niin huolissaan toisten syömisistä. Eihän tuollainen paatoksellinen lihavien arvostelu enää normaalia ole. Hakeutukaa ajoissa hoitoon ettei tuo läskipoliisina olo mene liian pitkälle.

Itse olen normaalipainoinen ja tavallisen näköinen. Sori nyt vain läskipoliisit mutta mistä tuollainen paatoksellinen paheksunta ylipainoisia kohtaan juontaa??

A

Vierailija
104/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pyörii eräs mies mielessä kaiken päivää. Taidan olla pahemman kerran ihastunut. Taitaa olla molemmin puolista. On vain harmi kun olemme molemmat varattuja. Ja sen verran ikää mittarissa että täytyy vissiin yrittää unohtaa..

Tähän "tautiin" ei nyt Raxin eväät taida auttaa.

Siihen "tautiin" saattaisi auttaa yksi kiihkeä yö kahden rakastuneen välillä.

Vierailija
105/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö pitsaa, niin miksi täytyy vetää kahdeksan palaa ja sen lisäksi kymmenen lasagnevuoren alta pilkistävää nakkia ja lihapullaa, siihen seitsemän kanansiipeä. Ja sitten viisi jätskiannosta. 

Ap.

Ap. 

Ensi kerralla ravintolassa kokeilepa keskittyä itseesi, omaan ruokailuusi ja seuralaiseesi. Voisi olla kivempaa ja saatat vaikka rentoutua. Suosittelen!

Vierailija
106/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä:

Tulipas morkkis tästä ketjusta. Mutta tarkoitukseni oli aloituksessani osoittaa huolestuneisuuteni, ei moralisoida. Ehkä ilmaisin asiani liian kärkkäästi.

Minulla on perheessä kokemusta lihavuudesta. Myös veljeni oli lihava, ja häntä kiusattiin koulussa. Mutta nykyisin hän on erittäin urheilullinen. Kerroin tuossa äsken myös tyttärestäni, hänkin sai sanojensa mukaan uuden elämän laihduttuaan. Enää ei tarvinnut lähteä nuorisoputiikeista itkien, kun ei löydy tarpeeksi isoja vaatteita. Olen nähnyt tyttöni ilon, kun voi käyttää samoja vaatteita kuin muut. Ja nähdä se ilo ja onni tytön kasvoilla, kun hän kertoo, että jaksoi juosta viisi kilometriä! 

Se onnen tunne, se ilo. Nytkin kyyneleet kihoavat silmiini. 

Siksi koen asian tärkeäksi:

Muutos on mahdollista! 

Mutta, jokainen nuori nainen on ihana. Herkkyys, epäitsekkyys tai älykkyys ei ole painosta kiinni.  Tiedän sen. 

Vierailija
107/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä kyllä geeneissä joku selitys. Oon 172 ja painan 62-63, en siis super laiha todellakaan, mutta urheilullinen. Mieheni toinen työ on urheilun parissa ha syödään sen mukaan. Syön usein 3 lämmintä ruokaa päivässä ja menee kyllä muutakin kuin vihanneksia, mm. Lohkoperunoita, lasagnea ym ym. Oon jo 30, eli lihomsen olisi pitänyt alkaa, mutta niinpä vaan oon samankokoinen kuin ennenkin. En keksi muuta syytä kuin geenit. Jamulle on sama paljon muut painaa, on vaan syvältä, että toiset lihoo herkästi :(

Vierailija
108/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tällaisissa aloituksissa, että niissä tunnutaan aina arvostelevan nimenomaan nuoria naisia. Nuorilla naisilla on jo ilman tällaisia keskustelujakin aivan riittävästi ulkonäköpaineita.

Lisäksi unohdetaan tyystin se, että tilastojen mukaan ylipainoisuus on paljon yleisempää nuorilla miehillä kuin naisilla. Tutkimustenhan mukaan miehet vielä laihtuvat naista paljon helpommin ja nopeammin (kiitos suuremman lihasmassan ja hormonien), joten en ymmärrä, miksi juuri naisten lihavuus on se, johon tartutaan kiinni....

Vierailija
109/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ylipaino-ongelmat poistuisivat, pitäisi tehdä töitä kiusaamisen poistamiseksi ja muiden yhteiskunnallisten ongelmien poistamiseksi. niin monen sairaalloisesti lihavan lihominen on alkanut kiusaamisesta.

Vierailija
110/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluaisin vastauksen, miksi osoitat sanasi nimenomaan nuorille naisille? 

Vierailija
111/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

"Hei, mennääks Raxiin syömään raejuustoa?"

Niin minä teen! Yritän oikein tankata kaikkea terveellist! No, fetajuustotkin menee, ja kasvikset tietenkin. Yritän tehdä oikein proteiini-vitamiinitankkauksen. Ja ne keitot on oikeasti hyviä! Nytkin oli yllättävän hyvää tomaattikeittoa! Nam!

Niin, se muu tarjonta sitten! Pitsat on surkeita, katkarapu etsii kyllä kaveria niissä pitsoissa. Nakkeja ja eineslihapullia, onko ne hyviä? Ihmettelen kuka niistä edes haluaa maksaa!

No, makunsa ja valintansa kullakin, ei kai makuasioista kiistellä voi.

Ap. 

Miksi et ota vain salaattipöytää pizzabuffetissa? Menee vähän pizzabuffetin tarkoitus jos vain rehuja syö.

Raxissa ei ole enää sitä vaihtoehtoa. Ennen oli, silloin annettiin vihreä lautanen. Silloin söin sen.

Itsellänikin on kaksi tytärtä, ja he tykkäävät käydä Raxissa, joten siellä silloin tällöin siis käydään. Mutta eivät tytötkään ahmi hulluna! Syövät järkevästi, pitsaa ja kanansiipiä, mutta myös salaatteja! Eikä lautaset ole kukkuroillaan. Minusta on vaan niin outoa ja kuvottavaakin nähdä noita syömisorgioita. 

Ap. 

no hiukan täytyy ihmetellä että mikä järki siinä mättölässä syömisessä on jos ei vedä itseään ähkyyn. Samalla hinnalla saa jonkin normiannoksen ravintolasta. Vai adutteko jossain landella missä ei ole vaihtoehtoja?

Vierailija
112/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni syö kauheat määrät, ihan uskomatonta kuinka nuoreen mieheen uppoaa. Mitat on 178 cm ja 60 kg.