Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pullukat nuoret naiset syövät kauheita määriä!

Vierailija
12.10.2015 |

Voi nuoret naiset, älkää syökö itseänne ylipainoisiksi!

Kävin tyttäreni kanssa Raxissa, enkä voinut olla kiinnittämättä huomiota kolmeen nuoreen naiseen, jotka olivat myös syömässä. He olivat mielestäni erityisen kauniskasvoisia, tummat silmät kaikilla, saattoivat olla sisaruksia. Mutta ylipainoisia, siis lihavia. Hupparit kiristivät ja vatsat pullotti. 

En kytännyt, mutta näin ne ruokamäärät. Salaattipöydästä ei lautasilla ei ollut mitään. Vain nakkeja, lihapullaa, pitsaa. Yksi tytöistä haki jäätelöä useita kertoja. 

Minua suretti ja säälitti. Olen itse ollut vuosien varrella ylipainoinenkin, en paljoa, mutta kuitenkin. Syömällä ne kilot tulevat. Sellaiset määrät mitä nuo tytöt vetelivät, eivät olleet normaaleja. Edes raavas mies ei voisi syödä sellaisia annoksia. 

Ylipaino on niin suuri kansanterveydellinen ongelma! Ja myös elämänlaatuun lihavuus vaikuttaa vääjäämättä. 

Tytöt ja nuoret naiset! Älkää lihottako itseänne noutopöytien ääressä! Raxissakin on niin paljon vitamiinipitoisia salaatteja, raejuustoa, keittoa, kevyttäkin syötävää. 

Rakastakaa itseänne, älkää syökö itseänne möykyiksi! 

Tiedän, että nämä lihavuusaloitukset ovat kuluneita. Mutta ehkä näiden "läskialoitusten" määrä osoittaakin, että lihavuus on todellinen ongelma!

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

"Hei, mennääks Raxiin syömään raejuustoa?"

Niin minä teen! Yritän oikein tankata kaikkea terveellist! No, fetajuustotkin menee, ja kasvikset tietenkin. Yritän tehdä oikein proteiini-vitamiinitankkauksen. Ja ne keitot on oikeasti hyviä! Nytkin oli yllättävän hyvää tomaattikeittoa! Nam!

Niin, se muu tarjonta sitten! Pitsat on surkeita, katkarapu etsii kyllä kaveria niissä pitsoissa. Nakkeja ja eineslihapullia, onko ne hyviä? Ihmettelen kuka niistä edes haluaa maksaa!

No, makunsa ja valintansa kullakin, ei kai makuasioista kiistellä voi.

Ap. 

Miksi et ota vain salaattipöytää pizzabuffetissa? Menee vähän pizzabuffetin tarkoitus jos vain rehuja syö.

Raxissa ei ole enää sitä vaihtoehtoa. Ennen oli, silloin annettiin vihreä lautanen. Silloin söin sen.

Itsellänikin on kaksi tytärtä, ja he tykkäävät käydä Raxissa, joten siellä silloin tällöin siis käydään. Mutta eivät tytötkään ahmi hulluna! Syövät järkevästi, pitsaa ja kanansiipiä, mutta myös salaatteja! Eikä lautaset ole kukkuroillaan. Minusta on vaan niin outoa ja kuvottavaakin nähdä noita syömisorgioita. 

Ap. 

Vähän veikkaan, että kun tyttäres käy ilman sua, niin syövät myös vain pizzaa yms.

Hei, et kai ole tosissasi? Vaikka niin tekisivätkin, mitä tosin suuresti epäilen, ei se painossa näy. Aloitukseni koskikin lihavia tyttöjä, jotka ahmivat ruokaa arviolta 3000 kaloria yhdellä ruokailulla. 

Ap. 

Onko ap koskaan kuullut bulimiasta? Paljon yli 3000 kcal voi mennä helposti ja silti pysyä alipainoisena.

No nämä tytöt eivät todellakaan olleet alipainoisia bulimikkoja. Jos diagnosoin, niin pelkkä ahmimishäiriö. Obeeseja olivat!

Ap.

Nyt oli kyse sinun tyttäristäsi, ei näistä stalkkaamistasi obeeseista nuorista naisista. 

(Bulimia ei katso painoa, ohis).

Okkei, ei lapsillani ole syömishäiriöitä, ainakaan ei ole tullut ilmi.

Niin, edelleenkin minua säälittää ja surettaa kauniit tytöt ja nuoret naiset, jotka ahmivat itsensä muodottomiksi möykyiksi. Edessä lasten teko, koko elämä. 

Surullinen olen. En ivallinen. Olen tietenkin vähän vihainenkin. Älkää lihottako itseänne, oikeasti!!!

Älä sä sekaannu muiden asioihin. Typerä nainen.

Vierailija
82/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat naiset vetävät täällä herneet nenään. Menkää syömään sitä pitsaa niin tulee taas hyvä mieli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se surettaa :( kerran näin Makuunissa, miten teinityttö & poika (sisarukset?) kahmivat irtokarkkeja varmaan kahdenkympin edestä.. pojalla kolme leukaa ja miestissit, tytön toppi oli repeämispisteessä joka paikasta pursuavan ihran vuoksi ja komeat tuplaleuat oli hänelläkin !

joo, ymmärrän että leffailtana kuuluu herkutella mutta.. miten olisi vähempi määrä nameja? tai vaikka ruissipsit ja dippi?

Vierailija
84/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vähän tästä suomalaisten ruokakulttuurista.

Monesti on tehty kyselyjä, mikä on paras ruokaravintola. Suomalaisten paras on se, missä on isot annokset.

Ei mitään väliä laadusta, kunhan voluumia riittää.

Vierailija
85/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat naiset vetävät täällä herneet nenään. Menkää syömään sitä pitsaa niin tulee taas hyvä mieli. 

Ai mikä virkistävä uusi lausahdus, koskaan ennen kuullu!

Vierailija
86/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti on tehty kyselyjä, mikä on paras ruokaravintola. Suomalaisten paras on se, missä on isot annokset.

Kiinni siitä jo mainitusta kalleudesta. Kuka haluaa maksaa kymppejä lautastaan koristavasta herneestä ja perunan puolikkaasta?

Vierailija
87/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on vakava. Tässä piristettä syksyyn! https://www.youtube.com/watch?v=Fgb2417HOB8

Vierailija
88/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinni siitä jo mainitusta kalleudesta. Kuka haluaa maksaa kymppejä lautastaan koristavasta herneestä ja perunan puolikkaasta?

Sulta meni viuhuen ohi.

Vierailija
89/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta meni viuhuen ohi.

Väännäpä ratakiskoa!

Vierailija
90/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta meni viuhuen ohi.

Väännäpä ratakiskoa!

Tais siltä vastaajalta mennä viuhuen ohi, kyllä mä ainakin ymmärsin että isot annokset = koko rahan edestä.

Vierailija
91/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suotta suomalaisia mollatko. Kävin kesällä Berliinissä ja ihmettelin aika tavalla, kun huomasin, että Keski-Eurooppalaisten perheiden ruoka tuntui olevan ranskalaiset ketsupilla ja sinapilla sekä erilaiset makkarat. Illalla sitten syötiin leivitettyjä leikkeitä ja lisää ranskalaisia ja juotiin olutta päälle. Itävallassa sama juttu, tultuani kotiin muutaman päivän reissulta ryntäsin sattuneesta syystä ostamaan luumuja, kun sikäläisessä ruoassa ei ole juuri yhtään kuitua. Eivätkä ihmiset siellä olleet yhtään sen kummemman näköisiä kuin Suomessa. Ehkä lyhyempiä, jos jotakin.

ja jos ylipainon syy helposti voitaisiin selvittää ja ihmisten paino- ongelmat ratkaista, olisihan se jo tehty. Mutta mistäs tällä palstalla sitten viisasteltaisiin. 'Onneksi itse olen syntymästäni saakka ollut 175 cm pitkä ja painanut 49,7 kg, kun tuo ylipaino on NIIN ruman näköistä ja vulgääriä, hyi sentään.'

Vierailija
92/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,  joka viides suomalainen on lihava. Ei siis vaan ylipainoinen vaan lihava. Kyllähän tämä lihavuus on meidän kaikkien ongelma: terveysongelmat kasaantuvat näille lihaville. Sydän- ja verisuonitaudit, kakkostyypin diabetes, masennus,  tukielin- ja nivelsairaudet kuormittavat terveydenhuoltoa. 

Lihavuus on oikeasti vakava asia, niin yksilö- ja myös yhteiskunnan tasolla. 

Ap. 

Vierailija
93/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin,  joka viides suomalainen on lihava. Ei siis vaan ylipainoinen vaan lihava. Kyllähän tämä lihavuus on meidän kaikkien ongelma: terveysongelmat kasaantuvat näille lihaville. Sydän- ja verisuonitaudit, kakkostyypin diabetes, masennus,  tukielin- ja nivelsairaudet kuormittavat terveydenhuoltoa. 

Ap. 

Olen kanssasi täysin samaa mieltä MUTTA asian päivitteleminen aaveella tai obeesin raxiruokailijan kalorien laskeminen ei muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Me kaikki tiedämme nuo faktat. Uskoisin,että jokainen aivoilla siunattu ylipainoinen tietää tekemänsä tuhon. Nyt toit ilmiselvän asian esille, missä konkreettiset parannusehdotukset? 

Vierailija
94/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. 

On laiska lomapäivä, joten kulutanpa aikaa laskemalla kuvitteellisen raxiruuan kalorit. 

Tyttö tulee raxiin ja syö:

Kolme palaa pepperonipitsaa = n. 800 kcal

Kolme palaa tomaatti-fetapitsaa = n. 700 kcal

Kuusi lihapullaa = n. 175 kcal

Viisi kanansiipeä = n. 265 kcal

Lasagnea 2 dl = 280 kcal

Neljä maissilastua = 50 kcal

Neljä desiä kokista = 168 kcal

Kolme annosta jätskiä = = 480 kcal

Yhteensä tämä tekee vähän yli 2900 kcal, eli juuri sen tuossa aiemmin arvioimani 3000 kaloria. 

Ja kun tuota listaa katsoo, tuo ylittyykin helposti, noilla näkemilläni tytöillä ylittyi varmasti. Ja tuohon päälle todennäköisesti aamu- iltapala.  Ja ehkä vielä irtokarkit ja sipsit. 

hyvä kommentti ja ihan totta! silti sai alapeukkuja. Taisi vaan kolahtaa moniin

Vierailija
95/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Olen niin tyhmä ja sanon, että en usko koska en tunne yhtäkään lihavuuteen kuollutta vaikka suku on niitä täynnä.

Vierailija
96/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mua ei yllätä, että Raxissa kävijät nyt vain tykkäävät syödä sitä mättöruokaa. Tuskinpa sinne monikana menee salaattien takia, eivät lihavat eikä laihat.

Samanlaisia pizzanreunakasoja ja luukasoja siellä lautasilla näkee niin ylipainoisilla kuin hoikillakin. Tai siis näki. Silloin kun viimeksi Raxissa kävin useampi vuosi sitten.

Vierailija
97/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tyttö maksoi karkkinsa ja lähti niin vanhempi naismyyjä näki edelleen tosi järkyttyneen ilmeeni ja kuiskasi minulle surullisen näköisenä että joskus tekisi mieli sanoa noille nuorille että vähentäisivät karkin syöntiä ja liikkuisivat enemmän ja söisivät oikein niin olisivat onnellisempia. Ilmeisesti ovat karkkien suurkuluttajia myös, roskaruuan lisäksi.

Joo, niin varmaan. Kassahenkilöillä vaan ei ole mitään oikeutta kommentoida muiden ostoksia.

Vierailija
98/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. 

On laiska lomapäivä, joten kulutanpa aikaa laskemalla kuvitteellisen raxiruuan kalorit. 

Tyttö tulee raxiin ja syö:

Kolme palaa pepperonipitsaa = n. 800 kcal

Kolme palaa tomaatti-fetapitsaa = n. 700 kcal

Kuusi lihapullaa = n. 175 kcal

Viisi kanansiipeä = n. 265 kcal

Lasagnea 2 dl = 280 kcal

Neljä maissilastua = 50 kcal

Neljä desiä kokista = 168 kcal

Kolme annosta jätskiä = = 480 kcal

Yhteensä tämä tekee vähän yli 2900 kcal, eli juuri sen tuossa aiemmin arvioimani 3000 kaloria. 

Ja kun tuota listaa katsoo, tuo ylittyykin helposti, noilla näkemilläni tytöillä ylittyi varmasti. Ja tuohon päälle todennäköisesti aamu- iltapala.  Ja ehkä vielä irtokarkit ja sipsit. 

hyvä kommentti ja ihan totta! silti sai alapeukkuja. Taisi vaan kolahtaa moniin

Itse alapeukutin, koska ap:lle ei kuulu muiden syömiset ja vielä vähemmän niiden kaloreiden lasku. Jos olis mun äiti, niin häpeäisin silmät päästäni.

Vierailija
99/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Lihavuus lisääntyy ja samalla lisääntyvät syömishäiriöt.  Jännä paradoksi nykyajassa. 

Meillä on jotenkin kieroutunut suhde ruokaan, nyt kun sitä on niin yltäkylläisesti tarjolla. Joka päivä on joulu. 

Nykyisin kaikki on megaa. Megapusseja sipsejä ja karkkeja ja megapitsaa. 

Nyt olisi tilaus jollekin Pohjois-Karjala -projektin tyyliselle jutulle. 70-luvulla saatiin ihmisiä laihtumaan. Projektissa oltiin aktiivisia, ohjaukseen ja neuvontaan panostettiin. Muistan, kun lihava isäni vaihtoi "eväslenkkimakkaran kiinankaaliin" projektin ansiosta, ja laihtui. Silloin tapahtui oleellisia muutoksia yleisesti ruokakulttuurissa.

Mutta lihominen on lisääntynyt taas. Nyt tarvittaisiin todellista asenneilmaston muutosta. 

En nyt ehdi enempää, tässähän tämä päivä menikin mukavasti ketjua seuratessa.

Ap. 

Vierailija
100/112 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinatuokio.

Olen nyt 19-vuotias tyttö, joka ei ole päivääkään elämästään ollut normaalipianoinen. Synnyin pahasti etuajassa, eli keskosena, joka varmaan onkin yksi iso tekijä. Toinen tekijä on geeniperintöni: kaikilla naisilla isäni puolelta on hervoton perse ja suht kookkaat rinnat, siis ihan kaikilla. Satuin varmaankin vain syntymään surullisten tähtien alla, kun kaikki mahdolliset asia tuli riesaksi.

Sitten itse asiaan: en syö juuri koskaan aamupalaa, ja lounaalla satsaan salaattiin ihan hirveästi. Tykkään perussalaatista, viinirypäleistä ja kurkusta, ja saatan ehkä jopa suurkuluttaakin niitä. Sen takia, jos menen kavereiden kanssa Amarilloon tai Heseen tai Subiin, otan sitä mitä tekee mieli. Buffeteissa vedän sitten salaattia sen kaksi lautasellista ennen kuin siirryn pizzaan yms. Olen harrastanut elämäni aikana monta vuotta uintia, pyöräilyä ja jousiammuntaa, ja niitä kiloja oli jo silloin liikaa. Diabetestä ei ole lääkäreiden harmiksi tullut vieläkään.

Ongelmani on se, että olen lihava. Tiedostan sen, vaikka siitä ei huomautettaisikaan, ja tiedostan myös sen, että olen lihonut nyt lukion loputtua. Se ei kuitenkaan tee minusta yhtään huonompaa ihmistä kuin te, jotka vedätte niitä proteiinirahkoja ja käytte hotjoogassa. Mun, tai muidenkaan ihmisten syöminen ei kuulu teille. Ymmärrän joo, että "ollaan vain huolissaan toisen kunnosta", mutta sen verran olen saanut ilkeitä kommentteja ja katseita osakseni julkisilla paikoilla, että pakko on sanoa, että älkää jaksako kusettaa itseänne. Te haluatte vain pönkittää omaa egoanne toisten kustannuksella. 

Mua ei kiinnosta teidän elämäntyyli, jotten jättäkää pliis meidät lihavat ihmiset rauhaan. Teidän ajattelemattomat kommentit ja paheksuvat katseet ei johda mihinkään muuhun kuin toisten pahaan mieleen ja itsetunnon rapistumiseen. Yritin tappaa itseni ensimmäisen kerran kun olin 12, sillä en tuntenut olevani tarpeeksi hyvä tähän laihojen ihmisten maailmaan.

Ajatelkaa siis, mitä suustanne päästätte - oli se sitten suoraa päin naamaa tai hiljaa selän takana.