Pullukat nuoret naiset syövät kauheita määriä!
Voi nuoret naiset, älkää syökö itseänne ylipainoisiksi!
Kävin tyttäreni kanssa Raxissa, enkä voinut olla kiinnittämättä huomiota kolmeen nuoreen naiseen, jotka olivat myös syömässä. He olivat mielestäni erityisen kauniskasvoisia, tummat silmät kaikilla, saattoivat olla sisaruksia. Mutta ylipainoisia, siis lihavia. Hupparit kiristivät ja vatsat pullotti.
En kytännyt, mutta näin ne ruokamäärät. Salaattipöydästä ei lautasilla ei ollut mitään. Vain nakkeja, lihapullaa, pitsaa. Yksi tytöistä haki jäätelöä useita kertoja.
Minua suretti ja säälitti. Olen itse ollut vuosien varrella ylipainoinenkin, en paljoa, mutta kuitenkin. Syömällä ne kilot tulevat. Sellaiset määrät mitä nuo tytöt vetelivät, eivät olleet normaaleja. Edes raavas mies ei voisi syödä sellaisia annoksia.
Ylipaino on niin suuri kansanterveydellinen ongelma! Ja myös elämänlaatuun lihavuus vaikuttaa vääjäämättä.
Tytöt ja nuoret naiset! Älkää lihottako itseänne noutopöytien ääressä! Raxissakin on niin paljon vitamiinipitoisia salaatteja, raejuustoa, keittoa, kevyttäkin syötävää.
Rakastakaa itseänne, älkää syökö itseänne möykyiksi!
Tiedän, että nämä lihavuusaloitukset ovat kuluneita. Mutta ehkä näiden "läskialoitusten" määrä osoittaakin, että lihavuus on todellinen ongelma!
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Käyn kerran vuodessa Raxissa ja todellakin ahdan vatsani täyteen sillä reissulla. Sama laivalla, jossa käyn n. kerran viidessä vuodessa. Kaikkia sortteja syön seisovasta pöydästä. Kuria voi sitten pitää arkisin kotona.
Olet siis varsinainen juntti.
Vierailija kirjoitti:
Satuitko huomaamaan pullukoiden nuorten miesten syömisiä vai veivätkö nuoret naiset kaiken huomiosi?
Oli muuten viereisessä pöydässä kaksi poikaa. He eivät lampanneet pitsatiskillä, söivät lautasensa ja jäivät juttelemaan keskenään, eivät ahmineet.
Enpä heitä seuraillut, niinkuin en näitä tyttöjäkään, mutta kyllä välittömästi tuli vaikutelma, että nämä pullukkatytöt olivat näihin poikiin verrattuna (miten tämän nyt kauniisti ilmaisisi), jotenkin -apua- wt.
En ole mitenkään ylemmyydentuntoinen, mutta jotenkin tämä lihavuuden ja epäterveellisen, teollisen rasvaisen ruuan hehkuttaminen ihmetyttää. Jos syö pitsaa, niin miksi täytyy vetää kahdeksan palaa ja sen lisäksi kymmenen lasagnevuoren alta pilkistävää nakkia ja lihapullaa, siihen seitsemän kanansiipeä. Ja sitten viisi jätskiannosta.
Ap.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikein lihavilla on kyllä kyse enemmän tunne-elämän ongelmista, kuin siitä ettei ne "tajuaisi" syövänsä liikaa.
Olen oikein lihava eli bmi 48, enkä vieläkään tiedä mikä on mun ongelma tunne-elämässä ja onko sellaista. Ruoka nyt vaan on hyvää.
niin on munkin mielestä, mutta että lihoisi yli satakiloiseksi, pitäisi vetää ruokaa niin että mahaan sattuu. en kykene sellaiseen, ei syöminen sitten enää kivaa olisi. joten jotain häikkää täytyy olla korvien välissä, että kykenee pahoinpitelemään itseään syömällä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
luitteko tämän? http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/piia_viena_en_suostu_...
tosi surullista, että ihminen voi niin pahoin, että syö itsensä tuohon kuntoon.
Tosi surullista, että ihminen laitetaan voimaan niin pahoin, että syö itsensä tuohon kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikein lihavilla on kyllä kyse enemmän tunne-elämän ongelmista, kuin siitä ettei ne "tajuaisi" syövänsä liikaa.
Olen oikein lihava eli bmi 48, enkä vieläkään tiedä mikä on mun ongelma tunne-elämässä ja onko sellaista. Ruoka nyt vaan on hyvää.
niin on munkin mielestä, mutta että lihoisi yli satakiloiseksi, pitäisi vetää ruokaa niin että mahaan sattuu. en kykene sellaiseen, ei syöminen sitten enää kivaa olisi. joten jotain häikkää täytyy olla korvien välissä, että kykenee pahoinpitelemään itseään syömällä liikaa.
Tässä tullaankin tähän dilemmaan, että väitän syöväni vähemmän kuin moni laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät liho yli satakiloiseksi sillä, että he vetelevät kerralla hervottoman suuria annoksia. Voihan kyse olla siitäkin, että syödään vähän mutta usein hyvin energiapitoista ruokaa ja välipaloja. Yhtä iso stereotypia kuin sekin, että ylipainoinen olisi muussakin elämässään laiska ja saamaton, tai että hänellä olisi taustallaan joitakin suuria henkisiä ongelmia. Se, että sinun mielestäsi niin vain täytyy olla, ei tarkoita sitä, että niin todella olisi. Ainakaan jokaisen ylipainoisen tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luitteko tämän?
[mainittu blogi]tosi surullista, että ihminen voi niin pahoin, että syö itsensä tuohon kuntoon.
Tosi surullista, että ihminen laitetaan voimaan niin pahoin, että syö itsensä tuohon kuntoon.
Voisitteko jättää kyseisen bloggaajan linkittelyn joka jessuksen keskusteluun tuollaisessa imelän tekohuolestuneessa valossa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luitteko tämän?
[mainittu blogi]tosi surullista, että ihminen voi niin pahoin, että syö itsensä tuohon kuntoon.
Voisitteko jättää kyseisen bloggaajan linkittelyn joka jessuksen keskusteluun tuollaisessa imelän tekohuolestuneessa valossa, kiitos.
Ja kommentti siis tuolle ekalle kommentoijalle, ei toiselle. Epähuomiossa tuli molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istumätyötä tekevän lyhyen naisen joka ei vapaa-ajallakaan harrasta liikuntaa on koht. helppo lihota n. 100 kiloiseksi, 155cm pitkän 100 kokoisen 30v naisen peruskulutus on noin 2500kcal päivässä, kyllä tuon painon ylläpitäminen on siis melko helppoa, itsekin söin 2000-2500kcal päivässä kun harrastin juoksemista, olin tosin 65 - kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ap vastannut, mihin tarvitsee proteiinitankkausta.
Niin, kirjoitin proteiini- ja vitamiinitankkausta.
Käytän hyväkseni buffeteissa kaiken terveellisen, tietenkin. Kaikkihan proteiinia ja vitamiineja tarvitsee, hyvänen aika. Sinäkin.
Kyseisenä päivänä söin raxissa käynnin lisäksi pari ruisleipää aamulla, ja illalla sitten pari palaa kinkkupiirakkaa. Jos olisin vetänyt raxissa pitsaa ja nakkeja, ei olisi ihan putkeen mennyt proteiinien ja vitamiinien saannin suhteen.
Ja kysymykseesi vielä: siksi, että en halua olla lihava enkä olla unelias hiilihydraateista. Lihoisin minäkin, jos söisin kuten nuo tytöt.
Ap.
Aina kun näen pulskan tytön tuolla liikenteessä niin se syö tai juo jotain samalla kun laahustaa, luueeko polttavansa kaloreita samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla tuhdeilla nuorilla miehillä on isommat rinnat kuin saman kokoisilla tuhdeilla naisilla, oletteko huomanneet? Miesrinnat eli minnat heiluen kävelevät, ohut t-paita päällä.
Minnat :)
Täällä oppii uusia suomen kielen sanojakin! Tätä olen kaivannut palstan uudistamisen jälkeen: fiksuja kommentteja, oivalluksia, uutta, opittavaa.
Tuo miesrinnat = minnat tuli esiin joskus aikoinaan kun täällä kauhisteltiin paidattomia miehiä terassilla :D Siitä lähtien koko tuttavapiiri alkanut käyttämään kyseistä sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tullaankin tähän dilemmaan, että väitän syöväni vähemmän kuin moni laiha.
ehkä lyhyellä aikavälillä syöt vähemmän kuin laihat, mutta tuskin pitkällä aikavälillä, esim. vuoden aikajanalla.
Ap pääsisi helpommalla kun myöntäisi olevansa nimenomaan ylemmyydentuntoinen. Minä ainakin olen ihan rehdisti kusipää ja tyytyväinen normaalipainoiseen kehooni, koen paremmuuta siitä että vaikka ruokaa onkin kaikkialla niin minun ei ole pakko sitä itseeni mättää.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hyväkseni buffeteissa kaiken terveellisen, tietenkin. Kaikkihan proteiinia ja vitamiineja tarvitsee, hyvänen aika. Sinäkin.
Kyseisenä päivänä söin raxissa käynnin lisäksi pari ruisleipää aamulla, ja illalla sitten pari palaa kinkkupiirakkaa. Jos olisin vetänyt raxissa pitsaa ja nakkeja, ei olisi ihan putkeen mennyt proteiinien ja vitamiinien saannin suhteen.
Ja kysymykseesi vielä: siksi, että en halua olla lihava enkä olla unelias hiilihydraateista. Lihoisin minäkin, jos söisin kuten nuo tytöt.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tottakai proteiinia tarvitaan, mutta puhuit proteiinin tankkaamisesta. Siinä on eroa syökö tarpeeseen vai liikaa. Tiedätkö muuten, että energia otetaan joko sokerista tai rasvasta, ei proteiinista. Mainitset tulevasi hiilareista uneliaaksi, näin ollen sun kannattaa käyttää rasvaa energiaksi.
Meidän perheessä mässäillään kunnolla lauantaisin, muina päivinä syödään terveellisesti mutta lauantaisin ollaan armollisia ja herkutellaan ja nautitaan vaan.
Niin luulen että Suomessa vedetään järkkyjä annoksia sen kerran kun raaskitaan mennä "ulos" syömään koska se on niin kallista. Sama työpaikkaruokailussa jossa ihmiset mättävät isoja annoksia ajatellen syövänsä vain kerra päivässä. Monessa muussa maassa ulkona syöminen on edullisempaa joten silloin kun mennään ei tarvise mättää isoja annoksia. Jotenkin se ruoka on täällä niin erikoinen asia että kun sitä saa täytyy vetää napa täyteen ja ähkyyn kotonakin. Johtuu varmaan ruokakulttuuristakin ja ihan Suomen köyhyydestä ja siitä että satokausi on niin lyhyt, se mättäminen on meillä geeneissä kun ruokaa on tarjolla on sitä syötävä. Asuin 10 vuotta Espanjassa ja tosiaan näihinkin eroihin kiinnitin huomiota, se ero tuossa ruokakulttuurissa on silmiinpistävä vaikka molemmat maat, Suomi ja Espanja, ovat olleet ja ovat köyhiä maita, ei Espanjassa pika- ja roskaruokakulttuuri saanut samanlaista jalansijaa kuin Suomessa. Ruokaa syödään lounaallakin tavallisessa ruokaravintolassa kolme ruokalajia, alku- pää- ja jälkiruoka, pieniä annoksia (vrt. Suomen mättälounaat työpaikkaruokalassa).
Ja se karkinsyönti täällä Suomessa, ihmettelen, miksi aikuiset mättävät karkkia sellaiset määrät? Luulisi aikuisen makuun olevan enemmän vaikka juustot ja viini tms kuin karkki joka on lapsille suunnattu herkku? Myös Ruotsissa syödään huomattava määrä karkkia vrt muut Euroopan maat. Luulen että sokeri ja glukoosisiirappi tavallaan myrkyttävät elimistön jolloin sokeria on saatava jatkuvasti lisää joka vaikuttaa myös tuohon ahmimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä mässäillään kunnolla lauantaisin, muina päivinä syödään terveellisesti mutta lauantaisin ollaan armollisia ja herkutellaan ja nautitaan vaan.
Onko terveellinen ruoka mielestäsi pahaa? Joudut viikolla kärsimään ja armahdat itseäsi "herkuttelemalla" lauantaisin. Outoa.